2020-07-01, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBloodyNine
Nej det är inte smart

Men såklart, ett fåtal bolag tar sig igenom och utvecklas väldigt bra. Det är en god idé att inte lägga alla ägg i samma korg.
Det är också en god idé att lära sig lite kring aktiehandel, dess begrepp, psykologin kring att vara med i upp- och nedgångar,

Några reflektioner bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Alltså, 150k är för en arbetande "average Joe" som mig är en ansenlig summa.

Jag tycker du skall köpa någon bok om grunderna i aktieplacering tex någon av Marcus Hernhags böker.
De är lättlästa och ger dig grunderna så du inte gör dom värsta rookie misstagen.

Just nu har du en väldigt hög risk. Dvs det finns en.liten chans på hög avkastning, men också en stor chans att du gör förlust.

Tack. Jag byter strategi idag.
Citera
2020-07-01, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylandium
Och det är en bra eller dålig nyhet? 🤔

Grundarna med över 1m aktier var säger att dem inte kommer sälja aktier, tror att SCO-101 kan nå POC och marknaden, och därför skickar ut en officiellt PM att dem sitter med deras innehav över FAS2 resultat.

Absolut är det bra nyhet!
Citera
2020-07-01, 12:12
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Grundarna med över 1m aktier var säger att dem inte kommer sälja aktier, tror att SCO-101 kan nå POC och marknaden, och därför skickar ut en officiellt PM att dem sitter med deras innehav över FAS2 resultat.

Absolut är det bra nyhet!

Antar att det var en respons på dippen igår? Kan tänka mig att nån/några plockade ut vinster -> folk blev oroliga för dåliga nyheter -> panik

Bra gjort! Litar verkligen på ledningen.
Citera
2020-07-03, 11:06
Medlem
Vad är det som händer? Ner 10% nu på förmiddagen...
Citera
2020-07-03, 11:19
Medlem
Osynk-Bjarnes avatar
Ja dålig vecka helt klart. Är det fortfarande vinsthemtagning eller?
Citera
2020-07-03, 11:32
Medlem
Jag kan inte tolka det som något annat. Efter senaste tidens uppgång så blev rekylen ca -20% på en vecka. Det intressanta nu blir å se hur snabbt kursen tar sig upp igen, styrkan i aktien och investerarens tro på bolaget. Kan inte se att vi haft en liknande dipp tidigare.
Senast redigerad av pepe7 2020-07-03 kl. 11:36.
Citera
2020-07-03, 11:53
Avslutad
Har tittat på detta bolag, och följt denna tråd lite sporadiskt över en tid.

Kunde inte stå utanför och hålla mig längre!
Gick in med en liten post på 40kr/st,
så får vi se framgent vad som sker 😃

Mvh Nybörjaren
Citera
2020-07-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynk-Bjarne
Ja dålig vecka helt klart. Är det fortfarande vinsthemtagning eller?

Folk nu för tiden söker ju bara "raketer", så ingen orkar sitta längre än 3 dagar.
Citera
2020-07-03, 14:50
Medlem
Styrelseordföranden Peter rapporterar insynsköp på 6k aktier

"The current massive sale of shares has put our share price under pressure and I want to demonstrate my faith and confidence in our technology and the team behind Scandion Oncology which have met their milestones"
https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=60719&publisher=370

Detta kommer efter att VD Nils och medgrundare Jan förlänger deras lockup över mCRC FAS2 resultat.
Vid QA session för två veckor sen sa Peter "One Big-Pharma already expressed interest buying the WHOLE company, we might get a price we simply cannot say no to"

Tycker ni dem skulle förlänga deras lockup och köpa mer på sig om studien var mindre en LYCKAD?
För mig är det en ENORMT signal att något stor är på g

I övrigt var förra gången styrelsen köpte på sig vid coronapaniken, strax innan aktien stack från 10kr till 30kr.
Jag sitter lugnt i båten och fyller på
Citera
2020-07-03, 14:54
Medlem
Untouchables avatar
Ordförande Peter Høngaard Andersen har köpt 6000 aktier i Scandion Oncology. Betryggande besked till de som tvivlat efter de senaste dagarnas kurspress.

https://news.cision.com/scandion-oncology-a-s/r/scandion-oncology-announces-that-its-chairman-of-the-board-has-bought-6000-shares-in-scandion-oncolo ,c3148392
Citera
2020-07-07, 22:01
Medlem
Hej, nån som kan langa länk till Discord som behandlar Scandion? Tack på förhand/ Anna
Citera
2020-07-10, 18:17
Medlem
Kan ni förklara vad som gör Scandion mer attraktivt än andra biotech-företag? Fas2 är inte ens klar och det finns företag med läkemedel under fas3 med potentiellt mycket större marknader. Mängder med intressanta läkemedel misslyckas ju just med fas3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in