2020-08-20, 09:28
Medlem
evilbeavers avatar
Ner 25% idag, någon som har koll varför?
Citera
2020-08-20, 09:34
Medlem
Baisers avatar
Scandion Oncology announces results from the next evaluable chemo-resistant colorectal cancer patient treated with SCO-101 and chemotherapy

https://m.marketscreener.com/news/Scandion-Oncology-announces-results-from-the-next-evaluable-chemo-resistant-colorectal-cancer-patien --31148035/
Citera
2020-08-20, 09:40
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilbeaver
Bra köpläge?
Citera
2020-08-20, 09:53
Medlem
Kirobas avatar
De som följt min signatur vet att jag skrivit horder av kritiska inlgg om WNT. Med tanke på att SCOL numera har samma VD som WNT hade när WNT var värderat över 70 kr.
VD Brunner och en entusiastisk skara skribenter är ingen bra kombo.
Ska man satsa på biotech är egen kunskap att läsa vetenskaplig text plikt.

Disclaimer: Jag vet inte något om SCOL mer än genomläsning av ett fåtal inlägg. WNT däremot känner jag rätt väl till och vet att kursutvecklingen drevs av signaturen Löparen.
För att undvika en ny avstängning på Flashback kopierar jag in text från Flashbacks forum 2019-09-07, 20:24

"För intresserade kan nämnas att min signatur immunologiker på Flashback tillkom i samband med svininfluensan 2009 som jag skev om efter att allra först min fru PhD Ann-Cathrin Engwall visade i en mycket uppmärksammad populärvetenskaplig debattartikel SvD att massvaccineringen var suboptimal av immunologiska skäl. Jag fick själv efter 3 månaders självstudier en s k opinion publicerad i British Medical Journal i delvis samma ämne.

Om WntResearch har jag skrivit och analyserat på http://www.loparn,com sedan 2013 när jag först uppmärksammade Foxy-5-projektet och min fru gjorde den initiala vetenskapliga analysen.
Texten i mitt föregående inlägg täcker det mesta relevanta i vetenskaplig väg inför utfallet av koloncancerstudien som väntas presenteras på interimsnivå sommaren 2020 m a p Foxy-5:s antimetastaseringseffekt detekterad genom surrogatmarkören ctDNA."
Citera
2020-08-20, 10:12
Medlem
Femliters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
De som följt min signatur vet att jag skrivit horder av kritiska inlgg om WNT. Med tanke på att SCOL numera har samma VD som WNT hade när WNT var värderat över 70 kr.
VD Brunner och en entusiastisk skara skribenter är ingen bra kombo.
Ska man satsa på biotech är egen kunskap att läsa vetenskaplig text plikt.

Disclaimer: Jag vet inte något om SCOL mer än genomläsning av ett fåtal inlägg. WNT däremot känner jag rätt väl till och vet att kursutvecklingen drevs av signaturen Löparen.
För att undvika en ny avstängning på Flashback kopierar jag in text från Flashbacks forum 2019-09-07, 20:24

"För intresserade kan nämnas att min signatur immunologiker på Flashback tillkom i samband med svininfluensan 2009 som jag skev om efter att allra först min fru PhD Ann-Cathrin Engwall visade i en mycket uppmärksammad populärvetenskaplig debattartikel SvD att massvaccineringen var suboptimal av immunologiska skäl. Jag fick själv efter 3 månaders självstudier en s k opinion publicerad i British Medical Journal i delvis samma ämne.

Om WntResearch har jag skrivit och analyserat på http://www.loparn,com sedan 2013 när jag först uppmärksammade Foxy-5-projektet och min fru gjorde den initiala vetenskapliga analysen.
Texten i mitt föregående inlägg täcker det mesta relevanta i vetenskaplig väg inför utfallet av koloncancerstudien som väntas presenteras på interimsnivå sommaren 2020 m a p Foxy-5:s antimetastaseringseffekt detekterad genom surrogatmarkören ctDNA."
Så du menar att en enskild medlem på flashback vid namn löparen själv drev kursen upp med sina inlägg angående WNT?
Citera
2020-08-20, 10:24
Medlem
HundenVovvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilbeaver

Personer som inte fattar att det senaste pressmeddelandet var 100% positivt.
Senaste patienten som testades var väldigt långt nedgången i cancern och när de testade levervärdena såg de att cancern hade stabiliserats. Precis som med förra patienten, vilket är helt otroligt och bra i den lägsta dosen som testas (150mg). Emellertid så visade det sig att en ny cancer hade uppstått i lungan, vilket inte har något med resistens på cancern att göra. Pga detta läste nog folk meddelandet snabbt och förstod inte innebörden av pressmedelandet och sålde till följd av helt obefogad rädsla. Men kursen stabiliserar sig just precis nu. Folk börjar kanske fatta
Citera
2020-08-20, 11:12
Medlem
Jag sitter tryggt i bolaget långsiktigt. Bara skönt att raketjägare försvinner. Fas 2 är ju hittills guld. Det är dödsdömda personer vars cancerresistens verkar ha upphört i lägsta dos. Hur stort som helst!! Vad händer när de börjar testa för högre doser kan man fråga sig.
Citera
2020-08-20, 11:45
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femliter
Så du menar att en enskild medlem på flashback vid namn löparen själv drev kursen upp med sina inlägg angående WNT?

Ja faktiskt (men Nej löparen skrev huvudsakligen i Placera AB. Här på Flashback har han en annan signatur. Löparen har en enorm pondus och skriver subjektivt väl utformad text om det en minoritet begriper (vetenskapliga texter)
Utifrån det animerar han en stor skara skribenter som fyller forumen med ytterligare vinklingar och fullständigt galna förutsägelser om fantasikurser och uppköp av BP. Läs gärna Placera ABs forum från den tiden WNTs kurs var som högst. En del finns kvar (mycket i manupulativts syfte "bortanmält") Se tex sir Devils utsagor om miljarders miljarder USD när WNT skulle köpas upp redan i Fas I.
Vill minnas att Löparen använde uttrycket motiverad kurs närmare tusenlappen !
Även forumet
http://wntresearch.forum24.se/wntresearch-forum-1.html

är informativt i varnande syfte.

Tyvärr är det få som har kunskap om hur lätt det är att manipulera Placera ABs forum.
Senast redigerad av Kiroba 2020-08-20 kl. 11:47.
Citera
2020-08-20, 12:55
Medlem
Baisers avatar
Min analys (vad den nu är värd) är att förhoppningarna på SCO-101 var lite för stora och kanske lite hyppade.
Studion som gjordes är ju inte ett misslyckanden i sig.

Kursen har återhämtat en del efter FM stora fall.

Jag sitter kvar på min post, men jag är medveten om att det är en högriskaktie.
Citera
2020-08-20, 18:49
Medlem
HundenVovvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Min analys (vad den nu är värd) är att förhoppningarna på SCO-101 var lite för stora och kanske lite hyppade.
Studion som gjordes är ju inte ett misslyckanden i sig.

Kursen har återhämtat en del efter FM stora fall.

Jag sitter kvar på min post, men jag är medveten om att det är en högriskaktie.

Jag ser det inte så. Det ser verkligen ljust ut om man tittar på studierna. Såhär långt in i studierna med lägsta dosen har de kollat efter säkerhet och om läkemedlet är toxiskt. Resultaten säger att det inte är toxiskt, och att den lägsta dosen är säker. MEN, i samband med detta visar studierna på de första patienterna att till och med i lägsta dosering så stabiliserar sig cancern! Det visar på hur potent läkemedlet är. Jag tror det är en tidsfråga innan ett stort läkemedelsbolag köper upp Scandion.
Att kunna förlänga svårt cancersjuka patienters liv är ovärdeligt. SCO-101 verkar kunna göra det.
Citera
2020-08-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HundenVovvi
Personer som inte fattar att det senaste pressmeddelandet var 100% positivt.
Senaste patienten som testades var väldigt långt nedgången i cancern och när de testade levervärdena såg de att cancern hade stabiliserats. Precis som med förra patienten, vilket är helt otroligt och bra i den lägsta dosen som testas (150mg). Emellertid så visade det sig att en ny cancer hade uppstått i lungan, vilket inte har något med resistens på cancern att göra. Pga detta läste nog folk meddelandet snabbt och förstod inte innebörden av pressmedelandet och sålde till följd av helt obefogad rädsla. Men kursen stabiliserar sig just precis nu. Folk börjar kanske fatta

Det fungerar ju inte så. Om man får förbättrad penetrerande så ska ju inte nya metastaser uppstå, lite det som är poängen...
Citera
2020-08-20, 23:45
Medlem
HundenVovvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swimps
Det fungerar ju inte så. Om man får förbättrad penetrerande så ska ju inte nya metastaser uppstå, lite det som är poängen...

Först och främst måste man ha i beaktande att dessa två patienter är i livets slutskede. Inför studien svarade de inte på cellgifter och är svårt sjuka. Cancern växer och är resistent.

Efter att patient 1 får SCO-101 + cellgift stabiliseras cancern och resistensen som cancern hade upphör på lägsta dos. Vilket är en stark indikation på att det funkar! Detta efter 8 veckor på lägsta dos.

Cancern i fråga hos patien 2 stabiliseras även den på lägsta dos. Alltså den cancern som varit resistent och växt hos den här patienten har stabiliserats enligt testerna.
Men en liten metastas i lungan upptäcks hos patient 2. Nya metastaser som är annorlunda från de ursprungliga hos patienter kan tyvärr uppstå på såhär svårt sjuka patienter i slutskedet. Målet är sen med SCO-101 att få in behandlingen så tidigt som möjligt hos cancerdrabbade.

Det är tydligt att SCO-101 hittills visat på effekt, redan på lägsta dos i en studie som var avsedd för att titta på säkerhet och toxicitet. Jag upprepar, huvudmålet var säkerhet & toxicitet. Denna bonus att SCO-101 i 150mg dosering redan visar på att fungera är otroligt stort. Nu väntas fler studier på patienter i högre doser.

Jag ser hoppfullt framåt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in