2020-08-10, 14:27
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Domarna behöver VAR. Misstag är inte fotbollens själ.

Anser du att misstagen har upphört med VAR? Att inget längre finns att diskutera? Att gudomlig rättvisa råder?

Att inte få jubla åt ett mål utan att först behöva invänta en fem minuter lång VAR-granskning dödar definitivt fotbollens själ.
Citera
2020-08-10, 14:32
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Anser du att misstagen har upphört med VAR? Att inget längre finns att diskutera? Att gudomlig rättvisa råder?

Att inte få jubla åt ett mål utan att först behöva invänta en fem minuter lång VAR-granskning dödar definitivt fotbollens själ.
Jag anser att misstagen har minskat. Inte upphört, men minskat.

Att inte få jubla alls dödar mig personligen.
Citera
2020-08-10, 14:36
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Om man kan införa ett stöd för domarna i realtid (eller i alla fall utan lång fördröjning) som fångar grova och avgörande missar från domarteamet, då är jag för VAR.
En videodomare får 30 sekunder på sig att avgöra om det var fel eller ej. Går det inte att avgöra på 30 sekunder får man släppa det.
Citera
2020-08-10, 14:43
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om man kan införa ett stöd för domarna i realtid (eller i alla fall utan lång fördröjning) som fångar grova och avgörande missar från domarteamet, då är jag för VAR.
En videodomare får 30 sekunder på sig att avgöra om det var fel eller ej. Går det inte att avgöra på 30 sekunder får man släppa det.
Och jag är OK med detta. Hade reducerat de uppenbara missarna väldigt mycket. Som det är nu kan vi bara inte ha det. Ska mitt liv avgöras av att någonting är "charmigt"? Ju mindre godtycke dess bättre.
Citera
2020-08-10, 14:50
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Så du menar att "problemet med svenska domare" kommer inte att lösas med VAR pga att Andreas Ekberg är aktiv? Har han gjort dig något särskilt? Samlagat med din syster/moder eller liknande? Eller är du bara en som bakåtsträvar med foliehatten på?

Sedan tror jag att jag skulle förespråka systemet med VAR som man använt i PL, att det är VAR-domarna som tar beslutet, och att domarna på planen måste följa detta.

Problemet är ju att det skulle inte bli bättre kvalitet på domaren i ett tv-rum än på plan.
Vi har ju redan idag domare som efter matchen säger att de gjort helt rätt trots att man kan se motsatsen. Typ som i Skåne-derbyt.

Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja, och det är snarare så att den typen av situationer med Gerzic och Holm ser mer ut som straff när man kollar i slow motion på skärm än när man ser den live.

Finns säkert en VAR-domare som skulle kunna hävda att det är straff för att det är "kontakt mellan Holm och Gerzic", när Holm sparkar på honom. (Nej, jag tycker inte det var straff!)
Som du säger i slow-motion så ser alla "kontakter" värre ut
Citera
2020-08-10, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Problemet är ju att det skulle inte bli bättre kvalitet på domaren i ett tv-rum än på plan.
Vi har ju redan idag domare som efter matchen säger att de gjort helt rätt trots att man kan se motsatsen. Typ som i Skåne-derbyt.

Finns säkert en VAR-domare som skulle kunna hävda att det är straff för att det är "kontakt mellan Holm och Gerzic", när Holm sparkar på honom. (Nej, jag tycker inte det var straff!)
Som du säger i slow-motion så ser alla "kontakter" värre ut

Nej, inte ens en VAR-domare hade sagt att det där är straff.
Citera
2020-08-10, 15:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Haha, men sluta. Det var ett svanhopp, en äcklig filmning, inte mycket mer att säga om det. Holm även betydligt värre än Johannesson - dels gör han det i (?) straffområdet med betydligt större konsekvenser, dels det patetiska sättet han uttalar sig på i media i efterhand.

Även oklart hur hans filmning var "smartare" än Johannessons - båda lurade ju de miserabla domarna genom att ha fejkat skottskador efter minimal kontakt.
Men va fan, om du ska svara på mina inlägg så kan du väl åtminstone läsa dom först?

Och med smartare så menade jag såklart att det är väldigt mycket svårare för en domare att se om det faktiskt finns kontakt jämfört med om det är en halvmeter luft mellan dom två spelarna... Och det är också väldigt mycket svårare att ge gult för filmning.
Citera
2020-08-10, 16:11
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men va fan, om du ska svara på mina inlägg så kan du väl åtminstone läsa dom först?

Jag gjorde det, därav min kommentar. Vem bryr sig om Holms tåspets millimetersnuddar Gerzic eller ej? Citerar mig själv; det var ett svanhopp, en äcklig filmning, inte mycket mer att säga om det.

Luddigt hur du fick det till att jag inte läst inlägget.
Citera
2020-08-10, 16:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag gjorde det, därav min kommentar. Vem bryr sig om Holms tåspets millimetersnuddar Gerzic eller ej? Citerar mig själv; det var ett svanhopp, en äcklig filmning, inte mycket mer att säga om det.

Luddigt hur du fick det till att jag inte läst inlägget.
Problemet är att du inleder med "Haha, men sluta." och sen håller med mig om det jag har skrivit.

Förutom då att du inte förstår vad jag menar med "smart" sätt att filma.
Citera
2020-08-10, 16:24
Avslutad
Citat:
Haha, men sluta. Det var ett svanhopp, en äcklig filmning, inte mycket mer att säga om det. Holm även betydligt värre än Johannesson - dels gör han det i (?) straffområdet med betydligt större konsekvenser, dels det patetiska sättet han uttalar sig på i media i efterhand.

Även oklart hur hans filmning var "smartare" än Johannessons - båda lurade ju de miserabla domarna genom att ha fejkat skottskador efter minimal kontakt.

Jag vet inte om jag håller med om att Johannessons filmning är mindre äcklig bara för att den är utanför straffområdet? På sätt och vis är det nästan värre att smutsa ned sig för en sketen frispark. Jag förstår dock hur du tänker med att Holms filmning ger större konsekvenser för resultatet. Men nej, jag tycker inte att det finns något förmildrande i någon av situationerna, det skulle väl vara att Holm och Johannesson fortfarande är ganska unga och inte förstår bättre möjligen. Till skillnad från allsvenskans tredje filmare.
Citera
2020-08-10, 16:24
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Problemet är att du inleder med "Haha, men sluta." och sen håller med mig om det jag har skrivit.

Förutom då att du inte förstår vad jag menar med "smart" sätt att filma.

Hur är det ett problem? Och hur höll jag med dig? Har du noll och ingen läsförståelse eller vad är det frågan om? För att förtydliga; jag tycker att det är lite löjligt att likt du sitta och analysera repriser för att försöka se om Holm eventuellt snuddade vid Gerzic. Det är helt irrelevant och en totalt menlös diskussion i och med att det - som du själv skrev - är lika mycket av en filmning oavsett touch i och med att det är Holm som söker kontakten och inte Gerzic. Därav "haha, men sluta". Därav resten av inlägget.

Förstår vad du menar, jag tycker bara att du har helt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag vet inte om jag håller med om att Johannessons filmning är mindre äcklig bara för att den är utanför straffområdet? På sätt och vis är det nästan värre att smutsa ned sig för en sketen frispark. Jag förstår dock hur du tänker med att Holms filmning ger större konsekvenser för resultatet. Men nej, jag tycker inte att det finns något förmildrande i någon av situationerna, det skulle väl vara att Holm och Johannesson fortfarande är ganska unga och inte förstår bättre möjligen. Till skillnad från allsvenskans tredje filmare.

Det är möjligt att det bara är jag som tycker så, men jag har i alla fall alltid tyckt att det är ännu värre att försöka fuska sig till en straff än en frispark.
Senast redigerad av Korder 2020-08-10 kl. 16:28.
Citera
2020-08-10, 16:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Hur är det ett problem? Och hur höll jag med dig? Har du noll och ingen läsförståelse eller vad är det frågan om? För att förtydliga; jag tycker att det är lite löjligt att likt du sitta och analysera repriser för att försöka se om Holm eventuellt snuddade vid Gerzic. Det är helt irrelevant och en totalt menlös diskussion i och med att det - som du själv skrev - är lika mycket av en filmning oavsett touch i och med att det är Holm som söker kontakten och inte Gerzic. Därav "haha, men sluta". Därav resten av inlägget.

Förstår vad du menar, jag tycker bara att du har helt fel.
Så du skrev hela ditt inlägg för att säga att det var ett onödigt inlägg av mig?

För i sak höll du ju med. Båda sakerna var vidriga filmningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in