Ännu jobbigare kan det bli för HD.
Om det är första steget mot att lämna SD så ligger hon också i riskzonen.
Vad gör SD under tiden?
Försöker han ragga upp nya älskarinnor?
Kastar ut krokar i alla riktningar men får aldrig napp?
Sitter han kanske någonstans och surar eller smider han nya mordplaner?
I juni var hon ju på Gotland med SD och de strålade av lycka båda två. Men som jag skrev igår, så helt nyss uppdaterade han ju augusti 2019 i sitt galleri på Geo-sidan och då lade han till ett foto på HD, som han kallade typ "Söt Obelix".
Å andra sidan är SD bra på att "multitaska", som vi redan vet mer än väl. Så det ena utesluter inte det andra.
Och OM HD är helt oskyldig (Vilket jag INTE tror. Hon vet åtminstone om att LW var död tidigare än andra.), så är hon säkert svårt trött på att berätta detaljer om och om igen, i synnerhet om sitt heta sexliv med Fisken och kanske andra? "Före, under, efter".
Jag tror att du blandar ihop olika konton.
Om jag minns rätt hade UW administratörsrättigheter till något konto, vilket han informerade polisen om direkt.
De inloggningar som har gjorts på LW:s konto efter mordet gäller ett annat konto som han inte hade lösenord till.
Den info jag minns om detta är att LW skrev något om att SD kunde läsa allt på hennes konton.
SD bekräftade.
Om vi ska tro FUP:et så är SD den enda som kan logga in på de konto/konton det gäller.
Kan hon haft inloggningsuppgifterna sparade i mobilen så att den som har mobilen kan logga in på olika konton?
Kan hon haft inloggningsuppgifterna sparade i mobilen så att den som har mobilen kan logga in på olika konton?
Självklart. Det är ju bara meckigt att logga in på kontona hela tiden. Så det är mycket möjligt att hon kryssat för "kom ihåg" vid inloggningsuppgifterna. Vem kommer ihåg sånt? Jag har one.com som mailkonto, samma konto som mördaren loggade in på. Och jag har sparat mina inloggningsuppgifter istället för att sitta och peta in dessa varje gång.
Edit:
Hon hade väl tvåvägsbekräftelse (heter det så?). Då bör han ha varit vid datorn också.
Senast redigerad av Picasso2 2020-08-10 kl. 12:52.
I juni var hon ju på Gotland med SD och de strålade av lycka båda två. Men som jag skrev igår, så helt nyss uppdaterade han ju augusti 2019 i sitt galleri på Geo-sidan och då lade han till ett foto på HD, som han kallade typ "Söt Obelix".
Å andra sidan är SD bra på att "multitaska", som vi redan vet mer än väl. Så det ena utesluter inte det andra.
Och OM HD är helt oskyldig (Vilket jag INTE tror. Hon vet åtminstone om att LW var död tidigare än andra.), så är hon säkert svårt trött på att berätta detaljer om och om igen, i synnerhet om sitt heta sexliv med Fisken och kanske andra? "Före, under, efter".
#TeamÅsaHiding
Hur fan kan man se så lycklig ut när man är skyldig till åtminstone skyddande av brottsling, och mördaren står bakom kameran? Jag begriper inte.
Du får komma ihåg att det handlar om en kvinna som absolut inte är den vassaste kniven i besticklådan.
Ja, det har vi ju konstaterat sedan länge. Duktig i jobbet, men i övriga livet verkar hon vara ganska mosig i skallen och verkligen inte ha några större krav på partner.
Ja, det har vi ju konstaterat sedan länge. Duktig i jobbet, men i övriga livet verkar hon vara ganska mosig i skallen och verkligen inte ha några större krav på partner.
Det kan inte heller vara så lätt att ha en far som stöttar partnern som har bedragit henne i sex år och även försvarar och ljuger när SD anklagas för mord på LW. Kan som sagt inte vara lätt med en sån far.
Sönder kuvad är väl det rätta ordet.
171211 beviljades LW individuell psykoterapi (A168, s. 1546) - som sedan påbörjades i början av febr 2018; s. 1356.
LW skriver till sin mångårige vän HÅ 2017/18 (A168; s 1611-1606 resp. 1221):
12 nov 2017:
10:30 Och han är den bäste älskaren ... Elak, känslomässigt underutvecklad, falsk, utnyttjande. Men ... Ingen är som han, ingen tar mig så långt och djupt som han (menar inte fysiska instickets längd). Svårt värja mig
10:32 Känns lågt att säga så. Vill inte jämföra. Och det handlar inte om sex, kan vara utan sex i åratal
10:32 sätter bara ord på en av nycklarna till varför jag har så svårt att släppa honom
10:33 Där, just där, då skingras det andra, om än bara för några minuter, då är jag liksom hans och han min som ingen annan
10:35 Och han vet det. Inte för jag säger det. Men han känner det, att där har han mig. Och jag tror jag är samma för honom
10:37 Stark, kroppsmedveten, oblyg, aktiv, vet vad han gillar, håller inte tillbaka min egen njutning, vill... Hon är nog bra hon med, men står sig slätt mot mig på de flesta punkter. Förutom att hon nu måste vilja jämt och göra allt hon vet han vill - det gjorde ju grannen när hon låg hemma, hur ska hon nånsin kunna ha honom kvar om hon inte blir bättre och villigare? Och det förbjudna, det exklusiva, det kryddar såklart
20:49 Skulle byta bort sex resten av livet mot livslång, trogen kärlek
20:49 Men helst båda såklart
5 mars 2018:
19:50 Detta är den enda punkten jag kan komma åt honom på, det enda jag har att sätta emot. Och det vet vi båda. Som en terrorbalans. Och jag drar mig inte längre för att använda det för att sätta press på honom. Tvinga honom till saker, förbjuda honom saker, kräva saker, straffa, you name it, ALLA möjliga oheliga sjukligheter
19:53 Han gör nåt elakt och jag blockar smashen genom att fräsa åt honom att gör han det en enda gång till så smäller det, då har han inte längre min tystnad
19:54 har hänt flera gånger att han gjort prick det han inte får, men jag har fortsatt tiga ändå. och han vet det, räknar iskallt med att han ska ha mig i sitt grepp, att jag inte ska våga/vilja/kunna riskera det totala uppbrottet
19:54 nu fulade han sig i går kväll, grande, jag blev galen
19:55 sen, EFTER det, upptäckte jag en grej till han gjort, en sån där fet no-no. Och jag fick nog. Jag ÄR ju inte längre livrädd att allt ska ta slut, det är ju ditåt jag strävar, även om det går sakta
19:58 Och mina horn i pannan är asspetsiga!
"12 nov 2017: 10:30 Och han är den bäste älskaren ... Elak, känslomässigt underutvecklad, falsk, utnyttjande. Men ... Ingen är som han, ingen tar mig så långt och djupt som han (menar inte fysiska instickets längd). Svårt värja mig
10:32 Känns lågt att säga så. Vill inte jämföra. Och det handlar inte om sex, kan vara utan sex i åratal
10:32 sätter bara ord på en av nycklarna till varför jag har så svårt att släppa honom
10:33 Där, just där, då skingras det andra, om än bara för några minuter, då är jag liksom hans och han min som ingen annan
10:35 Och han vet det. Inte för jag säger det. Men han känner det, att där har han mig. Och jag tror jag är samma för honom
10:37 Stark, kroppsmedveten, oblyg, aktiv, vet vad han gillar, håller inte tillbaka min egen njutning, vill... Hon är nog bra hon med, men står sig slätt mot mig på de flesta punkter. Förutom att hon nu måste vilja jämt och göra allt hon vet han vill - det gjorde ju grannen när hon låg hemma, hur ska hon nånsin kunna ha honom kvar om hon inte blir bättre och villigare? Och det förbjudna, det exklusiva, det kryddar såklart
20:49 Skulle byta bort sex resten av livet mot livslång, trogen kärlek
20:49 Men helst båda såklart"
Det kan inte ha varit så roligt för den fd pojkvännen att läsa.
"5 mars 2018:
19:50 Detta är den enda punkten jag kan komma åt honom på, det enda jag har att sätta emot. Och det vet vi båda. Som en terrorbalans. Och jag drar mig inte längre för att använda det för att sätta press på honom. Tvinga honom till saker, förbjuda honom saker, kräva saker, straffa, you name it, ALLA möjliga oheliga sjukligheter
19:53 Han gör nåt elakt och jag blockar smashen genom att fräsa åt honom att gör han det en enda gång till så smäller det, då har han inte längre min tystnad
19:54 har hänt flera gånger att han gjort prick det han inte får, men jag har fortsatt tiga ändå. och han vet det, räknar iskallt med att han ska ha mig i sitt grepp, att jag inte ska våga/vilja/kunna riskera det totala uppbrottet
19:54 nu fulade han sig i går kväll, grande, jag blev galen
19:55 sen, EFTER det, upptäckte jag en grej till han gjort, en sån där fet no-no. Och jag fick nog. Jag ÄR ju inte längre livrädd att allt ska ta slut, det är ju ditåt jag strävar, även om det går sakta
19:58 Och mina horn i pannan är asspetsiga!"
Det var tydligen inte bara SD som försökte bestämma och styra. Även LW hade regler för vad han inte fick göra. Om han inte lydde så skulle hon inte längre tiga för att skydda honom.
Så ni har hittat Henrik Å nu. Visst är han hörd: Första gången 29/5-18, och då får han ingen fråga om sin förehavanden mordkvällen, utan i princip enbart om vad Lena berättat om Stefan. Nästa gång han hörs är det oktober2019, och då får han fråga om vad han gjort vid tillfället. Han har varit på möte i BRFen han bor fram till uppskattningsvis 21:30. Ävendetta förhör handlar mest om Stefan, men även lite om hur han och Lena sexchattat under hans äktenskap utan att hans fru fått veta något. Hon har dock fått veta att de ha haft kontakt, men inte innehållet.
Notera i den chatt ni nyss skrev om så är de flesta av Lenas inlägg borta, inklusive alla bilder. Det förekommer bilder på bådas kön i närbild under smekning. I en annan passage beskriver Lena hur hon med mun och händer tillfredsställer Henrik (tror inte ni fick med det i det inklippta).
En annan som sexchattar intensivt med Lena och planerar för att ses och ha sex på olika platser är pastor Pontus Gunnarsson. Pontus fru vet/visste inte heller om att han planerade (och kanske var) otrogen med Lena.
Dessa förhör med HÅ finns med i slasken, vilka vi inte har tillgång till.
Förhören under rättegången har skett bakom lyckta dörrar. Vilka får delta under dessa förhör förutom den tilltalade, domaren och nämndemännen?
Hur och vem kan läsa allt material, även det maskade?
Du har tidigare lämnat mycket exklusiva detaljer (t ex om Nordsjötrippen och resan hem), vilket inte vem som helst kan ha information om!
Av det du nu skriver, kan man dra den slutsatsen att SD inte är så glad över det som kommit fram om Lenas leverne. Att det som nu skrivs i tråden av dig skrivs om synnerligen känsliga detaljer om Lena som ingen som håller av henne skulle vilja skriva här om.
SD har ju tidigare sagt att Lena och han var de bästa vänner ända till slutet. Och lämna ut Lena på det sättet det skulle ingen vän göra.
Dessa förhör med HÅ finns med i slasken, vilka vi inte har tillgång till.
Förhören under rättegången har skett bakom lyckta dörrar. Vilka får delta under dessa förhör förutom den tilltalade, domaren och nämndemännen?
Hur och vem kan läsa allt material, även det maskade?
Du har tidigare lämnat mycket exklusiva detaljer (t ex om Nordsjötrippen och resan hem), vilket inte vem som helst kan ha information om!
Av det du nu skriver, kan man dra den slutsatsen att SD inte är så glad över det som kommit fram om Lenas leverne. Att det som nu skrivs i tråden av dig skrivs om synnerligen känsliga detaljer om Lena som ingen som håller av henne skulle vilja skriva här om.
SD har ju tidigare sagt att Lena och han var de bästa vänner ända till slutet. Och lämna ut Lena på det sättet det skulle ingen vän göra.
Det måste varit en chock för SD att läsa FUP.
SD verkar gediget arg på henne.
Intressant indeed..!
Börjar bli lite stressigt för Stefan ändå kanske? Börjar tappa fattningen lite 😁
Måste väl ändå vara jättekonstigt för folk när han fortsätter karaktärsmörda henne såhär långt efter? Knappast något en oskyldig gör va.. Fy fan vilket smuts till människor det måste vara som fortsätter umgås med paret Davidsson..
Har SD dolda tillgångar?
Ni som följt tråden vet att jag flera gånger lyft frågor vad det gäller den ekonomiska biten kring SD. Jag får intrycket av att det inte verkar helt utrett. Den tanken förstärktes när jag såg i FUP att SD:s konto-utdrag endast visar bakåt i tid till januari -18. De borde haft med utdrag till åtminstone sommaren -15 eftersom LW och SD var riktigt tajta tills HD under hösten började synas igen ihop med SD. Det var också hösten -15 (nov) som SD registrerade sin enskilda firma. Har det i utredningen ställts frågor om varför han registrerade firman? Vilka uppdrag har han tagit i den? Finns det ett särskilt företagskonto som är kopplat till firman?
Jag tycker det finns en del frågetecken när det gäller SD:s ekonomi och jag noterade för ett tag sen att det inte ses några kontantuttag över huvud taget på SD:s konton. Det tycker jag är något märkligt och det stärker misstanken om att SD kan ha ett hemligt konto till kontanta uttag när han och LW träffades i hemlighet. Ett hemligt konto skulle även kunna förklara hur han kunde dölja presentköpen till LW för sin fru. Det handlade ju inte om presenter för någon 100-lapp precis när han försåg LW med bl a gaskök, liggunderlag, klätterutrustning, sono-högtalare, halsband och örhängen.
Jag har ju även reagerat på att SD syntes ha tankat förhållandevis få gånger om man ser till hans GC-loggar, men så mindes jag en bildlogg där han visar upp ett betalkort som det står Tyr'ns på. Det kan förklara att det inte gick åt så mycket bränsle privat till GC-resor. Han har ju inte precis gjort någon hemlighet av att han kombinerat sina fritidsaktiviteter i anslutning till jobbuppdragen.
I ett förhör med en tidigare kollega blir det tydligt att denne indikerar att han misstänkte att SD hade något att göra med att det försvann dyra mätinstrument för miljonvärden från byggnader runt om i Sverige som SD hade tillgång till. Försäljning av stöldgods gav dolda inkomster?
Utredningen som fortsatte under och efter rättegången leder fällande dom?
Vid rättegången blev det väldigt tydligt att det finns tre personer som undanhållit uppgifter - HD, JG och SOA. Eftersom utredningen fortlöpte kan ÅH fått igenom ytterligare hemliga tvångsmedel gällande den misstänkte och dessa tre vittnen. Den fortsatta utredningen kanske gav JG ännu mer gnagande samvete, så han valt att kontakta åklagaren för att delge information han inte vågat berätta i klartext tidigare? Det skulle nog lätta på trycket i bröstet.
Jag har inte sett om alla SD:s platspositionerande appar i hans mobil har undersökts. Det som kan ses i protokollet för mordnatten är platser där LW:S och SD:s mobiler har mastat och LW:s Google´s tidslinje där inget tyder på att den skulle vara regisserad i efterhand - den tycks stämma med övrig fakta. Det jag funderat på är om man har kontrollerat alla de platspositionerande apparna som fanns i SD:s mobil t ex? Kan han möjligen ha missat radera och manipulera någon app som registrerar position fast platsanvisning inte är påslagen? Jag vet inte vilka appar som positionerar via mobilnätet när platsanvisning är avstängt, men det är ju såna detaljer som en IT-forensiker måste hålla sig uppdaterad om. Eftersom SD var förpassad till singel så kan han registrerat sig i flera dejting-appar som ger förslag på möjliga "ämnen" i närheten. Jag minns t ex att Jan* O*karinen skojade med SD om hans Tinder-tumme t ex. Kanske kompletteringarna innehåller en utförligare digital utredning som faktiskt knyter honom till ett bestämt möte med LW?
Om det stämmer att HD varit iväg ensam och GC:at med egna vänner kan SD ha hamnat i liknande obalans som han verkade hamna i då LW informerade honom att hon skulle till Norge. Jag har för mig att det var efter den informationen som SD vacklade om USA-resan, hoppråttorna skulle bort, han höll strösselförhör och ville inte att döttrarna skulle bo hos honom.
11 dagar kvar till den 21:a, men kanske SD redan fått ta del av hela materialet och fått veta att det sannolikt blir fällande i HR?
------
För eventuella nytillkomna i tråden:
SD har varit häktad som misstänkt för mord 8 månader, genomgått rättegång och friades av TR som ansåg att bevisningen inte räckte till fällande dom. Åklagaren överklagade till Göta Hovrätt. Kompletteringar i bevisningen till ärende B1752-20 skulle vara inlämnat senast 10 juli.
ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret den 6/7. I den nya bevisningen finns också en digital sekvens som ska lämnas till hovrätten. ÅH förväntar sig att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.