2020-08-10, 09:32
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Gårdagens största förlorare var väl ändå Bråtveits brud?
Något oroväckande att han öppet går ut med att ilskan över att ha förlorat går ut över henne, även om "hon är van med det".
Beror ju helt på vad innebörden av "går ut över henne" är.

Tror att många respektive till oss supportrar kan intyga att stämningen blir sämre hemma efter att Bajen torskar en match...
Att det är samma sak för en spelare är inte konstigt.
Citera
2020-08-10, 09:43
Medlem
Kanske nästan värt en egen tråd, men slänger ur mig frågan här istället:

Vad finns det egentligen för "klädkod" när det gäller huvudtränare eller snarare "Varför har så många huvudtränare vanliga kläder på sig, när alla andra i teamet bär kläder med koppling till klubben?".

Nu syftar jag inte främst på de som väljer kostym utan på de som dyker upp till match som om de kommer direkt från t ex stranden eller familjefikat. Ser så jäkla märkligt ut när alla spelare och ledare bär diverse träningskläder, klubbjackor etc etc och så står där en "vanlig Svensson" och agerar chef.
Svårt att se att det handlar om något runt sponsoravtal för ofta finns där inga märken på deras personliga kreationer. Handlar det om en ledarskapsteknik? Tja, kanske. Men tycker ändå det är lite märkligt. Någon som har en teori?

några exempel:

https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/elfsborg-head-coach-jimmy-thelin-looks-on-during-the-news-photo/1227940743

https://www.jellypages.com/breaking/Danish-success-Six-on-the-strip-h109300.html

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/fem-spaningar-vilken-allsvensk-storklubb-nyper-rydstrom-forst/
Citera
2020-08-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Nej alltså, det är ju lika mycket mot reglerna, men som jag sa, filmning är ju lite värre. Jag tror fortfarande att det enda som kommer hjälpa är del VAR, men även minst en match avstängning i efterhand, för varje filmning som utförs.

En förstärkning är väl inte emot reglerna, det är ju en förstärkning av en förseelse, alltså om det begås ett regelbrott, då kan man "påvisa" det för domaren genom att förstärka situationen, det skall ju vara frispark/straff alldeles oavsett men man hjälper domaren att se situationen.

Om filmningen är snygg eller ful är lite skit samma, är den "snygg" är det ju svårare för domaren att se, men en filmning är något som spelare skall bli varnade för, och gärna straffade för retroaktivt, det sistnämnda kommer ju inte hända dock.
Citera
2020-08-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Så märkligt med allt kring Poya. Han uppfattas av väldigt många som rätt sympatisk, även av mig. Men likt förbannat så kommer de ibland helt verklighetsfrånvända kommentarerna som den du nämner. Han är en rejält tjurig typ egentligen. Har han någonsin medgett att han resonerat eller lagt upp taktiken fel efter någon match? Och i bagaget har han ju en misshandelsdom emot sig, om jag inte minns det helt galet.

Ja, senast i cupen mot er, att matchplanen var att stå lågt var väl korrekt, men inte att det skulle se ut som det gjorde typ första 30 minuterna.
Citera
2020-08-10, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
En förstärkning är väl inte emot reglerna, det är ju en förstärkning av en förseelse, alltså om det begås ett regelbrott, då kan man "påvisa" det för domaren genom att förstärka situationen, det skall ju vara frispark/straff alldeles oavsett men man hjälper domaren att se situationen.

Om filmningen är snygg eller ful är lite skit samma, är den "snygg" är det ju svårare för domaren att se, men en filmning är något som spelare skall bli varnade för, och gärna straffade för retroaktivt, det sistnämnda kommer ju inte hända dock.

Orkar inte läsa hela eran konversation men du menar väl inte att Holms filmning var en förstärkning? Är det ingen kontakt alls så är det en ren filmning, finns inget förmildrande där. Holm är en lika god kålsupare som Holmberg och islänningen.
Citera
2020-08-10, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Orkar inte läsa hela eran konversation men du menar väl inte att Holms filmning var en förstärkning? Är det ingen kontakt alls så är det en ren filmning, finns inget förmildrande där. Holm är en lika god kålsupare som Holmberg och islänningen.

Nej, som jag skrev så är det en filmning av Holm.

Diskussionen handlar om vad Goitom menar med att hjälpa domaren, dvs förstärkningar vid förseelser.
Citera
2020-08-10, 10:08
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Känns det inte som att det är rekordmånga lag i år som ”aldrig vinner”? Eller snarare att de kommit in i jättelånga svackor utan segrar.

Heif, kff, aik, öfk, fff, Mjällby, Gbg...det lyfter ju fan aldrig för något av lagen känns det som. Det är nästan en halv serie av lag liksom.
Som redan konstaterats är det rekordmånga kryss i årets serie. Senaste kontrollen visade 25% fler kryss än tidigare rekordåret 2012.

Så det är helt logiskt att det är fler lag som vinner sällan. Du är bara sen på bollen.
Citera
2020-08-10, 10:35
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nämen, oavgjort! Det var väl oväntat! Secken skräll!

Igår får man dock vara tacksam för det, vi fick det på en felaktig straff, ÖSK kunde mycket väl fått en i situationen där Da Graca är i en "sliter och drar"-situation i straffområdet.
Sedan är det ju ingen straff när bollen förvisso verkar ta på Hasses arm men han kan ju inte kapa den från kroppen.

Kalmar borta, Peking hemma, DIF borta, Mjällby borta, Bajen hemma... Inget lätt schema. Ska man vara positiv blir det väl möjligen en pinne mot typ Kalmar och Mjällby borta.

Enig om alla situationer. Och sett till match- och chansbild tycker jag kryss var motiverat. Absolut ingen straff vid "handsen", Mehmeti kanske kan få den men långtifrån solklar och vad jag tycker om situationen med Holm behöver jag nog inte nämna.

Håller med vår tränare som sa att det absolut var rättvist med kryss men det hade känts bätte om ert mål hade gjorts på en av de många heta chanser som ni ju faktiskt skapde. Grymt imponerd av "Hasse" på innermitten. Planens bäste (tillsammans med Jake Larsson). Hur länge blir han kvar i Sverige?
Citera
2020-08-10, 10:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Angående Holms filmning. Är ni säkra på att det inte är nån kontakt alls? Jag har inte sett någon perfekt vinkel på det men jag får känslan att Holms tår snuddar vid Gerzics rygg.
Inte för att det spelar nån roll i sak, för det är uppenbarligen så att Holm medvetet försöker träffa Gerzics rygg med foten..

Som sagt, inte för att det gör nån skillnad egentligen men det är ju på det sättet ett "smart" sätt att filma, jämfört med till exempel islänningen i Norrköping som bara kastade sig handlöst när ingen var i närheten.
Citera
2020-08-10, 11:25
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Angående Holms filmning. Är ni säkra på att det inte är nån kontakt alls? Jag har inte sett någon perfekt vinkel på det men jag får känslan att Holms tår snuddar vid Gerzics rygg.
Inte för att det spelar nån roll i sak, för det är uppenbarligen så att Holm medvetet försöker träffa Gerzics rygg med foten..

Som sagt, inte för att det gör nån skillnad egentligen men det är ju på det sättet ett "smart" sätt att filma, jämfört med till exempel islänningen i Norrköping som bara kastade sig handlöst när ingen var i närheten.

Haha, men sluta. Det var ett svanhopp, en äcklig filmning, inte mycket mer att säga om det. Holm även betydligt värre än Johannesson - dels gör han det i (?) straffområdet med betydligt större konsekvenser, dels det patetiska sättet han uttalar sig på i media i efterhand.

Även oklart hur hans filmning var "smartare" än Johannessons - båda lurade ju de miserabla domarna genom att ha fejkat skottskador efter minimal kontakt.
Senast redigerad av Korder 2020-08-10 kl. 11:36.
Citera
2020-08-10, 11:27
Medlem
Keldons avatar
Finns url till dessa filmningar? Brukar vara svårt att hitta på highlightssidan!
Citera
2020-08-10, 11:32
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Finns url till dessa filmningar? Brukar vara svårt att hitta på highlightssidan!

Isak Bergmann Johannesson mot Mjällby - https://twitter.com/domarnivan/status/1290383484335329280

Emil Holm mot Örebro - https://twitter.com/Dplay_Sport/status/1292465192115347457
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in