2020-08-08, 10:14
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Får man träna på alla 24/7 ställen om man löser kort? Alltså om man reser i jobbet och så?

Gillar tanken på att slippa personal i en reception som ska säga hej varje gång man går till gymmet.

Sedan är det nice att kunna träna när man vill!

Nej du kan bli avstängd utan att du bryter mot någon regel. Avstängningarna sker utan att det förs någon dialog innan. Det är ett systemfel som är svårt för privatpersoner, domstolar och försäkringsbolag att hantera.

Jag bedömer att det behövs tvingande lagstiftning som omöjliggör avstängningar som inte föranletts av fällande dom i Svensk domstol. Det är någonting jag inför omedelbart om makten över samhället landar i mina händer.
Senast redigerad av singularitet 2020-08-08 kl. 10:18.
Citera
2020-08-08, 14:03
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Blev nyligen medlem men några saker som jag stör mig på är att 24fitness har en ganska "tuf" attityd mot sina medlemmar och börjar direkt prata om sina regler och att man blir avstängd om man inte följer dem, de sätter upp kameror m.m. men samtidigt så levererar de knappt de själv lovar.

Låter ju kanon De har säkert goda skäl till att göra så. Bara att hoppas att de efterlever det också och att det inte stannar vid tomma hot (eller löften, som jag ser det). Jag önskar att mitt SATS-gym visade samma respekt mot oss skötsamma medlemmar och såg till att rensa bort dem som förstör (eller åtminstone få dem att ändra sig).

Att det brister i andra avseenden är så klart inte bra, men det är inget skäl till att inte ställa krav på att folk följer reglerna.
Citera
2020-08-08, 18:06
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Låter ju kanon De har säkert goda skäl till att göra så. Bara att hoppas att de efterlever det också och att det inte stannar vid tomma hot (eller löften, som jag ser det). Jag önskar att mitt SATS-gym visade samma respekt mot oss skötsamma medlemmar och såg till att rensa bort dem som förstör (eller åtminstone få dem att ändra sig).

Att det brister i andra avseenden är så klart inte bra, men det är inget skäl till att inte ställa krav på att folk följer reglerna.

24/7 stänger av medlemmar för vanligt vardagsflirtande. Det finns tjejgym där kvinnor kan träna utan blickar och närmanden men det är ändå en trist attityd mot manliga medlemmar generellt även om individer som jobbar där uppfattas vänliga och service inriktade. Det hjälper inte att personalen på 24/7 anläggning är trevlig om personalen stänger av medlemmar hur som helst. Det här systemfelet beror på att det inte finns lagstiftning på plats som skyddar tillräckligt mot sexuell diskriminering mot män på offentliga platser och kommersiella anläggningar. Sveriges feministregeringar bifaller kvinnor som söker den totala rätten till sexuell diskrimminering.

Det här betyder att du kan bli avstängd från 24/7 närsomhelst utan att det skett något formellt regelbrott. Problemet förekommer även i matvarubutiker, på praktikplatser, nöjesanläggningar som pubar och på alla ställen där du inte är skyddad av arbetsrättlagar eller annan lagstiftning som exempelvis privat gårdsplan. I synnerhet matvarubutiker som stänger av vardagsflirtare utan angiven orsak från att handla efter klagomål betraktar jag som tillräckligt allvarligt för att fällande dom mot arbetsledning kan bli aktuellt. Därav borde avstängningar från alla kommersiella anläggningar på personliga grunder vara straffbart.

Jag har sett det flera gånger och själv erfarit hur någon anonym på 24/7 påstår något som direkt leder till avvisning eller avstängning. Det är faktiskt i synnerhet vita män som drabbas. Jag betraktar det som ett systemfel som upprätthålls av den feministiska indoktrineringen. Även om dina närmanden gillas av några kvinnor leder ditt beteende till avstängning från anläggningen om beteeden fortsätter eftersom några kvinnor inte klarar av att hantera närmanden på ett moraliskt godtagbart sätt. Varningar förekommer sällan eller aldrig på 24/7 anläggningar.

Vardagsflirtande kan hos vissa kvinnor ibland skapa en känsla av obehag. Det är helt normalt och ofarligt. Det bör vara olagligt att hänvisa till vardagsflirtande eller andra sexuella orsaker som inte är brottslig gärning vid avvisningar från offentliga eller andra kommersiella anläggningar. För att inte hänvisa till ofredande bör avstängning endast ske efter fällande dom i Svensk domstol. Företaget ska riskera vite vid vilande medlemskap i väntan på dom om åtalet ogillas. Feministregeringen och tidigare feministregeringar vill inte kännas vid denna form av sexuell diskriminering som huvudsakligen riktas mot män. Det förekommer ofta att polisen verkställer denna minoritet av kvinnors önskemål. Dialog förekommer inte alltid och sällan eller aldrig på 24/7 träningsanläggningar. Det som händer är att kortet till gymmets entre spärras plötsligt och ett brev om avstängning skickas med post. Det påstådda regelbrottet utreds inte utan stannar vid en anonym anklagelse.

Det är varje vit mans ansvar att krossa feministsamhället men det är inte rasism. Det är en kamp mot de krafter som vill utrota vithet. Problemet är påtagligt och skapat av de krafter som anser att Sverige tillhör alla på hela jorden men som inte bryr sig om du drabbas svårt av följdeffekterna.
Senast redigerad av singularitet 2020-08-08 kl. 18:13.
Citera
2020-08-09, 00:45
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Håller med dig i visa punkter, men tycker att 24fitness är mycket bättre än SATS.

Tycker det är bra dom är hårda med sina regler, folk stökar ner som fan och låter in folk för mycket.

Håller med att omklädnings rummen är trånga, men det är inget som besvärar mig så mycket för jag byter om snabbt och inte duschar där heller.

Dock så att utrustning tar tid att fixa får du tänka det är corona nu, så banden kanske inte är sönder bara avstängda så folk håller distans. Dessutom kan det ta tid få delar till maskinerna på grund av corona och att folk har semester för det är sommar just nu, samma sak gäller för den som går ditt och lagar mycket av personalen som lagar maskiner kanske är sjuka i corona eller har semester.

Angående utrustning så länge det finns en par stångar och hantlar så kan man köra det mesta, borde finnas typ 1-5 maskiner men mer än så behöver man inte för träna hela kroppen. Men självklart om det är mycket folk så kan ju allt vara upptaget hela tiden.

Det enda riktiga problemet jag har med dom är dom så kallade tjej gymmen, sverige slår sig hårt och stolt på bröstet att dom är ett jämställt land, dom är det mest jämställda land i världen och en massa sånt och ändå tillåts diskriminering mot män. Att diskriminera mot kvinnor är emot lagen och om nån skulle göra det så skulle det skrivas om det i varje tidning, men att diskriminera mot män är okej eller ges tummen upp till.

Som du har poängterat så får vi männen betala mer per kvadrat meter av yta eftersom alla betalar lika mycket i månaden medans dom får större yta.

Men inte bara det, dom får en massa extra utrustning dom har på sitt gym vilket alla kunde ha använt istället så inte så mycket kö på saker i gymmet eller dom kunde ha undvikit köpa in dom grejerna och köpt in andra saker som kanske behövs på det allmänna gymmet eller bara sparat pengarna.

Sen också vad händer om en kvinna på gymmet har mens och är på dåligt humör och drar alla lösa vikter, hantlar, osv, osv in till tjej gymmet? Då blir det extremt svårt för männen att träna speciellt om detta händer efter stängning då personalen har gått hem för dagen. Hon behöver ju dock inte ha ens mens, hon kan ju bara vara på dåligt humör eller vara en person som har en personlighet att hon gillar jäklas med folk.

Men som sagt sverige står och slår sig själv stolt på bröstet och säger dom är världens mest jämställda land medans dom aktivt diskriminerar mot män.

Men 24fitness är bra för dom har det man behöver om man tränar seriöst och dom är extremt billiga jämfört med SATS som är typ 500kr-600kr i månaden, dessutom så är det som sagt öppet 24/7 så man kan gå ditt när man känner sig redo att träna.

Intressant att läsa andra medlemmars tankar.

Inte en chans att 24 fitness är bättre än SATS, då SATS har betydligt mer utrustning, många fler pass och fler anställda. Jämför jag mitt lokala SATS mot lokala 24 fitness så vinner SATS på allt förutom pris och tillgänglighet.

Jag har inget emot om 24fitness stänger av medlemmar som missköter sig, men stör mig på den hårda tonen om man inte själv kalrar av att leverera. Nu har de hört av sig och är villig att bjuda mig på en vecka som jag inte kunde träna på så det känns ok. Jag är ingen stökig person men att bli avstängd så ska man nog ha misskött sig ganska rejält tycker jag.

Har funderat på vart gränsen går? Att inte torka av alla maskiner man använt? Jag skulle springa på ett löpband, tjejen innan torkade inte speciellt bra då det var svett på själva löpbandet som jag fick torka bort, ska hon bli avstängd? När jag inte ser svett/smuts på vissa maskiner som jag använt så torkar jag inte, ska det leda till avstägning? I de flesta fall så kommer ingenting hända eftersom ingen ser det eller kommer orka anmäla något sådant, men om jag skulle vara rättshaverist och anmäla tjejen eller någon skulle anmäla mig, hur ska man kunna "skydda" sig? Det går inte. skulle de stänga av mig några veckor så hade jag blivit förnämad och sagt upp mitt medlemskap.

Däremot gillar jag inte när folk som är i omklädningsrummen öppnar fönstren och vill "visa upp sig" då jag vill kunna byta om i fred.

Jag går på gym för att jag vill kunna använda olika maskiner och utrustning, du kan träna med att jogga eller simma istället, men då går man ju inte till gym.

Nej det är inte pga corona som de inte har åtgärdat att hälften av löpmaskinerna inte fungerar, utan de vill vänta så länge som möjligt innan de gör något. Det gör dock att det blir köer till löpmaskinerna.

Det är tråkigt om en maskin du använder är trasig och du vet att du kommer få vänta fyra till sex månader innan det blir åtgärdat.

Vi är överens om tjejgymmet med. De använder kort/nyckel för att komma in i det hemliga rummet. Det är väl att kvinnan ska ses som ett stackars offer och att de ska slippa att någon hemsk man säger något till dem. Tycker hela grejen känns väldigt förlegat och fånigt. Borde som sagt finnas ett "killgym" eller att män får betala lägre pris eftersom de har tillgång till mindre utrustning.

Betalade ca 480 kr på sats, jag har råd med det egentligen men vill få en nystart och var lite trött på vissa konstiga medlemmar på sats, och när skolan drar igång igen i september så kommer jag nog träna ännu mer på 24 fitness och då kan det vara skönt att kunna träna när jag vill. Ser lite fram emot när jag börjat komma lite mer i form och kan springa längre på löpbandet.

Hur länge har du varit medlem på 24fitness?

Brukar ibland fantisera om att starta ett eget gym, men skulle vara motsatsen till billighetsgymmen utan satsa mer på kvalite, vad gäller i stort sett allt. Lär dock aldrig öppna något gym i Sverige, men tycker att det borde finnas ett större behov för högre kvalite istället för att allt bara ska vara billigt.
Citera
2020-08-09, 13:22
Medlem
Citat:
Intressant att läsa andra medlemmars tankar.

Inte en chans att 24 fitness är bättre än SATS, då SATS har betydligt mer utrustning, många fler pass och fler anställda. Jämför jag mitt lokala SATS mot lokala 24 fitness så vinner SATS på allt förutom pris och tillgänglighet.

Jag har inget emot om 24fitness stänger av medlemmar som missköter sig, men stör mig på den hårda tonen om man inte själv kalrar av att leverera. Nu har de hört av sig och är villig att bjuda mig på en vecka som jag inte kunde träna på så det känns ok. Jag är ingen stökig person men att bli avstängd så ska man nog ha misskött sig ganska rejält tycker jag.

Har funderat på vart gränsen går? Att inte torka av alla maskiner man använt? Jag skulle springa på ett löpband, tjejen innan torkade inte speciellt bra då det var svett på själva löpbandet som jag fick torka bort, ska hon bli avstängd? När jag inte ser svett/smuts på vissa maskiner som jag använt så torkar jag inte, ska det leda till avstägning? I de flesta fall så kommer ingenting hända eftersom ingen ser det eller kommer orka anmäla något sådant, men om jag skulle vara rättshaverist och anmäla tjejen eller någon skulle anmäla mig, hur ska man kunna "skydda" sig? Det går inte. skulle de stänga av mig några veckor så hade jag blivit förnämad och sagt upp mitt medlemskap.

Däremot gillar jag inte när folk som är i omklädningsrummen öppnar fönstren och vill "visa upp sig" då jag vill kunna byta om i fred.

Jag går på gym för att jag vill kunna använda olika maskiner och utrustning, du kan träna med att jogga eller simma istället, men då går man ju inte till gym.

Nej det är inte pga corona som de inte har åtgärdat att hälften av löpmaskinerna inte fungerar, utan de vill vänta så länge som möjligt innan de gör något. Det gör dock att det blir köer till löpmaskinerna.

Det är tråkigt om en maskin du använder är trasig och du vet att du kommer få vänta fyra till sex månader innan det blir åtgärdat.

Vi är överens om tjejgymmet med. De använder kort/nyckel för att komma in i det hemliga rummet. Det är väl att kvinnan ska ses som ett stackars offer och att de ska slippa att någon hemsk man säger något till dem. Tycker hela grejen känns väldigt förlegat och fånigt. Borde som sagt finnas ett "killgym" eller att män får betala lägre pris eftersom de har tillgång till mindre utrustning.

Betalade ca 480 kr på sats, jag har råd med det egentligen men vill få en nystart och var lite trött på vissa konstiga medlemmar på sats, och när skolan drar igång igen i september så kommer jag nog träna ännu mer på 24 fitness och då kan det vara skönt att kunna träna när jag vill. Ser lite fram emot när jag börjat komma lite mer i form och kan springa längre på löpbandet.

Hur länge har du varit medlem på 24fitness?

Brukar ibland fantisera om att starta ett eget gym, men skulle vara motsatsen till billighetsgymmen utan satsa mer på kvalite, vad gäller i stort sett allt. Lär dock aldrig öppna något gym i Sverige, men tycker att det borde finnas ett större behov för högre kvalite istället för att allt bara ska vara billigt.

Försöker inte vara taskig men hur du jämför dom 2 gymmen så låter det som du är typ en sån där latte mamma eller nån äldre herre som är på gymmet för vara social med gamla kompisar.

Nån som är seriös med sin träning kör inte passa för 99,9% utav av passen är värdelösa och ger inga resultat om man varit seriös med träningen ett par år och att det finns mer personal hjälper inte en med ens egna träning.

Samma sak med utrustning, man behöver hantlar + stänger + massor av viktkakor i olika vikter/sorter, en bur för knäböj, sen en bänkpress och lite flyttbara bänkar.

Så nej där är du helt och cyklar, en som är seriös med sin träning kör hellre på 24fitness för dom har allt dom behöver där men det kostar 200kr i månaden istället för typ 600kr i månade så man sparar 400kr per månad vilket blir 4800kr varje år man kan spenderar på extra mat, bättre mat eller bara egen tränings utrustning som man kompletterar med.

Kommer svara på det andra senare, är lite upptagen med saker nu men tänkte jag ger dig ett snabbt svar.
Citera
2020-08-09, 13:55
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Försöker inte vara taskig men hur du jämför dom 2 gymmen så låter det som du är typ en sån där latte mamma eller nån äldre herre som är på gymmet för vara social med gamla kompisar.

Nån som är seriös med sin träning kör inte passa för 99,9% utav av passen är värdelösa och ger inga resultat om man varit seriös med träningen ett par år och att det finns mer personal hjälper inte en med ens egna träning.

Samma sak med utrustning, man behöver hantlar + stänger + massor av viktkakor i olika vikter/sorter, en bur för knäböj, sen en bänkpress och lite flyttbara bänkar.

Så nej där är du helt och cyklar, en som är seriös med sin träning kör hellre på 24fitness för dom har allt dom behöver där men det kostar 200kr i månaden istället för typ 600kr i månade så man sparar 400kr per månad vilket blir 4800kr varje år man kan spenderar på extra mat, bättre mat eller bara egen tränings utrustning som man kompletterar med.

Kommer svara på det andra senare, är lite upptagen med saker nu men tänkte jag ger dig ett snabbt svar.

Inte en chans. Sats har betydligt fler vikter och maskiner än fitness24seven har du ens varit på sats? Du låter mest avundsjuk. Tja, passen blir vad du gör dem till. Kör du på så är de riktigt bra för konditionen.

Det finns bättre gym än sats men det ör inte donken gymmet 24fitness
Citera
2020-08-09, 15:45
Medlem
Citat:
Inte en chans. Sats har betydligt fler vikter och maskiner än fitness24seven har du ens varit på sats? Du låter mest avundsjuk. Tja, passen blir vad du gör dem till. Kör du på så är de riktigt bra för konditionen.

Det finns bättre gym än sats men det ör inte donken gymmet 24fitness

Hahaha så jag är avundsjuk på att jag inte spenderar 4800kr extra varje år?

Verkar som man råkade komma åt en öm tå.

Har besökt typ 3-5 sats gym, 1 alwaysfitness och några andra gym också.

Återigen pratar du om maskiner som om det vore nåt positivt när det är egentligen något negativt. Dom tar upp enorm yta och man kan oftast endast köra 1 övning i dom, dessutom tränar man aldrig att stabiliserar/balansera i dom.

Dom lär vara så dyra också att man kan köpa mycket mer bra gym utrustning för dom pengarna som stänger, vikt kakor, hantlar, burar, bänkar och om man har redan allt så skulle gymmet kunna spara pengarna på banken för något i framtiden.

På ett seriöst gym BEHÖVER man max 3 maskiner och det är baksida lår maskin, torso rotation maskin för obliques och sen en gyn stol som man använder för träna utsida lår och insida lår.

Sen utöver det kan man komplettera med en Assisterad Pull-ups/Dips station och möjligtvis en sittande vadpress.

Utöver dom här 5 maskinerna behöver man inga fler maskiner.

Så visst ett gym skulle kunna ha typ 10 stycken maskiner om dom har 2 av alla dom här, men andra maskiner är bara slöseri med pengar, tid, yta.

Hmmm köra ett pass för kondition när man har saker som cyklar, löpband, roddmaskin, crosstrainer, trappmaskiner? Låter mer som du gör pass för att det är kul och inte för konditionen, dock att mäta hur ens kondition ökar av passen blir väldigt svårt för passen kan variera i vad man gör, hur snabbt man gör det och hur långa passen är.

Det där med att dom tar lång tid för dom att laga maskiner verkar vara på ditt gym tyvärr, på den 24fitness jag gymmar på har nästan aldrig en maskin varit ur funktion och då är dom det för en kort stund.

Jag har varit medlem på 24fitness ett par år nu, det gymmet funkar för mig så kan se mig själv gymma där för resten av livet för vara helt ärlig.

Det där jag tycker med regler är att folk inte ska slänga vikter i marken för vikterna kan gå sönder eller att golvet kan gå sönder, sen att folk sätter tillbaks vikter i ORDNING så det är enkelt hitta vikter och enkelt veta om en person kör på ett ställe eller om det är ledigt.

Typ dom enda 2 reglerna som behövs om man inte räknar med dom 2 andra uppenbara regler och det är att man inte får släppa in andra folk och att man torkar efter sig om man svettas som ett jäkla VATTENFALL.

Så jag skulle ha typ 4 regler om jag vore gym ägare.

Ja tjej gym är negativt, inte nog det diskriminerar mot män men det också målar upp en dålig bild mot män att vi är så dåliga personer/människor att kvinnorna måste "skyddas" mot oss som vi vore odjur, monster, kräk, osv.

Såpass att du bara betalar 480kr men det är fortfarande mycket pengar i det långa loppet man kan spendera på bättre saker, men självklart upp till var och en vad dom vill göra med sina pengar.

Blir ju ändå 2800kr mer per år och efter 10 år är det 28,000kr sen ökar det bara mer och mer, skulle kunna använda pengarna för till exempel köpa aktier och tjäna mer pengar.

Så håller med dig 24fitness är bättre än SATS på tillgänglighet (öppet 24/7), billigare och funkar enkelt för en person som är seriöst med sin träning så i långa loppet så dominerar 24fitness SATS.
Citera
2020-08-09, 19:14
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Hahaha så jag är avundsjuk på att jag inte spenderar 4800kr extra varje år?

Verkar som man råkade komma åt en öm tå.

Har besökt typ 3-5 sats gym, 1 alwaysfitness och några andra gym också.

Återigen pratar du om maskiner som om det vore nåt positivt när det är egentligen något negativt. Dom tar upp enorm yta och man kan oftast endast köra 1 övning i dom, dessutom tränar man aldrig att stabiliserar/balansera i dom.

Dom lär vara så dyra också att man kan köpa mycket mer bra gym utrustning för dom pengarna som stänger, vikt kakor, hantlar, burar, bänkar och om man har redan allt så skulle gymmet kunna spara pengarna på banken för något i framtiden.

På ett seriöst gym BEHÖVER man max 3 maskiner och det är baksida lår maskin, torso rotation maskin för obliques och sen en gyn stol som man använder för träna utsida lår och insida lår.

Sen utöver det kan man komplettera med en Assisterad Pull-ups/Dips station och möjligtvis en sittande vadpress.

Utöver dom här 5 maskinerna behöver man inga fler maskiner.

Så visst ett gym skulle kunna ha typ 10 stycken maskiner om dom har 2 av alla dom här, men andra maskiner är bara slöseri med pengar, tid, yta.

Hmmm köra ett pass för kondition när man har saker som cyklar, löpband, roddmaskin, crosstrainer, trappmaskiner? Låter mer som du gör pass för att det är kul och inte för konditionen, dock att mäta hur ens kondition ökar av passen blir väldigt svårt för passen kan variera i vad man gör, hur snabbt man gör det och hur långa passen är.

Det där med att dom tar lång tid för dom att laga maskiner verkar vara på ditt gym tyvärr, på den 24fitness jag gymmar på har nästan aldrig en maskin varit ur funktion och då är dom det för en kort stund.

Jag har varit medlem på 24fitness ett par år nu, det gymmet funkar för mig så kan se mig själv gymma där för resten av livet för vara helt ärlig.

Det där jag tycker med regler är att folk inte ska slänga vikter i marken för vikterna kan gå sönder eller att golvet kan gå sönder, sen att folk sätter tillbaks vikter i ORDNING så det är enkelt hitta vikter och enkelt veta om en person kör på ett ställe eller om det är ledigt.

Typ dom enda 2 reglerna som behövs om man inte räknar med dom 2 andra uppenbara regler och det är att man inte får släppa in andra folk och att man torkar efter sig om man svettas som ett jäkla VATTENFALL.

Så jag skulle ha typ 4 regler om jag vore gym ägare.

Ja tjej gym är negativt, inte nog det diskriminerar mot män men det också målar upp en dålig bild mot män att vi är så dåliga personer/människor att kvinnorna måste "skyddas" mot oss som vi vore odjur, monster, kräk, osv.

Såpass att du bara betalar 480kr men det är fortfarande mycket pengar i det långa loppet man kan spendera på bättre saker, men självklart upp till var och en vad dom vill göra med sina pengar.

Blir ju ändå 2800kr mer per år och efter 10 år är det 28,000kr sen ökar det bara mer och mer, skulle kunna använda pengarna för till exempel köpa aktier och tjäna mer pengar.

Så håller med dig 24fitness är bättre än SATS på tillgänglighet (öppet 24/7), billigare och funkar enkelt för en person som är seriöst med sin träning så i långa loppet så dominerar 24fitness SATS.

Du verkar ta det hela väldigt personligt. det blir lite fånigt när du skriver att 24 fitness är för personer som tar sin träning seriöst när de har bara lätta vikter och färre maskiner.

Du kommer inte kunna köra ett lika bra konditionspass som de som kör det seriöst på olika pass och ja det är roligt. Det är ingen motsägelse.

Ja det måste vara otur och bara vara på mina gym och andras gym där det tar en evighet för 24 fitness att fixa till maskinerna och allt är frid och fröjd hos dig. Fast varför kör du med maskiner, räcker ju med ett par hantlar eller tar du inte träningen seriöst?

Finns gym som kostar 7-1200 kr månaden med. Har inte haft råd med de dyrare gymmen men det är stor skillnad på det mesta på de dyrare gymmen och de billigare gymen, räcker med ett mellangym som sats för att se skillnaden på i stort sett allt. Lokaler, omklädningsrum, bastu, fler och bättre maskiner, fler vikter och tyngre vikter, mer personal m.m.

Det är bra att du uppskattar ditt gym i alla fall
Citera
2020-08-10, 01:44
Medlem
Citat:
Du verkar ta det hela väldigt personligt. det blir lite fånigt när du skriver att 24 fitness är för personer som tar sin träning seriöst när de har bara lätta vikter och färre maskiner.

Du kommer inte kunna köra ett lika bra konditionspass som de som kör det seriöst på olika pass och ja det är roligt. Det är ingen motsägelse.

Ja det måste vara otur och bara vara på mina gym och andras gym där det tar en evighet för 24 fitness att fixa till maskinerna och allt är frid och fröjd hos dig. Fast varför kör du med maskiner, räcker ju med ett par hantlar eller tar du inte träningen seriöst?

Finns gym som kostar 7-1200 kr månaden med. Har inte haft råd med de dyrare gymmen men det är stor skillnad på det mesta på de dyrare gymmen och de billigare gymen, räcker med ett mellangym som sats för att se skillnaden på i stort sett allt. Lokaler, omklädningsrum, bastu, fler och bättre maskiner, fler vikter och tyngre vikter, mer personal m.m.

Det är bra att du uppskattar ditt gym i alla fall

Njaaa det är du som beter dig fånigt när du säger att 24fitness är dåligt för dom har lätta vikter och färre maskiner.

24fitness har 40kgs hantlar och det brukar vara standard på dom flesta 24fitness, alwaysfitness, sats, actic, osv, osv. Så finns det ett par gym som har tyngre men inte mycket tyngre, även om det finns ett gym med låt oss säga 60kg i vilka övningar behöver man det i? Typ 0 övningar för då kan man bara använda en stång.

Så njaaa det där med lätta vikter är 100% bullshit.

Samma sak gäller det där med färre maskiner, en person som tränar seriöst vet att han klarar träna typ 95% utav kroppen med hantlar & en stång och en massa vikt kakor som finns på gymmet. Så återigen att det finns färre maskiner är inget problem för en seriös gymmare.

Sen det där med konditionspass så är det extremt svårt veta hur mycket kalorier man har bränt, hur hårt ens hjärta har slagit eller vilken distans man har producerat så blir så svårt att göra det mer nästa gång så man vet att konditionen går framåt. Medans på bandet/cykel/rodd/osv så finns all info där.

Så om du har sprungit 12km på 1 timme säger vi så kan du försöka nästa gång springa 12,1km på 1 timme nästa gång så du vet att du går framåt eller så kan du bara springa samma distans men då vet du har samma grund eller istället för en distans på tid kan du gå efter att förbränna xx antal kalorier. Men att göra sånt här blir extremt svårt göra på konditions pass om inte omöjligt speciellt om man håller på och byter mellan olika pass.

Jag tränar 4 gånger styrka och 1 dag kondition på gymmet om vi tittar på mina 4 styrkepass så har jag totalt 26 övningar och utav dom är ENDAST 4 stycken maskin övningar. Dessutom kommer 2 utav dom bli ändrade till kroppsövningar till slut när jag känner mig redo, så ja använder knappt maskiner.

Enda jag tycker att 24fitness saknar är typ bastun eller nåt liknande.

Nu ska man sova, hoppas du får också en bra sömn.
Citera
2020-08-10, 06:30
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Njaaa det är du som beter dig fånigt när du säger att 24fitness är dåligt för dom har lätta vikter och färre maskiner.

24fitness har 40kgs hantlar och det brukar vara standard på dom flesta 24fitness, alwaysfitness, sats, actic, osv, osv. Så finns det ett par gym som har tyngre men inte mycket tyngre, även om det finns ett gym med låt oss säga 60kg i vilka övningar behöver man det i? Typ 0 övningar för då kan man bara använda en stång.

Så njaaa det där med lätta vikter är 100% bullshit.

Samma sak gäller det där med färre maskiner, en person som tränar seriöst vet att han klarar träna typ 95% utav kroppen med hantlar & en stång och en massa vikt kakor som finns på gymmet. Så återigen att det finns färre maskiner är inget problem för en seriös gymmare.

Sen det där med konditionspass så är det extremt svårt veta hur mycket kalorier man har bränt, hur hårt ens hjärta har slagit eller vilken distans man har producerat så blir så svårt att göra det mer nästa gång så man vet att konditionen går framåt. Medans på bandet/cykel/rodd/osv så finns all info där.

Så om du har sprungit 12km på 1 timme säger vi så kan du försöka nästa gång springa 12,1km på 1 timme nästa gång så du vet att du går framåt eller så kan du bara springa samma distans men då vet du har samma grund eller istället för en distans på tid kan du gå efter att förbränna xx antal kalorier. Men att göra sånt här blir extremt svårt göra på konditions pass om inte omöjligt speciellt om man håller på och byter mellan olika pass.

Jag tränar 4 gånger styrka och 1 dag kondition på gymmet om vi tittar på mina 4 styrkepass så har jag totalt 26 övningar och utav dom är ENDAST 4 stycken maskin övningar. Dessutom kommer 2 utav dom bli ändrade till kroppsövningar till slut när jag känner mig redo, så ja använder knappt maskiner.

Enda jag tycker att 24fitness saknar är typ bastun eller nåt liknande.

Nu ska man sova, hoppas du får också en bra sömn.

haha nej seriös träning utförs med många olika övningar och helst med många bra maskiner. Att du inte tar din träning seriöst är upp till dig men de som vill träna bra vill ha fler bra maskiner som fungerar och tyngre vikter. Om du kikar lite i tråden så ser du att det är fler som uppger att 24fitness har väldigt lite tyngre vikter.

Det går knappt att träna bena för att de inte har tillräckligt med vikter.

Jo man kan sökert göra 100 lvningar med ett par hantlar men jag betalar för att kunna använda flera maskiner, att 24 fitness har lurat dig lite med det där är väl lite lustigt men du blir lite desperat när dina argument är rätt tunna.

Det är enkelt att se om konditionspass är effktiva eller inte, du märker själv av om du orkar mer, hålla ett högre tempo. De där löpmaskinerna ger såklart inget exakt besked vad gäller kalorier utan de ger ett genomsnitt.

Hur kommer det sig att du så blint vill försvara 24 fitness i en klagotråd? din storebror kanske jobbar där?

tror vi avslutar vår diskussion där eftersom du inte kommer med några nya argument och har helt enkelt 100 % fel. Men det är jätte bra att även fattiga kan känna att "ah min träning är sååå bra"
Citera
2020-08-11, 12:28
Medlem
Citat:
haha nej seriös träning utförs med många olika övningar och helst med många bra maskiner. Att du inte tar din träning seriöst är upp till dig men de som vill träna bra vill ha fler bra maskiner som fungerar och tyngre vikter. Om du kikar lite i tråden så ser du att det är fler som uppger att 24fitness har väldigt lite tyngre vikter.

Det går knappt att träna bena för att de inte har tillräckligt med vikter.

Jo man kan sökert göra 100 lvningar med ett par hantlar men jag betalar för att kunna använda flera maskiner, att 24 fitness har lurat dig lite med det där är väl lite lustigt men du blir lite desperat när dina argument är rätt tunna.

Det är enkelt att se om konditionspass är effktiva eller inte, du märker själv av om du orkar mer, hålla ett högre tempo. De där löpmaskinerna ger såklart inget exakt besked vad gäller kalorier utan de ger ett genomsnitt.

Hur kommer det sig att du så blint vill försvara 24 fitness i en klagotråd? din storebror kanske jobbar där?

tror vi avslutar vår diskussion där eftersom du inte kommer med några nya argument och har helt enkelt 100 % fel. Men det är jätte bra att även fattiga kan känna att "ah min träning är sååå bra"

Självklart vill du avsluta diskussionen eftersom du har fel och har hittills inte gett några riktiga argument.

Det ända argument du tog fram var att SATS hade tyngre vikter och mer maskiner, vilket inte ens var ett bra argument till en början.

Jag kontrade med att en person som är seriös med sin träning inte behöver maskiner och då klev jag på en öm tå verkar det som.

Vilket är 100% sant, en seriös person skulle inte använda maskiner om det inte verkligen behövs och man undviker maskiner utav många olika anledningar men du tog upp en anledning tidigare i tråden.

Till exempel kan en maskin gå sönder och vips så tränings rutinen man har och tränar efter är förstörd.

Sen om man byter gym så har man baserat sin träning på det gamla gymmets maskiner, vad ska man göra då om det nya gymmet inte har samma maskiner eller dom har sämre maskiner där vikt magasinet säger samma XXkg men egentligen är lättare så tränar man sämre än föra gången.

Sen säger du man ska ha många övningar använda många maskiner. För varje mer maskin man använder så finns det en chans när man går till den maskinen så upptäcker man att nån håller på använder den, visst man kanske får köra i mellan, men om man inte får det så förlorar man tid.

Så alla dina argument är dåliga som jag tog hand om, men självklart eftersom du förlorade diskussionen så enormt var du tvungen komma med person angrepp som att jag är avundsjuk, desperat, fattig, osv, osv.

Sen säger du att det finns inte tillräckligt vikter för ben, börjar undra om det 24fitness du kör på är lika litet som en korv kiosk nu eller om du är en person som aldrig kör knäböj och istället kör benpress där man kan lasta på +500kg och det känns som luft.

Jag skulle säga på att dom flesta stänger kan man enkelt lasta på +350kg i vikter och då spelar det ingen roll om det är en stång på SATS, Actic, 24fitness, Alwaysfitness tror dom flesta gym stänger är gjorda för klara iallafall enkelt +300kg så njaaa det där med att det knappt finns vikter för träna ben är helt och hållet falskt.

Om du tycker det så släng på +300kg på stången och kör djupa knäböj och ladda upp videon här gärna då.

Har ingen i familj, släkt som jobbar på 24fitness, men gillar inte allt bullshit, fake news som finns i världen så korrigerar det då och då.
Citera
2020-08-11, 14:59
Moderator
Kraftkarls avatar
Nu riskerar vid att gå OT, men tänkte svara båda herrar ovan. Maskiner är designade för en viss längd, så är du för lång eller kort kan många maskiner vara ett dåligt val. Dessutom så kommer man mycket långt utan maskiner, tränat sedan tidig tonår och nästan aldrig använt mig utav maskiner, känner till flera inom eliten som gjort samma val.

Man kommer otroligt långt med de redskap som Major.Armstrong påpekat. Kommer du upp i de riktigt tunga vikterna så blir de riktigt stora hantlarna ett hinder, blir mer en cirkus övning då de blir så pass stora och otympliga att hantera, syftar på de tunga basövningarna. På en skivstång slipper du detta och det kommer vara lika villkor för de flesta oavsett fysik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in