Citat:
Ursprungligen postat av
bombacci
Inte en chans. Sats har betydligt fler vikter och maskiner än fitness24seven har du ens varit på sats? Du låter mest avundsjuk. Tja, passen blir vad du gör dem till. Kör du på så är de riktigt bra för konditionen.
Det finns bättre gym än sats men det ör inte donken gymmet 24fitness
Hahaha så jag är avundsjuk på att jag inte spenderar 4800kr extra varje år?
Verkar som man råkade komma åt en öm tå.
Har besökt typ 3-5 sats gym, 1 alwaysfitness och några andra gym också.
Återigen pratar du om maskiner som om det vore nåt positivt när det är egentligen något negativt. Dom tar upp enorm yta och man kan oftast endast köra 1 övning i dom, dessutom tränar man aldrig att stabiliserar/balansera i dom.
Dom lär vara så dyra också att man kan köpa mycket mer bra gym utrustning för dom pengarna som stänger, vikt kakor, hantlar, burar, bänkar och om man har redan allt så skulle gymmet kunna spara pengarna på banken för något i framtiden.
På ett seriöst gym BEHÖVER man max 3 maskiner och det är baksida lår maskin, torso rotation maskin för obliques och sen en gyn stol som man använder för träna utsida lår och insida lår.
Sen utöver det kan man komplettera med en Assisterad Pull-ups/Dips station och möjligtvis en sittande vadpress.
Utöver dom här 5 maskinerna behöver man inga fler maskiner.
Så visst ett gym skulle kunna ha typ 10 stycken maskiner om dom har 2 av alla dom här, men andra maskiner är bara slöseri med pengar, tid, yta.
Hmmm köra ett pass för kondition när man har saker som cyklar, löpband, roddmaskin, crosstrainer, trappmaskiner? Låter mer som du gör pass för att det är kul och inte för konditionen, dock att mäta hur ens kondition ökar av passen blir väldigt svårt för passen kan variera i vad man gör, hur snabbt man gör det och hur långa passen är.
Det där med att dom tar lång tid för dom att laga maskiner verkar vara på ditt gym tyvärr, på den 24fitness jag gymmar på har nästan aldrig en maskin varit ur funktion och då är dom det för en kort stund.
Jag har varit medlem på 24fitness ett par år nu, det gymmet funkar för mig så kan se mig själv gymma där för resten av livet för vara helt ärlig.
Det där jag tycker med regler är att folk inte ska slänga vikter i marken för vikterna kan gå sönder eller att golvet kan gå sönder, sen att folk sätter tillbaks vikter i ORDNING så det är enkelt hitta vikter och enkelt veta om en person kör på ett ställe eller om det är ledigt.
Typ dom enda 2 reglerna som behövs om man inte räknar med dom 2 andra uppenbara regler och det är att man inte får släppa in andra folk och att man torkar efter sig om man svettas som ett jäkla VATTENFALL.
Så jag skulle ha typ 4 regler om jag vore gym ägare.
Ja tjej gym är negativt, inte nog det diskriminerar mot män men det också målar upp en dålig bild mot män att vi är så dåliga personer/människor att kvinnorna måste "skyddas" mot oss som vi vore odjur, monster, kräk, osv.
Såpass att du bara betalar 480kr men det är fortfarande mycket pengar i det långa loppet man kan spendera på bättre saker, men självklart upp till var och en vad dom vill göra med sina pengar.
Blir ju ändå 2800kr mer per år och efter 10 år är det 28,000kr sen ökar det bara mer och mer, skulle kunna använda pengarna för till exempel köpa aktier och tjäna mer pengar.
Så håller med dig 24fitness är bättre än SATS på tillgänglighet (öppet 24/7), billigare och funkar enkelt för en person som är seriöst med sin träning så i långa loppet så dominerar 24fitness SATS.