2020-08-09, 11:56
Medlem
Lars Wiljks var en festlig typ måste jag säga. Jag uppfattade sången som "I am going to take you to a gay-bar" och sedan tjatades det "gay-bar" hela tiden i sången.

Jag såg filmsnuttar och det var många muslimer som rusade upp och då var det lite fegt av Wiljks att bara fly fältet. Det påminde lite om Hitlers flykt efter ölkällarkuppen, då fick väl en general hette han Hindenburg eller Ludendorrf, marschera nästan ensam och det var SA som gick mot polisens kulor medan Hitler smet som en feg råtta.
Det bästa med Wiljksfilmen tyckte jag var hur skickligt en kvinnlig polis sprejade en muslim i ögonen, fy tusan vad det måste ha svidit.

Men jag tror inte att Paludan och Park får tillstånd. Polisen hittar nog på något "skäl" till att begränsa yttrandefriheten. Har det hörts något nytt om ansökan?
Citera
2020-08-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Intressant att se om Sd-svansen skulle hylla om den kristna bibeln, mot förmodan, skulle brännas i samma syfte i något muslimskt land med utsatt kristen minoritet. Lika ska väl bedömas lika?

Nu kommer du ännu en gång med trögfattade formuleringar och funderingar. Har antagligen med din 0.5%iga hjärnfunktion att göra. Men okej:

I en kontext där kristna lynchas, tvingas konvertera till islam eller betala islamistisk förtryckarskatt och tvingas på flykt så tolkas en bibelbränning som en del i den pågående utrotningen av kristna. Så i den kontexten skulle det så klart avfärdats och varit högst olämplig.
Men vill en muslim bränna bibeln på ett torg i tillexempel Ryssland eller i Vatikanen för att säga något så visst, gör det då.

I Sverige är en koranbränning att sparka uppåt. Eftersom du inte bara blir kritiserad och blir dödshotad av massa muslimer, utan också får hela media och politikeretablissemanget emot dig. Tror inte ens Åkesson skulle ställa sig bakom det. En bibelbränning i Italien eller Ryssland är att sparka uppåt och då går det att moraliskt ställa sig bakom det.

Där har du skillnaden Miss -0.5%.
Senast redigerad av jutePippi 2020-08-09 kl. 13:51.
Citera
2020-08-09, 13:44
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag hoppas det blir av såklart men jag tror inte det blir det. Jag hoppas Åkersorken väljer att ta Paludan i försvar om han blir tillfrågad angående det hela men av någon anledning tror jag inte han gör det. Det där snacket om "Det där är bara för att provocera, så omoget och olämpligt". Ja och man ska få bränna koranen precis som vilken annan bok som helst, det är min bok och jag gör vad fan jag vill med den. SDare som går i försvar för Islam i denna fråga borde skämmas.
Citera
2020-08-09, 13:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Jag hoppas det blir av såklart men jag tror inte det blir det. Jag hoppas Åkersorken väljer att ta Paludan i försvar om han blir tillfrågad angående det hela men av någon anledning tror jag inte han gör det. Det där snacket om "Det där är bara för att provocera, så omoget och olämpligt". Ja och man ska få bränna koranen precis som vilken annan bok som helst, det är min bok och jag gör vad fan jag vill med den. SDare som går i försvar för Islam i denna fråga borde skämmas.

Jag tror SD och Jimmie kommer försöka hålla sig utanför. De är inte gatuaktivister och de har sina egna SD-möten, de behöver inte gå på möten som andra anordnar. De arbetar mot moskébyggen och böneutrop ute i kommunerna politiskt, inte genom denna typ av aktivism.
Citera
2020-08-09, 14:07
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror SD och Jimmie kommer försöka hålla sig utanför. De är inte gatuaktivister och de har sina egna SD-möten, de behöver inte gå på möten som andra anordnar. De arbetar mot moskébyggen och böneutrop ute i kommunerna politiskt, inte genom denna typ av aktivism.
Dom kommer nog kalla det onödigt provokativt beteende och gör dom det så har dom fel.
Citera
2020-08-09, 14:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Dom kommer nog kalla det onödigt provokativt beteende och gör dom det så har dom fel.

Det är möjligt men alla har sin uppgift; SD har den politiska och parlamentariska uppgiften. Dan Park är inte SD utan samarbetar med de som hatar SD (DFS, kanske AfS?).
Citera
2020-08-09, 14:49
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Palludan är inte ute efter att trolla muslimer med denna aktion. Han är ute efter att trolla Svenskar, i syfte att föda rasmotsättningar som från början inte finns i vårt land, men som hans aktion är designad att föda.

Palludan är en Fientlig Instigatör.

Sverige borde besvara denna aktion med att Ge honom Tillstånd att utföra den, men Neka honom extra polisskydd enligt principen "Don't do the Crime if you can't do the Time".

Ska jag tolka ditt inlägg som att du accepterar att vi har miljontals muslimska invandrare och bör sträva efter att leva i fred med dem och inte provocera dem, på det att massinvandringen må fortsätta utan grus i maskineriet och det svenska folket låta sig utrotas fredligt?
Citera
2020-08-09, 16:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Intressant att se om Sd-svansen skulle hylla om den kristna bibeln, mot förmodan, skulle brännas i samma syfte i något muslimskt land med utsatt kristen minoritet. Lika ska väl bedömas lika?
Det är ju inte lika.
Religionerna är inte lika.
Ecce Homo skändade bibeln utan reaktion.
Kristna är den mest förföljda religionen i världen så ditt mot förmodan är malplacerat.
Du får vara kristen inom Islam men du får inte utöva kristendomen för Islam är den enda sanna religionen alla måste underkasta sig.
I Afghanistan bränner man inte bara bibeln det är livsfarligt att utöva jristendomen. Du dödas.
Citera
2020-08-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är ju inte lika.
Religionerna är inte lika.
Ecce Homo skändade bibeln utan reaktion.
Kristna är den mest förföljda religionen i världen så ditt mot förmodan är malplacerat.
Du får vara kristen inom Islam men du får inte utöva kristendomen för Islam är den enda sanna religionen alla måste underkasta sig.
I Afghanistan bränner man inte bara bibeln det är livsfarligt att utöva jristendomen. Du dödas.

Det var mycket hot mot dem som stod bakom Ecce Homo. Fast de som stod bakom Ecce Homo brände inte bibeln. Nej. Men jag förstår att du menar att de skändade bibeln genom sin tolkning av Jesu kärleksbudskap, som egentligen inte utesluter samkönade förhållanden. Har man bränt bibeln i Afghanistan? Nej, det har man inte gjort. Man brände böcker i Tyskland på 1930-talet och SD gjorde det 1995. Men att bränna böcker är extremt förlegat idag. Det kommer inte vinna röster för SD.
Citera
2020-08-10, 22:39
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det var mycket hot mot dem som stod bakom Ecce Homo. Fast de som stod bakom Ecce Homo brände inte bibeln. Nej. Men jag förstår att du menar att de skändade bibeln genom sin tolkning av Jesu kärleksbudskap, som egentligen inte utesluter samkönade förhållanden. Har man bränt bibeln i Afghanistan? Nej, det har man inte gjort. Man brände böcker i Tyskland på 1930-talet och SD gjorde det 1995. Men att bränna böcker är extremt förlegat idag. Det kommer inte vinna röster för SD.

Kommunisterna brände mycket böcker i Sovjet och i Europa på 1920-talet. Vänstern har alltid haft bokbål nära till hands.
Citera
2020-08-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kommunisterna brände mycket böcker i Sovjet och i Europa på 1920-talet. Vänstern har alltid haft bokbål nära till hands.
Kan du länka till kommunisternas bokbränningar i Europa?
Citera
2020-08-11, 01:20
Medlem
fel
Senast redigerad av sir.hzzz 2020-08-11 kl. 01:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in