2020-08-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Känns rent spontant som att det är redan upplagt för att ni kommer vinna. Visst var det något år typ 2016 eller 2017 som ni också hade en massa borta men lik fan vann ni ändå.

Hatar derbyn fy fan.
Jo, 2017 med Billborns första match när han fick ersätta avstängda Michelsen.
Känns som att det var då derbyspöket nådde klimax iochmed att ni dessutom ledde i halvtid och var rätt överlägsna innan vi vänder till 3-1 i andra halvlek när Stefan Batan blir Lahm på vänsterbacken och matchvinnare.

Men då hade man ändå någon form utav positiv känsla i kroppen. Nu är det så ruskigt jävla mörkt just nu att jag har svårt att se oss ha medvind idag. Drömde att ni vann med 4-0 inatt och var fan inte ens överraskad i drömmen över det.
Citera
2020-08-09, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Lindgren Toivio - Une, Berg ganska jämna? Haha.

Haris flyttade på Toivio senast som om det vore en juniorspelare.

Då vet jag nivån ligger på så är inte någon poäng med att jämföra andra spelare.

Det är inte särskilt begåvat att basera sina jämförelser på en match.

Förresten "flyttade inte" Radetinac på Toivio, Toivio missbedömde situationen grovt. Han gjorde en miserabel match precis som alla andra i laget.,

Jag vidhåller att ytterst få hos skulle starta hos oss. Ta era anfallare t ex. Holmberg och Kujovic skulle få vara glada över att sitta på bänken i vårat U-21 lag.
Senast redigerad av trazke 2020-08-09 kl. 11:28.
Citera
2020-08-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är inte särskilt begåvat att basera sina jämförelser på en match.

Förresten "flyttade inte" Radetinac på Toivio, Toivio missbedömde situationen grovt. Han gjorde en miserabel match precis som alla andra i laget.,

Jag vidhåller att ytterst få hos skulle starta hos oss. Ta era anfallare t ex. Holmberg och Kujovic skulle få vara glada över att sitta på bänken i vårat U-21 lag.

Känns ju som att Alm borde kunna göra något bättre med denna fantastiska trupp då år efter år.
Citera
2020-08-09, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Känns ju som att Alm borde kunna göra något bättre med denna fantastiska trupp då år efter år.

År efter år? Det är ju först i år som han fått en riktigt fin trupp att arbeta med. Du får gärna leta upp ett inlägg från mig de senaste 7 åren där jag är lika imponerad över vårat lagbygge.

Men att Alm måste hållas ansvarig för det usla bortaspelet har jag knappast varit tyst om? Det ansvaret vilar helt på honom och inte något "spöke" som han själv försöker få det till. Om spelarna är loja varje bortamatch så är det tränarens fel.
Citera
2020-08-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ousted, Paulinho, Sandberg, Söderström, Magyar och Kacaniklic borta för Bajen. Alla hade annars varit givna i startelvan.

Bajen tvingas ta in två spelare som spelade hela matchen för Frej igår för att få ihop en bänk.

Klarar inte Dif av att vinna mot Bajen idag, så kommer dom aldrig göra det.
Slog inte Djurgården Haif hösten 2018?

Edit: och slog de inte ut Haif ur cupen förra året?
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-08-09 kl. 12:03.
Citera
2020-08-09, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag gillar Witry, han var den första jag tänkte på men sedan kom jag på att vi har Ekpolo där.

Nu när Abrahamsson är skadad så skulle säkert både PK och Vaiho gå före Rasheed.

Mittbackar Lindgren, Toivio - Une, Berg känns ganska jämnt. Sedan vet jag inte om någon mer tagit plats. Gillar Ulvestad men vet inte vem han skulle peta? Chilifyua skulle vara intressant om han inte var skadad jämt, men skulle nog ändå inte peta Leo eller Wålemark.
Jag har inte en aning, jag vet bara att Faltsetas är kung så länge han inte skjuter distansskott.
Citera
2020-08-09, 12:06
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Slog inte Djurgården Haif hösten 2018?

Edit: och slog de inte ut Haif ur cupen förra året?
Ärligt talat stör jag mig nästan lika mycket på att folk skriver "Haif" som när folk kallar oss för "HeIF". Du borde skriva "bajen" om det är det du menar och "HIF" om du menar Helsingborgs IF.
Citera
2020-08-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Spelar ingen roll hur många vi saknar. Förlorar vi idag är säsongen över för mig. Med publik hade man självklart fortsatt vara på plats oavsett hur usla vi är men i dessa tider är det bara självskadebeteende att sitta och hoppas på att säsongen ska generera någonting när man ändå bara får se matcherna via en skärm.

Förlust idag så handlar det bara om att invänta april 2021 för en säsong med publik och nya förutsättningar.

Förutsatt att vi inte skulle lyckas spela oss ur Allsvenskan i år, men förhoppningsvis har vi räddningsplankor i typ Heif, Kalmar och gnaget.
Ni har ett hemmaderby i oktober, är verkligen all publik utesluten då?
Citera
2020-08-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Imorgon kan vi hänga av Bajen från toppstriden eller så blir det att vi bjuder in dom. Känns som att det kan bli en liknande match som mot Aik, chansfattigt, trött och tråkigt där ingen vill gå bort sig. En matchbild som passar oss bättre helt klart.
Er match idag är dock på snabbt konstgräs och höga bollstudsar. Det kan nog bli fler slumpchanser och inga närkamper, ska du se.
Citera
2020-08-09, 12:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Vi slapp Celtic! Härlig känsla i truppen får man anta. Bra, slipper spelarna tänka på det. Nu derby.
Citera
2020-08-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ni har ett hemmaderby i oktober, är verkligen all publik utesluten då?
Jag är helt inställd på att det inte blir någon publik alls i år. Myndigheterna har visat att fotbollen är extremt lågprioriterat att öppna upp igen så där tar man nog inga risker.
Citera
2020-08-09, 12:14
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vi slapp Celtic! Härlig känsla i truppen får man anta. Bra, slipper spelarna tänka på det. Nu derby.
Ferencvaros ska ni nog kunna ta men kan bli tufft senare i turneringen tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in