2020-08-09, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Nu kommer ni nog överrens

Jag gillar Witry, han var den första jag tänkte på men sedan kom jag på att vi har Ekpolo där.

Nu när Abrahamsson är skadad så skulle säkert både PK och Vaiho gå före Rasheed.

Mittbackar Lindgren, Toivio - Une, Berg känns ganska jämnt. Sedan vet jag inte om någon mer tagit plats. Gillar Ulvestad men vet inte vem han skulle peta? Chilifyua skulle vara intressant om han inte var skadad jämt, men skulle nog ändå inte peta Leo eller Wålemark.
Citera
2020-08-09, 09:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi vill inte ha da Graca!

Han provspelade ju med oss innan han gick till er. Man tyckte det lät lite spännande om Arsenal sett något där. Men tack gode gud att Sonny såg hans brister. Tänk om vi hade värvat honom och inte haft plats för Toivio sedan.

Ni hade väl Wahlström då dessutom. Klart Da Graca inte tog en plats då!

Örebro borta idag då, eftersom den går på femman kan även alla som inte betalar för dplays genomrötna sändningar se skiten. Det känns, som dom flesta matcher i årets serie, som en omöjlighet att tippa hur det går.
Forumets ÖSKare hävdade ju att det gänget aldrig gör två bra matcher i rad och därför torskar idag och vi vinner ju "aldrig". Ska vi sluta med en oavgjord match igen då...
Det är iaf skönt att vi har en forward i truppen igen, och Farnerud då som värvats som forward.

Vågar man tro på att vi i.o.m. det startar med CK och har Farnerud & Sargon på bänken om vi behöver gå för det? I övrigt lär det bli samma gäng som innan.

Beträffande allsvenskan vet någon när resten av spelschemat sätts? Det är ju bara satt t.o.m. omgång 18 eller augusti ut om man så vill. Efter det är det bara omgångarna som är satta men inga exakta datum/tider för respektive match. Det är bara en månad kvar till omgång 19 som inte är satt startar ju...
Citera
2020-08-09, 10:10
Medlem
simonvps avatar
Allt under 9-1 får ses som godkänt idag.
Citera
2020-08-09, 10:25
Medlem
AIK behöver inte värva om man får ordning på skadeläget. Sebastian Larsson, Paulos Abraham, Ebenezer Ofori, Daniel Granli, Kolbeinn Sigþórsson, Saku Ylätupa och Erick Otieno är borta idag pga skador enligt Aftonbladet. Det kunde varit ordinaire allihop om de var hela och i form.
Citera
2020-08-09, 10:36
Avslutad
Ousted, Paulinho, Sandberg, Söderström, Magyar och Kacaniklic borta för Bajen. Alla hade annars varit givna i startelvan.

Bajen tvingas ta in två spelare som spelade hela matchen för Frej igår för att få ihop en bänk.

Klarar inte Dif av att vinna mot Bajen idag, så kommer dom aldrig göra det.
Citera
2020-08-09, 10:43
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Allt under 9-1 får ses som godkänt idag.
Ousted, Sandberg, Tim Söderström (som varit bäst hittills), Kacaniklic, Paulinho och Magyar missar alltså matchen. Alla skulle förmodligen starta om dom var skadefria. Hur fan ska vi starta?

Även om många underpresterat så ställer det ju till en jävla massa. Rodic lär väl förmodligen lira högerback nu när han egentligen skulle behövas högre upp. Paulinho hade varit perfekt att lira till vänster nu när Tankovic är utan kontrakt. Men jag vetefan, vi hade förmodligen förlorat ändå.

Ser inte hur vi ska vinna det här.

Coronaskit. Sitta framför en tv och vara förbannad eller fira segrar. Det suger.

In i dimman...
Citera
2020-08-09, 11:00
Medlem
Spelar ingen roll hur många vi saknar. Förlorar vi idag är säsongen över för mig. Med publik hade man självklart fortsatt vara på plats oavsett hur usla vi är men i dessa tider är det bara självskadebeteende att sitta och hoppas på att säsongen ska generera någonting när man ändå bara får se matcherna via en skärm.

Förlust idag så handlar det bara om att invänta april 2021 för en säsong med publik och nya förutsättningar.

Förutsatt att vi inte skulle lyckas spela oss ur Allsvenskan i år, men förhoppningsvis har vi räddningsplankor i typ Heif, Kalmar och gnaget.
Citera
2020-08-09, 11:03
Medlem
Valvantos avatar
Är det någon gång Djurgården ska vinna över oss är det väl nu. Ingen publik och halva laget borta. 3-1?
Citera
2020-08-09, 11:08
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Spelar ingen roll hur många vi saknar. Förlorar vi idag är säsongen över för mig. Med publik hade man självklart fortsatt vara på plats oavsett hur usla vi är men i dessa tider är det bara självskadebeteende att sitta och hoppas på att säsongen ska generera någonting när man ändå bara får se matcherna via en skärm.

Förlust idag så handlar det bara om att invänta april 2021 för en säsong med publik och nya förutsättningar.

Förutsatt att vi inte skulle lyckas spela oss ur Allsvenskan i år, men förhoppningsvis har vi räddningsplankor i typ Heif, Kalmar och gnaget.
Känns rent spontant som att det är redan upplagt för att ni kommer vinna. Visst var det något år typ 2016 eller 2017 som ni också hade en massa borta men lik fan vann ni ändå.

Hatar derbyn fy fan.
Citera
2020-08-09, 11:13
Medlem
Citat:
Jag tror inte ni förstår min poäng. Vi är ett av dom absolut sämsta bortalagen i serien. Vi har alltså tagit mindre poäng än Kalmar på bortaplan. Dom har tagit 5 vi har tagit 4. Då har dom ändå mött lag som Norrköping och MFF på bortaplan.

Blir vi bara ett mittenlag på bortaplan så kommer vi garanterat komma före DIF i tabellen. Det är inte många hos er som skulle starta hos oss. Inte meningen att vara dryg, det är rena fakta.

Efter senaste matchen vill jag inte ha någon av er. Verkar som att du överskattar er trupp gravt.
Senast redigerad av Adde1234 2020-08-09 kl. 11:19.
Citera
2020-08-09, 11:18
Medlem
Citat:
Jag gillar Witry, han var den första jag tänkte på men sedan kom jag på att vi har Ekpolo där.

Nu när Abrahamsson är skadad så skulle säkert både PK och Vaiho gå före Rasheed.

Mittbackar Lindgren, Toivio - Une, Berg känns ganska jämnt. Sedan vet jag inte om någon mer tagit plats. Gillar Ulvestad men vet inte vem han skulle peta? Chilifyua skulle vara intressant om han inte var skadad jämt, men skulle nog ändå inte peta Leo eller Wålemark.

Lindgren Toivio - Une, Berg ganska jämna? Haha.

Haris flyttade på Toivio senast som om det vore en juniorspelare.

Då vet jag nivån ligger på så är inte någon poäng med att jämföra andra spelare.
Citera
2020-08-09, 11:23
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Tror att bajen, AIK och IFK Göteborg förlorar idag. Det är ungefär vad jag har att glädja mig åt just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in