2020-08-08, 22:43
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Mej det gör du uppenbarligen inte men du behöver inte oroa dig, jag klarar mig mer än väl och Sveriges återhämtning kommer utan tvivel gå fortare än för de flesta andra länder i Europa. Tack vare att vi inte införde huvudlösa åtgärder.
Vi är beroende av andra länder, det hajar du va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Exempel grannländer som Norge, Danmark ligger på runt samma nivå så de klarade ekonomin bra trots mer åtgärder och där har det ju inte dött lika många som här heller.
De pumpade väl in mer stödpengar dock, eller?
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Medan försök gjordes med Plaquenil i Sverige fick inte de som tar medicinen mot autoimmuna sjukdomar något förnyat, hade de inte hemma så bad luck, andra får dina mediciner. Trots att dessa patienter kan utveckla dödliga organskador.

Lite taskigt sådär.
Citera
2020-08-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Vi är beroende av andra länder, det hajar du va?
Ja och! Säg något land som inte är det.
Citera
2020-08-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det går faktiskt bättre än vad man tror

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-newzealand/new-zealand-economy-doing-better-than-expected-finance-minister-says-idUSKCN24L0BY

Dom har visat att det går, det skulle vi också kunnat göra här i Sverige där ekonomin går dåligt och många döda.
Men alltså.. vad pratar du om?

Nya Zeelands ekonomi krympte med 1.6% i Q1, och forecast för Q2 ligger på en tvåsiffrig nedgång.

Och hur mycket immunitet fick man för det? Ingen alls. Nya Zeeland är fortfarande på ruta ett. Det enda de köpt sig är lite tid. Som vi fortfarande inte vet om de kommer få nån nytta av.
Citera
2020-08-08, 22:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
nej, det är inte anledningen till att jag vet att hon haft corona

Sluta med dina fantasifoster. För övrigt ska hon inte sluta.
Citera
2020-08-08, 22:50
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja och! Säg något land som inte är det.
Varför det? Jag ville bara påvisa att vi inte kan styra över vår ekonomi så mycket som vore önskvärt.

Vi är i högsta grad beroende av att mer drabbade länder får ordning på sitt coronaskit, så sluta att dra iväg på nya stickspår varenda gång man besvarar dig. Det blir jävligt tröttsamt att leda dig till vattnet hela tiden när du vägrar att dricka en enda klunk.
Citera
2020-08-08, 22:50
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du svamlar på med dina försök till att glida ut i periferin. Jag har inget problem med fakta och fakta är att Sverige och Finland båda öppnar gymnasierna för klassrumsundervisning till höstterminen.

Hur du kan få det till att jag någonstans skulle hävda att mitt tyckande är fakta är så pinsamt att du borde skämmas. Jag har redogjort för min ståndpunkt vad gäller att jag inte tycker lokala beslut är bra och jag anser definitivt inte att Sverige bör följa efter det.

Det viktigaste för en skola är inte att stänga. Det viktigaste är att bedriva behovsrelaterad undervisning. Skolan och dess huvudman ska koncentrera sig på det. Tycker jag.
Får ta och citera mig själv här:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-08-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
ja, det kan nog vara en del till att många elitidrottare lägger av just nu
Mmm, det är analogt med att många lär skilja sig efter corona.

När man ställs inför en existentiell kris så är det inte konstigt att man samtidigt tar tag stora livsförändringar som man länge funderat kring. Det blir en del i starten på sitt nya liv, livet efter corona.
Citera
2020-08-08, 22:53
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ett par saker:
1. Det där är inte rapporten
2. Hydroxychloroquine och Chloroquine är två skilda saker
3. Chloroquine är dokumenterat förenat med allvarliga biverkningar
4. Om du påstår en gång till att jag försvarar Trumps tosserier iggar jag dig

Jag vet att det är olika saker. Har inte påstått annat, nånsin. Om du läser mitt inlägg igen, så hade jag problem med Trumps promoting av läkemedlet då detta skulle skapa vallfärdning och folk skulle ta chloroquine samt hydroxichloroquine som fan då det var så lätt att få recept på skiten.

Och det är exakt vad som hänt. Folk har tagit det och dött. Mångsidigt fler än föregående år. Han är president och inte någon medicinsk expert och borde inte promota läkemedel på pressonferenser. Än mindre läkemedel som enligt studier har noll effekt mot viruset. Till och med dödar fler än det hjälper enligt vissa studier. Det är dårskap det han höll på med.

Även Ivermectin är en medicin jag minns var på tal, men inte läst om resultaten om det sedan i våras.
Citera
2020-08-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8bpd9/har-flockas-semesterfirarna-pa-den-skanska-sommarstranden

Så mycket om disciplinerade svenskar som många här slåss för bröstet för. Jag tror att vi har en ganska snevriden bild i detta land att vi ska vara så mycket bättre än de andra...
Aftonbladet borde även ta upp cruisingen som var i Tranås 100 tals raggarbilar vuxna människor som rullade igenom Tranås med sina bilar. Folk fattar tydligen jävligt trögt det pågår fortfarande en pandemi.
Senast redigerad av x2016 2020-08-08 kl. 22:57.
Citera
2020-08-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Aftonbladet borde även ta upp cruisingen som var i Tranås 100 tals raggarbilar vuxna människor som rullade igenom Tranås med sina billar. Folk fattar tydligen jävligt trögt det pågår fortfarande en pandemi.

Eller så inser man att det inte verkar öka dramatiskt trots sommar och mer socialt umgänge utomhus.
Jag hade nog blivit mer orolig om folk häckat hemma och inte varit på stränder och bad när tempen ligger över 25 grader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in