Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Om du "tycker" att det ser trångt ut på badstränderna är ju egentligen fullständigt ointressant. Varför försökte du inte ens fundera över rimligheten i att folk ligger "packade som sillar" någon halvmeter från varandra? Håller folk en distans på minst en och en halv meter mellan sällskapen så är det väl inga problem även om det finns de som "tycker" att det verkar trångt. Jag gissar att det är mer trångt på Ullared än på en helt vanlig svensk badstrand. Personligen skulle jag ändå inte besöka en badstrand om man inte kan hålla minst 7 till 8 meter mellan sällskapen, men det har inte med corona att göra.
En och en halv meter är inte exakt vetenskap. Är det safe om man är lite wild & crazy och lägger sig 1.48 från en främling? Kan riskgrupper slappna av vid 1.51? På vissa badstränder har det varit så packat i år att de parkerade bilarna riskerat att stänga vägarna för utrymningsfordon. Det hör har ingenting med ”tyckande” att göra, är det trångt så är det trångt. De här människorna rör på sig på stranden, de ligger inte still för att inte ge viruset några dumma idéer.
Och nej, jag förespråkar inte trängsel på Ullared heller. Better safe than sorry.