2020-08-08, 22:37
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo vi klarade ekonomin bättre än väldigt många andra länder vilket de flesta förstår utom du.
Ekonomisaneringen efter pandemins härjningar har INTE ENS BÖRJAT. Det är inte i år ditt liv börjar suga hårt, det ligger fortfarande i framtiden och ska jag bedöma dig utifrån dina inlägg om corona har du några tunga år framför dig.

Jag skriver detta i all välmening förstås.
Citera
2020-08-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Att BNP rasar här där vi skulle klara oss bättre ekonomiskt?
Ja och det gjorde vi ju även om vår strategi inte hade det som främsta mål.
Citera
2020-08-08, 22:39
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
De som rapporterat flest Corona döda.
Har du någon källa?
Lite konstigt då att varken Norge, Finland eller Danmark följer WHO när Sverige gör det. De har ju rapporterat få döda, menar jag.

Som sagt har jag inte hittat vilka länder som följer WHO:s riktlinjer.
Citera
Medlem
Citat:
Jo vi klarade ekonomin bättre än väldigt många andra länder vilket de flesta förstår utom du.
Exempel grannländer som Norge, Danmark ligger på runt samma nivå så de klarade ekonomin bra trots mer åtgärder och där har det ju inte dött lika många som här heller.
Citera
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det handlar bara om psykologi.

Corona har fått elitidrottare ut ur sin bubbla, och tvingat dem fundera på vad som är viktigt i livet. Det har även seglat upp som en potentiell riskfaktor som kan omöjliggöra framtida resande, tävlande, tränande och sponsorer.

Det är inte så konstigt att man lägger ner idrottskarriären under sådana omständigheter.

ja, det kan nog vara en del till att många elitidrottare lägger av just nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, så då är det alltså många människor i många länder som ska dömas för att ha underlåtit att införa obligatoriskt munskydd.
Som sagt gäller det inte bara krav på munsskydd, även vård. De vet inte hur många liv de hade kunnat rädda. Det finns äldre i andra länder som har överlevt. I Sverige har de bara låtit de dö.
Citera
2020-08-08, 22:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Vad är ditt problem med att diskutera fakta?

Du presenterar dina åsikter som om de vore fakta. Det är de inte.
Du tycker att man inte ska får fatta lokala beslut om skolverksamheten.
A la Bonheur, det får man tycka om man vill, men blanda inte ihop det med fakta och låtsas inte som att Sverige och Finland sätter upp samma villkor som Sverige för sitt skolöppnande.

Du svamlar på med dina försök till att glida ut i periferin. Jag har inget problem med fakta och fakta är att Sverige och Finland båda öppnar gymnasierna för klassrumsundervisning till höstterminen.

Hur du kan få det till att jag någonstans skulle hävda att mitt tyckande är fakta är så pinsamt att du borde skämmas. Jag har redogjort för min ståndpunkt vad gäller att jag inte tycker lokala beslut är bra och jag anser definitivt inte att Sverige bör följa efter det.

Det viktigaste för en skola är inte att stänga. Det viktigaste är att bedriva behovsrelaterad undervisning. Skolan och dess huvudman ska koncentrera sig på det. Tycker jag.
Citera
2020-08-08, 22:40
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"But as prescriptions for hydroxychloroquine boomed, reports of serious adverse events linked to the drug during the first half of the year more than doubled, according to a Milwaukee Journal Sentinel analysis of newly released data from the U.S. Food and Drug Administration’s adverse events reporting system.

In the first half of 2019, the FDA recorded 3,251 adverse events where the patient was taking hydroxychloroquine — also known by its brand name Plaquenil — or the related drug chloroquine. More than 2,441 of the reports were deemed “serious” because they included outcomes such as hospitalization, disability or death.

In the first half of 2020, the number of adverse events involving the drugs jumped to 6,588, including 6,233 that were deemed “serious.”

Källa; Trump praised hydroxychloroquine as possible side effects reported - https://eu.jsonline.com/story/news/investigations/2020/08/06/trump-praised-hydroxychloroquine-possible-side-effects-reported/5538296002/

Försvarar du Trumps promoting av läkemedlet i våras? Han visste inte vad han pratade om och det visste man redan då.
Ett par saker:
1. Det där är inte rapporten
2. Hydroxychloroquine och Chloroquine är två skilda saker
3. Chloroquine är dokumenterat förenat med allvarliga biverkningar
4. Om du påstår en gång till att jag försvarar Trumps tosserier iggar jag dig
Citera
2020-08-08, 22:41
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Så då är du mot den bakgrunden rätt person att slå fast att hon hade Corona. Ni alarmister är helt otroliga, men tack för att du så påtagligt visar vilka pajaskonster ni använder för att hävda er sak.

nej, det är inte anledningen till att jag vet att hon haft corona
Citera
2020-08-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Ekonomisaneringen efter pandemins härjningar har INTE ENS BÖRJAT. Det är inte i år ditt liv börjar suga hårt, det ligger fortfarande i framtiden och ska jag bedöma dig utifrån dina inlägg om corona har du några tunga år framför dig.

Jag skriver detta i all välmening förstås.
Mej det gör du uppenbarligen inte men du behöver inte oroa dig, jag klarar mig mer än väl och Sveriges återhämtning kommer utan tvivel gå fortare än för de flesta andra länder i Europa. Tack vare att vi inte införde huvudlösa åtgärder.
Citera
2020-08-08, 22:42
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
nej, hon har lagt av pga skadorna som följde med covid-19

tove har visst lagt av, efter skadorna hon fick på hjärtat av covid-19
Inte enligt henne själv.

https://www.svt.se/sport/orientering/frisk-tove-alexandersson-saknar-inte-att-tavla
Citera
2020-08-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Exempel grannländer som Norge, Danmark ligger på runt samma nivå så de klarade ekonomin bra trots mer åtgärder och där har det ju inte dött lika många som här heller.
Deras ekonomi klarade att ha betydligt lägre arbetslöshet än den svenska. Trots mer omfattande nedstängning. Troligen då deras företagsstöd var bättre anpassat än Löfvens/Anderssons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in