Citat:
Ursprungligen postat av
Ikea-Kamprad
Vad som rapporterats hittills så har distansundervisningen på gymnasiet varit framgång. Fler skolkare deltog i undervisningen och enligt statistiken tog fler examen. Googla fler examen corona and you shall find.
Har jag påstått motsatsen eller vad vill du ha sagt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Japp. För många tonåringar har det varit en välsignelse att få slippa meningslösa, flummiga grupparbeten, kamratproblem, hierarkier, klassens Kung och Drottning, mobbning, klassens skrikhalsar, gatlopp genom korridorerna, öknamn, insparkade skåp o.s.v.. Att få koncentrera sig ostört på själva studierna. Men av någon anledning tigs detta ihjäl i den offentliga debatten...
Citat:
Ursprungligen postat av
Karlxgustaf
Nä! Jag har själv två barn i gymnasiet åldern. En som gick praktisk linje och en samhällare.
Min erfarenhet var att den som gick praktisk linje på en annan ort fick anmäla sig kl 08,15 varje morgon hemifrån. Sedan varannan vecka ta sig till skolan och göra någon uppgift.
Den som går/gick samhäll fick mest en uppgift på datorn att läsa någon bok om romarriket.
Så han läste någon timme för att sedan spela Xbox resten av dagen.
Jag anser att distansundervisning på gymnasiet var skit.
Som alltid finns det fler än en bild och fler än en upplevelse. Ni kan ju båda ha rätt 😊.
Förhoppningsvis kan det dras lärdomar kring hur skolan och undervisningen ska utformas i framtiden. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara så att "one size fits all" utan att den här perioden kanske i nästa fall kan inspirera ny former och ökad flexibilitet för enskilda elever.
Ikea-Kamprad menar att fler skolkare än tidigare deltog i undervisningen och att fler än tidigare tog examen. Intressanta uppgifter värda att titta vidare på ( är säker på att forskare på området jobbar gör fullt)