2020-08-08, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Huset er det viktigste stedet de kan etterforske og belyse saken videre. At de tar beslag betyr ikke at de har tunellsyn. Politiet har kommunisert nylig at det er snakk om sammensatte problemstillinger. Jeg tror de holder flere ting åpent

Det er flere ting de holder åpent. Bl.a. at hun er kidnappet og at trusselbrevet er ekte. Men samtidig sier de jo at dette er veldig lite sannsynelig.
I begynnelsen så ransaket de jo det ene og det andre huset. Flere steder i Danmark bl.a., tomme lagerbygg, verkstedhaller osv, men det er vel lagt litt til side nå da.
Citera
2020-08-08, 22:13
Medlem
Etter hva jeg har forstått så jobbet TH systematisk med sitt eget opplegg og som gjorde at han ble rik.
Det er ikke opplyst om hva dette går ut på men jeg har gjort meg opp min egen formening om hva det går ut på etter å ha lest meg opp om TH.

Det er ikke noen rakettforskning og er helt vanlig nå i dag.

Det går ut på:
Rett bedrift eller butikk på rett sted, det gir selvsagt mer avkastning for både den som eier tomta, lokalene eller butikken. Dvs vinn vinn.

Og det samme mønsteret ser man ved stagingen av åstedet, rett gjenstand eller spor på rett sted.
Selv om drapshandlingen startet i andre etasje så tilsier stagingen at en kidnapping startet på badet, et slags overraskelsesmoment for kidnapperne.
Citera
2020-08-08, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Enig. Er det noen her som kan forklare hvordan det ikke en gang kan være spor i huset etter lilletåa til TH? Hvis man går med vanlige tynne sokker kan man vel finne fotspor? Ikke hvis man går med ullsokker, den ser jeg. Leser at den ene eksperten som ble intervjuet sier det ikke er noe bemerkelsesverdig ved at det ikke er fingeravtrykk på konvolutten. Ok, hvis man har tørre fingre kan jeg skjønne det, og holder lett i konvolutten. Men alt sammenlagt? Og hva med DNA? Må det være snørr og tårer på konvolutten for å finne DNA av TH på den?
De få Sprox sporene kan ikke være nok til mer enn rett inn, rett ut.

Tror TH må ha sagt i avhør at han gikk inn med sko, men at de ikke fant gjenn disse sporene. Altså en sprik i forklaringen. Spor av sokker, burde det jo være over hele huset.
Sprox-sporene skal visstnok være bare av 9 steg. Usikker på om det er 9 steg tilsammen, eller om det er 9 steg fra begge sidene, høyre og venstre sko. Men uansett veldig få spor. De sier ikke noe om disse sporene bare er i første etg, eller om det også er i andre etg. Men det de sier er at de er avsatt på en sånn måte at det tyder på at de har sammenheng med drapshandlingen. Men ting tyder jo på at hun har blitt overfalt i andre etg, og så kvalt i 1 etg.
De kommer vel ut med mere snart. Veldig mye de holder tilbake, av taktiske grunner, og for å kunne legge på litt og litt for å holde saken varm.
Når det gjelder dna på konvolutt, så holder de også den infoen tilbake. Det er bare mikroskopiske rester med hud som skal til.
Citera
2020-08-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg har ikke sagt at jeg jobber som psykolog eller psykiater. Man må vel ikke være psykiater eller psykolog for å kunne omtale noen som psykopat. Du omtaler din egen far som psykopat, men du er vel ikke utdannet psykolog?
Jeg har heller ikke sagt hvor mye jeg vet om TH sånn utenom media. Men det vi vet om TH gjennom media, gjør at man bare der alene kan trekke den konklusjonen om at han er psykopat.

Vi skal alle være takknemlige for at du ikke er psykolog eller psykiater. Nå har jeg forklart deg kriteriene for å diagnostisere en personlighetslidelse/et personlighetsavvik. Blant annet at dette må gjøres av fagfolk, og at det må observeres over tid.
Likevel så presterer du å si dette: "Men det vi vet om TH gjennom media, gjør at man bare der alene kan trekke den konklusjonen om at han er psykopat."[/quote] Nei, du kan ikke trekke denne konklusjonen!
Det du driver med er fjerndiagnostisering. Og dette med psykopati, er såvidt meg bekjent ikke omtalt i mediene. I denne gruppa, derimot, er dette uttrykket nevnt over 18 sider. Og da er det selvsagt TH som er "psykopaten".
Min far fikk psykopati-diagnosen av en psykiater ved et DPS. Min søster fikk disse opplysningene i forbindelse med at min far har blitt dement.
Citera
2020-08-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Vi skal alle være takknemlige for at du ikke er psykolog eller psykiater. Nå har jeg forklart deg kriteriene for å diagnostisere en personlighetslidelse/et personlighetsavvik. Blant annet at dette må gjøres av fagfolk, og at det må observeres over tid.
Likevel så presterer du å si dette: "Men det vi vet om TH gjennom media, gjør at man bare der alene kan trekke den konklusjonen om at han er psykopat."
Nei, du kan ikke trekke denne konklusjonen!
Det du driver med er fjerndiagnostisering. Og dette med psykopati, er såvidt meg bekjent ikke omtalt i mediene. I denne gruppa, derimot, er dette uttrykket nevnt over 18 sider. Og da er det selvsagt TH som er "psykopaten".
Min far fikk psykopati-diagnosen av en psykiater ved et DPS. Min søster fikk disse opplysningene i forbindelse med at min far har blitt dement.[/quote]

Tar du ikke feil nå ? Er psykopati en diagnose i det hele tatt ?
Citera
2020-08-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Nei, du kan ikke trekke denne konklusjonen!
Min far fikk psykopati-diagnosen av en psykiater ved et DPS. Min søster fikk disse opplysningene i forbindelse med at min far har blitt dement.

Ikke nå lengre med tidligere var psykopati en diagnose:
https://psykologtidsskriftet.no/fagartikkel/2012/12/kan-psykopati-behandles
Legg merke til at Iditarod skrev fikk (altså at dette er noe som sannsynligvis ikke skjedde i går).
Citera
2020-08-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Enig. Er det noen her som kan forklare hvordan det ikke en gang kan være spor i huset etter lilletåa til TH? Hvis man går med vanlige tynne sokker kan man vel finne fotspor? Ikke hvis man går med ullsokker, den ser jeg. Leser at den ene eksperten som ble intervjuet sier det ikke er noe bemerkelsesverdig ved at det ikke er fingeravtrykk på konvolutten. Ok, hvis man har tørre fingre kan jeg skjønne det, og holder lett i konvolutten. Men alt sammenlagt? Og hva med DNA? Må det være snørr og tårer på konvolutten for å finne DNA av TH på den?
De få Sprox sporene kan ikke være nok til mer enn rett inn, rett ut.
Nemlig.
Det var vel som Brøske i sin tid hevdet at mangel på spor er også spor.
De billige Sprox-skoene kan være sko gjerningsperson har kjøpt til " engangsbruk ".
At det mangler så mange spor/avtrykk som normalt ville vært å finne i hjemmet i nr 4, tyder vel heller på en omfattende rengjøring. Vedkommende var kanskje litt for grundig med å fjerne de spor som normalt ville være å finne av TH.
Jeg tror at man kan se helt bort fra en kidnapping av AEH.
Problemene ligger tidsmessig trasig til med hensyn til tid.
Men : dersom disse telefonsamtalene som AEH hadde tidlig om morgenen var rigget, faller langt mer på plass.
Dersom en ektemann er livredd for kona si, vil han vel normalt glemme å ta av seg sko.
Ektemannen overser mye og " finner " en konvolutt som han åpner, men hører ikke at han selv ringer til sin kones mobiltelefon som ligger knapt noen meter unna. Om jeg ikke tar feil, så ringte han fra fast-telefonen i hjemmet.
Deretter nekter han å undertegne det han har sagt i avhør for deretter nekte å møte i flere avhør.
Dersom TH ikke har noe å frykte er det mer enn merkverdig at han driver på slik han gjør.
SH er vel redd for at hans klient skal rote seg opp og inn i noe han sier og som han ikke evner å komme seg ut av.
Derfor rådet klienten til ikke å la seg avhøre mer av politiet.
Selv etter snart 2 år mener han og hans voksne barn at deres mamma er kidnappet. De ser vel snart de eneste i dette landet som tror på dette.
Senast redigerad av Akeleye 2020-08-08 kl. 22:53.
Citera
2020-08-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ikke nå lengre med tidligere:
Legg merke til at Iditarod skrev fikk (altså at dette er noe som sannsynligvis ikke skjedde i går).[/quote]

Det er vel rettspsykiatrisk som gir diagnosen psykopat, mulig faren hans er massemorder for alt jeg vet da men.
Mulig jeg tar feil med hva mener du zzz ?
Citera
2020-08-08, 22:52
Medlem
Citat:
Det er vel rettspsykiatrisk som gir diagnosen psykopat, mulig faren hans er massemorder for alt jeg vet da men.

Det ble krøll med siteringene da du postet.
Fetad: Diagnosen psykopat ble brukt for noen år siden, men den brukes ikke nå lengre.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-08 kl. 22:56.
Citera
2020-08-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ikke nå lengre med tidligere var psykopati en diagnose:
Legg merke til at Iditarod skrev fikk (altså at dette er noe som sannsynligvis ikke skjedde i går).

Citat:

Citat:
Det ble krøll med siteringene da du postet.
Fetad: Diagnosen psykopat ble brukt for noen år siden, men den brukes ikke nå lengre.

Edit: Forsøkte å rette opp i sitatkrøll
Citera
2020-08-08, 23:12
Medlem
Slettsnokens avatar
Det er garantert gjort nøye undersøkelser av hvordan fingeravtrykk kunne mangle på konvolutt og trusselbrev.

TH har nok måttet vise hvordan han holdt brev og konvolutt med tilsvarende papir.

Det er helt sikkert også gjort grundige forsøk med tilsvarende papir ved at det er forsøkt med tørre, våte, svette, kalde, varme fingre osv. for å eliminere usikkerhet.

Etter alle disse undersøkelsene er fortsatt dette ansett som bevis, og det sier litt.
Citera
2020-08-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er garantert gjort nøye undersøkelser av hvordan fingeravtrykk kunne mangle på konvolutt og trusselbrev.

TH har nok måttet vise hvordan han holdt brev og konvolutt med tilsvarende papir.

Det er helt sikkert også gjort grundige forsøk med tilsvarende papir ved at det er forsøkt med tørre, våte, svette, kalde, varme fingre osv. for å eliminere usikkerhet.

Etter alle disse undersøkelsene er fortsatt dette ansett som bevis, og det sier litt.

Aha, det var derfor han ikke ville ha video og lyd på avhørene
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in