2020-08-08, 20:56
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Jeg og flere andre her er enige med Fenvatnet, det er ikke noe å ta ille opp i det hele tatt.
Psykopati er langt mer utbredt enn folk er klar over, du kjenner helt sikkert en selv uten at du vet om det.

Det finnes ulike personlighetsforstyrrelser. Psykopati er en slags «populærbetegnelse» og ikke et klassifisert avvik. Men mange kan ha psykopatiske trekk, uten å fylle alle kriterikravene for dyssosial personlighetsforstyrrelse. Et interessant område å sette seg inn i.
Citera
2020-08-08, 21:07
Medlem
Citat:
Jeg og flere andre her er enige med Fenvatnet, det er ikke noe å ta ille opp i det hele tatt.
Psykopati er langt mer utbredt enn folk er klar over, du kjenner helt sikkert en selv uten at du vet om det.

Enig i alt du skriver. Min far er psykopat. Og, jeg skal love deg, ingenting ved hans blikk avslører psykopatien! Fe nvatnet "briljerer" ved å ramse opp kjennetegn på psykopati. Alle kjenner til disse flosklene fra damebladene. Fenvatnets diagnoser baserer seg på sladder og rykter, men blir servert som en sannhet. Husker ikke hvem som kommenterte et vitne fra Ås. Vitnet skal visstnok ha sett ned under et TV-intervju. eller var det noe med at hun flakket med blikket? Dette ble tolket som mistenkelig. Det kan være mange grunner til at folk ikke er komfortable med blikk-kontakt. Jeg synes vitnet fremstod helt normal. Hvem vil ikke fremstå litt ukomfortabel, hvis man ikke er vant med situsjonen? Jeg er lovlydig. Jeg har runda 60 år, men har kun pådratt meg en mindre fartsbot. Likevel skvetter jeg til hvis det er en fartskontroll/teknisk kontroll, selv om jeg vet at jeg ikke har gjort noe ulovlig.
Jeg har viderebragt et rykte om AEH, og hennes angivelige rusmisbruk. Jeg understreket flere ganger at dette var et rykte. Fenvatnet, Gassa, Orderud, Orderud., og flere andre tar aldri forbehold. I deres verden finnes ikke dette forbeholdet. I løpet av kort blir ryktene til en vedtatt sannhet.
Jeg synes de jukser for å få kabalen til å gå opp, og de vet at de jukser.
Senast redigerad av Iditarod 2020-08-08 kl. 21:13.
Citera
2020-08-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Enig i alt du skriver. Min far er psykopat. Og, jeg skal love deg, ingenting ved hans blikk avslører psykopatien! Fe nvatnet "briljerer" ved å ramse opp kjennetegn på psykopati. Alle kjenner til disse flosklene fra damebladene. Fevatnets diagnoser baserer seg på sladder og rykter, men blir servert som en sannhet. Husker ikke hvem som kommenterte et vitne fra Ås. Vitnet skal visstnok ha sett ned under et TV-intervju. eller var det noe med at hun flakket med blikket? Dette ble tolket som mistenkelig. Det kan være mange grunner til at folk ikke er komfortable med blikk-kontakt. Jeg synes vitnet fremstod helt normal. Hvem vil ikke fremstå litt ukomfortabel, hvis man ikke er vant med situsjonen? Jeg er lovlydig. Jeg har runda 60 år, men har kun pådratt meg en mindre fartsbot. Likevel skvetter jeg til hvis det er en fartskontroll/teknisk kontroll, selv om jeg vet at jeg ikke har gjort noe ulovlig.
Jeg har viderebragt et rykte om AEH, og hennes angivelige rusmisbruk. Jeg understreket flere ganger at dette var et rykte. Fenvatnet, Gassa, Orderud, Orderud., og flere andre tar aldri forbehold. I deres verden finnes ikke dette forbeholdet. I løpet av kort blir ryktene til en vedtatt sannhet.
Jeg synes de jukser for å få kabalen til å gå opp, og de vet at de jukser.

Du overdriver i din beskrivelse av andre brukere her, det er også juks for å fremheve deg selv og rakke ned på andre.
Citera
2020-08-08, 21:16
Bannlyst
Citat:
Sandemose, og de fleste andre, vet selvsagt at sakkyndige blir oppnevnt av domstolen. Når det oppnevnes psykiatere og psykologer, er jo det for å vurdere hvorvidt tiltalte er strafferettslig tilregnelig. Det er ingen som har stilt spørsmål ved THs tilregnelighet, og det vil heller ikke skje.
At du kan fjerndiagnostisere TH som psykopat, ved blant annet å kommente hans blikk, kvalifiserer til medlemskap i Detektivklubben.
Jeg burde egentlig ikke kommentere tåpelighetene dine. Lite tyder på at du er mottakelig for kritikk. For de som tror politiet er hevet over all kritikk, vil jeg anbefale disse to seriene på NRK:

https://tv.nrk.no/serie/drapet-paa-emilie-meng
https://tv.nrk.no/serie/operasjon-playa

Det første får du ta med Sandemose, det var hun som bragte på bane dette med rettspsykiatre, ikke jeg.
Det psykopatiske blikk inngår ikke i noen sjekkliste for kriterier for psykopati, og det har jeg aldri sagt.
Det gjør derimot hans voldelighet, raseri, manipulasjon, sykelige gjerrighet, evne til å spille på samvittighet for å få sin vilje, i tillegg til en rekke andre momenter som gjør at jeg kan trekke den slutningen.
Det psykopatiske blikk er slik at dem ser litt nedover i bakken, men fortsatt holder øyekontakt. De prøver å skjule fjeset sitt. Blikket i seg selv er en blanding av ondskap, og noen ganger at de prøver å se stakkarslig ut. Om din far er psykopat, så kanskje det ikke var du som var offeret, eller fikk se dette blikket. Det er når de drar fram skuespillet sitt at dette blikket kommer. Eller når de prøver å true noen i senk.
Citera
2020-08-08, 21:17
Medlem
Citat:

Ja, psykopati er utbredt og i flere grader. Man har ikke nødvendigvis det følelsesregisteret for de rundt deg, eller empati. Lett likegyldig for det som ikke berører deg, følelsesløs - men du er selv hårsår og selvopptatt. Står gjerne i offerposisjon for å legitimere de neste trekkene du skal ta for å "ta igjen".

Ved å umyndiggjøre kona AE med det vi vet til nå, og å ha prioritert jobb fremfor familie fra barna var små til voksen alder, kan si noe om fraværet til egen mor. TH kan være en usikker mann, men i sitt ess på jobb hvor det er rutiner og dagsordenen satt av han. Forutsigbart. Møter skulle være satt 2-3 uker frem i tid, så han kunne være forberedt og ha kontrollen. Folk på kontoret ble derfor gjort oppmerksom på at denne kryptofyren, som kunne komme på drøye 6 uanmeldte besøk uten at TH lagde scener. Dette ble jo rutinemessig satt i kalenderen for at kollegaer skulle være orientert.

Vedr hettemannens vandring midt på dagen, tror jeg det er TH med trusselbrevet, som er skrevet ut på jobbprinter, og som politiet har ID på og full kontroll over. TH gikk inn bakdøra, la det på plass i huset, ut igjen bakdøra og tilbake på jobb. Liiiike blid, totalt følelsløs. Uanfektet og ville på jobb dagen etter at kona var kidnappet/drept. Gjerne sove i dobbeltsenga også, for en psykopat må ha rutinene i orden.

Er det nå politiet skal sjekke utholdenheten til TH, ved å ikke la han være i huset han fikk vekk AE sin eierrett? Lukter familiedrama laaaang vei og barna kan se hvordan det er å leve under samme tak med mannen.
Citera
2020-08-08, 21:24
Medlem
Citat:
Du overdriver i din beskrivelse av andre brukere her, det er også juks for å fremheve deg selv og rakke ned på andre.
Ingen tegn til selvransakelse. Det er altså jeg som jukser, og jeg gjør det for å fremheve meg selv og rakke ned på andre?
Dette er faktisk enda verre enn det jeg trodde!
Citera
2020-08-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ingen tegn til selvransakelse. Det er altså jeg som jukser, og jeg gjør det for å fremheve meg selv og rakke ned på andre?
Dette er faktisk enda verre enn det jeg trodde!

Da kan du vel linke til det du påstår da ?
Citera
2020-08-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det første får du ta med Sandemose, det var hun som bragte på bane dette med rettspsykiatre, ikke jeg.
Det psykopatiske blikk inngår ikke i noen sjekkliste for kriterier for psykopati, og det har jeg aldri sagt.
Det gjør derimot hans voldelighet, raseri, manipulasjon, sykelige gjerrighet, evne til å spille på samvittighet for å få sin vilje, i tillegg til en rekke andre momenter som gjør at jeg kan trekke den slutningen.
Det psykopatiske blikk er slik at dem ser litt nedover i bakken, men fortsatt holder øyekontakt. De prøver å skjule fjeset sitt. Blikket i seg selv er en blanding av ondskap, og noen ganger at de prøver å se stakkarslig ut. Om din far er psykopat, så kanskje det ikke var du som var offeret, eller fikk se dette blikket. Det er når de drar fram skuespillet sitt at dette blikket kommer. Eller når de prøver å true noen i senk.

Jada, dette er kjent fra damebladene. Det finnes imidlertid ingen seriøs psykolog /psykiater som driver med fjerndiagnose. Skal man diagnostisere, kreves det at man har samtaler og og observerer. Ikke i 5 minutter, men over tid. Hvis du ikke kjenner til dette, er det overraskende. Hvis du kjenner til dette, uten å nevne det, er det avslørende.
Citera
2020-08-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hvis de hadde ment noe annet enn at TH står bak, så hadde de ikke tatt huset i beslag for 3 mnd fram i tid, og samtidig opprettholdt siktelsen.
Enig. Er det noen her som kan forklare hvordan det ikke en gang kan være spor i huset etter lilletåa til TH? Hvis man går med vanlige tynne sokker kan man vel finne fotspor? Ikke hvis man går med ullsokker, den ser jeg. Leser at den ene eksperten som ble intervjuet sier det ikke er noe bemerkelsesverdig ved at det ikke er fingeravtrykk på konvolutten. Ok, hvis man har tørre fingre kan jeg skjønne det, og holder lett i konvolutten. Men alt sammenlagt? Og hva med DNA? Må det være snørr og tårer på konvolutten for å finne DNA av TH på den?
De få Sprox sporene kan ikke være nok til mer enn rett inn, rett ut.
Citera
2020-08-08, 21:51
Bannlyst
Citat:
Jada, dette er kjent fra damebladene. Det finnes imidlertid ingen seriøs psykolog /psykiater som driver med fjerndiagnose. Skal man diagnostisere, kreves det at man har samtaler og og observerer. Ikke i 5 minutter, men over tid. Hvis du ikke kjenner til dette, er det overraskende. Hvis du kjenner til dette, uten å nevne det, er det avslørende.

Jeg har ikke sagt at jeg jobber som psykolog eller psykiater. Man må vel ikke være psykiater eller psykolog for å kunne omtale noen som psykopat. Du omtaler din egen far som psykopat, men du er vel ikke utdannet psykolog?
Jeg har heller ikke sagt hvor mye jeg vet om TH sånn utenom media. Men det vi vet om TH gjennom media, gjør at man bare der alene kan trekke den konklusjonen om at han er psykopat.
Citera
2020-08-08, 21:52
Medlem
Citat:
Da kan du vel linke til det du påstår da ?

Det er helt unødvendig å linke. Bruk søkefeltet, øverst til høyre. Søk på "psykopat". Treff på 18 sider. Har ikke gått gjennom disse sidene, men betegnelsen brukes vel ikke på andre enn TH?
Og nei, jeg er ikke bestekompisen til TH. Heller ikke i familie med noen part i saken. Det blir nemlig stilt spørsmål om akkurat det, hvis man ikke enig med de mest høtrøsta og skråsikre megafonene for politiet og påtalemyndighetene.
Citera
2020-08-08, 21:55
Medlem
Citat:
Det er helt unødvendig å linke. Bruk søkefeltet, øverst til høyre. Søk på "psykopat". Treff på 18 sider. Har ikke gått gjennom disse sidene, men betegnelsen brukes vel ikke på andre enn TH?
Og nei, jeg er ikke bestekompisen til TH. Heller ikke i familie med noen part i saken. Det blir nemlig stilt spørsmål om akkurat det, hvis man ikke enig med de mest høtrøsta og skråsikre megafonene for politiet og påtalemyndighetene.

Jeg må le av deg, du tok for deg de brukerne du misliker meningene til og hengte de ut for langt mer enn at de mener at TH kan være psykopat.

Du er uredelig i din argumentasjon, men du har vel arvet noen gener.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in