2020-08-07, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Du kan framföra dina åsikter utan epitet mot poddarna, korståget är inte begripligt.

Försörjer folk sig själva är ingen gladare än jag. Att försörja sig på nonsens har blivit legio. Samhället är ur led och det finns få saker jag skattar högre än riktigt arbete. Men poddens finansiärer är direkta och frivilliga. Vill folk finansiera det här är det toppen om kulturarbetarna kan försörja sig själva utan att belasta a-kassan. Då är jag nöjd och där bör kritiken som tangerar moralen ta slut.

Det finns oändligt med elände inom social media. Bör podden bidra till Flashback? Har Flashback fortfarande lite intäkter? (Var några veckor sedan jag läste.) Finns det något förhållande däremellan? Finns det något jämförbart för perspektiv?

Podden lustgör sig verkligen inte i den utsträckning de skulle kunna göra och de travar inte vidare högt utan är sympatiska, därav framgången.

Att E&I inte är bevandrade i Flashback sedan nån längre tid har framgått men det är väl inte deras finansiärer heller.
Nej det är omöjligt att lösgöra eftersom de är så tätt sammanslutna. Varför är det ett "korståg" bara för att jag har en stark åsikt? Jag anser att det är djupt orättfärdigt att de tre noobsen tjänar stora pengar på vårt forum som knappt går runt ekonomiskt! Har jag fel då menar du?

Så om Flashback stänger ner en vecka eller två så att wannabe-feministerna inte får något material (och därmed tappar patreons) istället för att podden bidrar lite till forumet, vilket tycker du är bäst av de alternativen?

Nej det är dags att folk vaknar upp och slutar sponsra dessa mediokra alkoholister. Fnitter, ryggdunk och PK-trådar - jag förstår att du älskar podden! 😅
Citera
2020-08-07, 15:37
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Du kan framföra dina åsikter utan epitet mot poddarna, korståget är inte begripligt.

Försörjer folk sig själva är ingen gladare än jag. Att försörja sig på nonsens har blivit legio. Samhället är ur led och det finns få saker jag skattar högre än riktigt arbete. Men poddens finansiärer är direkta och frivilliga. Vill folk finansiera det här är det toppen om kulturarbetarna kan försörja sig själva utan att belasta a-kassan. Då är jag nöjd och där bör kritiken som tangerar moralen ta slut.

Det finns oändligt med elände inom social media. Bör podden bidra till Flashback? Har Flashback fortfarande lite intäkter? (Var några veckor sedan jag läste.) Finns det något förhållande däremellan? Finns det något jämförbart för perspektiv?

Podden lustgör sig verkligen inte i den utsträckning de skulle kunna göra och de travar inte vidare högt utan är sympatiska, därav framgången.

Att E&I inte är bevandrade i Flashback sedan nån längre tid har framgått men det är väl inte deras finansiärer heller.

Bra sagt. Men är Ina mycket mindre bevandrad än Mia? Hon har väl tagit upp gamla trådar. Ina verkar också vara en typisk forumperson, att döma av vad hon intresserar sig för:
  • bärs
  • holk
  • tjack
  • brädspel
  • hetsig diskussion med pojkvännen om Bretton-Woods avskaffande

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jävligt bra flyt i gårdagens avsnitt måste jag säga. Jag blev uppriktigt förvånad när det var slut, en bra bit över en timme men kändes ändå för kort!

Verkligen. Avsnitt #28 var riktigt bra.
Citera
2020-08-07, 18:59
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det var inte meningen att klämma till dig så håårt! 😁
#Farsanbaloo

Jag får väl slicka såren. Sedan har vi den där subtila ironin du behärskar så mästerligt - ironin som bara verkligt intelligenta förstår. Jag förstår inte varför du slösar din begåvning på poddflickorna eller mig. Och om det är alla patreons du regaerar mot kan du säkert få fler.
Citera
2020-08-07, 19:55
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
... Fnitter, ryggdunk och PK-trådar - jag förstår att du älskar podden!

Ryggdunk i all ära men frramförallt gillar jag Heimlich manöver.

(Var tvungen att ta bort din smiley. Gillar fniss, inte gapskratt.)
Citera
2020-08-07, 20:03
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Bra sagt. Men är Ina mycket mindre bevandrad än Mia? Hon har väl tagit upp gamla trådar. Ina verkar också vara en typisk forumperson, att döma av vad hon intresserar sig för:
  • bärs
  • holk
  • tjack
  • brädspel
  • hetsig diskussion med pojkvännen om Bretton-Woods avskaffande
.

Jag vet egentligen inget om det (men munnen går ibland). Men Ina tycks bekant djuplodande i några av Flashbacks slukhål. Om bärs, holk, tjack och brädspel kommer på bordet har jag snart fått ståplats, eller horisontalläge.
Senast redigerad av FedupFlorence 2020-08-07 kl. 20:07.
Citera
2020-08-07, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Jag får väl slicka såren. Sedan har vi den där subtila ironin du behärskar så mästerligt - ironin som bara verkligt intelligenta förstår. Jag förstår inte varför du slösar din begåvning på poddflickorna eller mig. Och om det är alla patreons du regaerar mot kan du säkert få fler.
Nej jag förstår att du inte förstår, jag är en karl, du kan vara subtil med dina effeminerade vänner som säkert älskar podden och har en lika lealös handled som du själv.

Citat:
Ryggdunk i all ära men frramförallt gillar jag Heimlich manöver.

(Var tvungen att ta bort din smiley. Gillar fniss, inte gapskratt.)
Tråkigt att jag fick dig att sätta i halsen men apropå tyska termer: "Ein volk, ein reich, ein podd!"
Citera
2020-08-07, 23:04
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Nej jag förstår att du inte förstår, jag är en karl, du kan vara subtil med dina effeminerade vänner som säkert älskar podden och har en lika lealös handled som du själv.

Tråkigt att jag fick dig att sätta i halsen men apropå tyska termer: "Ein volk, ein reich, ein podd!"

Klart att du är en Riktig Karl. Det hörs på hela ditt sätt att resonera. Inga tveksamheter där inte. Det är ju också därför du ser ner på de poddande vänsterfeministerna som både saknar humor, bildning och finess. Nej - Ordnung muss sein! Då blir det roligt.
Citera
2020-08-08, 03:25
Bannlyst
Citat:
Klart att du är en Riktig Karl. Det hörs på hela ditt sätt att resonera. Inga tveksamheter där inte. Det är ju också därför du ser ner på de poddande vänsterfeministerna som både saknar humor, bildning och finess. Nej - Ordnung muss sein! Då blir det roligt.
Nej Mr sensitive, nu har du missuppfattat fullständigt.

Det är väl inte mig topic handlar om? Varför adresserar du inte poddens dubbelmoral istället? Får lite chicken vibes här.🐥Det borde du klara gubben! Även en blind höna kan ju hitta ett litet argument. 🙂
Citera
2020-08-08, 14:06
Medlem
Foxan1977s avatar
Så himla typiskt att Mr braj.. är avstängd när har får sina poesiverk upplästa.
Hade verkligen velat ta del av hans tankar kring det 🙄
Citera
2020-08-08, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foxan1977
Så himla typiskt att Mr braj.. är avstängd när har får sina poesiverk upplästa.
Hade verkligen velat ta del av hans tankar kring det 🙄
Mm det är trist tyvärr. Men nu skiter jag i det här och brajjan och honey får fortsätta kampen mot matriarkatet. Podden har stagnerat rejält och även om det är lite roligare nu jämfört med när det var som sämst så är det ändå en steady decline. 😊

Jag hoppas att tråden fortsätter kämpa för Flashback och ekonomin. Det är verkligen så oerhört horaktigt att inte bidra. God bless 'yall och tack för mig!
Citera
2020-08-09, 13:34
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Mm det är trist tyvärr. Men nu skiter jag i det här och brajjan och honey får fortsätta kampen mot matriarkatet. Podden har stagnerat rejält och även om det är lite roligare nu jämfört med när det var som sämst så är det ändå en steady decline. 😊

Jag hoppas att tråden fortsätter kämpa för Flashback och ekonomin. Det är verkligen så oerhört horaktigt att inte bidra. God bless 'yall och tack för mig!

Vad är det som är horaktigt i det? Och var är tjejernas dubbelmoral?

Filmkritiker betalar väl inte filmbolagen för att få ge omdömen, journalister betalar inte myndigheter för att skriva nyheter om dem etc.

OM FB Forever-tjejerna had utnyttjat FBs resurser hade det väl varit en annan sak men nu gör de ju inte det, eller?

Och FB och ekonomin... Känns FB tillräckligt relevant drar FB in pengar. Om FB inte känns relevant drar de inte in några pengar. Samma med podden. Vari ligger skillnaden?
Citera
2020-08-09, 15:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Vad är det som är horaktigt i det? Och var är tjejernas dubbelmoral?

Filmkritiker betalar väl inte filmbolagen för att få ge omdömen, journalister betalar inte myndigheter för att skriva nyheter om dem etc.

OM FB Forever-tjejerna had utnyttjat FBs resurser hade det väl varit en annan sak men nu gör de ju inte det, eller?

Och FB och ekonomin... Känns FB tillräckligt relevant drar FB in pengar. Om FB inte känns relevant drar de inte in några pengar. Samma med podden. Vari ligger skillnaden?
Det är nog ändå två skilda saker att starta upp en pod och rikta en förfrågan om att bli patron till en grupp lyssnare som sannolikt är vana vid att stödja poddar och som Flashback erbjuda något gratis i 25 och först nu be om stöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in