Citat:
Absolut en känsla av att de inte kändes bra kring honom. Redan innan mordet.
Jag frågade en polis samma dag hon hittades.
Behöver jag vara orolig för att släppa ut mina barn på området?”
Svaret blev: Nej, det är polisiärt uppklarat.
Min tolkning var att dom redan då visste vem det var.
Jag frågade en polis samma dag hon hittades.
Behöver jag vara orolig för att släppa ut mina barn på området?”
Svaret blev: Nej, det är polisiärt uppklarat.
Min tolkning var att dom redan då visste vem det var.
Om detta stämmer är det inte konstigt att det blivit ett FUP baserat på skvaller likt denna tråden. Polisen gjorde det väldigt enkelt för sig därför blev FUP som en hög med skvallertidningar utan bevis. Detta FUP skulle med fördel visas upp som ett skräckexempel på hur ett protokoll inte får se ut.
Lena sa att SD var mån om "fasaden", dessutom påstås det att mordet skulle vara planerat av SD. Skulle SD som var mån om "fasaden" planera ett mord där han visste han skulle få huvudrollen p g a sitt förhållande med Lena?
Jag minns hur tråden gjorde "vågen" när insatsstyrkan bröt sig in hos SD och så småningom även anhöll HD.
Nu har en prövning gjorts av TR och han blev släppt innan domen kom föga förvånande (för mig) när jag läst FUP.
Det FUP bidrog med var att visa vilket enormt kontaktnät LW hade. Det utredningen gjorde var att kolla att de som hade haft ett sexuellt förhållande med LW hade alibi. Men varför skulle GM ha/ha haft sexuell relation med henne?
Det jag tycker framgår i FUP är att det kan vara någon som helt flugit under radarn. Hon var ju väldigt öppen mot människor och berättade mycket för många och jag tror att hon missbedömde någon riktigt rejält. Vi har fortfarande ingen aning om motivet..
Det känns väldigt knepigt att efter två år och en dom i TR inte kolla på omgivningen. Jag befarade att denna usla utredning inte skulle leda fram till åtal och att det då skulle heta just "att det var polisiärt uppklarat". Men nu blev det inte så och FUP är tillgänglig och för mig står det helt klart att vi inte vet vem det är och vilket motiv GM ansåg sig ha.