Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
"Skandiamannen är en patsy för att det ska se bra ut polisen löst MOP"
Det vet du inte. Det kan vara så, men möjligheten finns också att det gått till så som KP redogör.
"KP var inspirerad av foliehatten TP"
Inte heller detta vet du.
Min poäng är att det är så många som är så säkra på att SE inte är gärningsmannen. Det kan vara så, men jag tycker att det är löjligt att påstå att man är en foliehatt eller andra invektiv om man hävdar att han faktiskt kan vara mördaren. Det är likadant med t ex 11 sep, anser man att det gick till som tv-bilderna visar är man en idiot som inte förstår att Bush låg bakom allt. Lee Harvey Oswald är likaså omöjlig som mördare. Allt detta "vet" folk som egentligen gissar hejvilt.
Så du förnekar LHO som Kennedys GM?
9/11 orsakades inte av islamistiska terror gruppen Al-Qaida med den fula Bin-Laden i spetsen?
Och Skandiamannen trolig GM enligt dig?
Tack Makarov.24
Nu vet jag vilken nivå alla Skandiamannen-anhängarna ligger på.
Jag får väl skämmas lite som inte insåg det tidigare.
Och du, jag tycker att TP är en foliehatt.
Det får du tycka vad du vill om. Men hissen går inte ända upp på den mannen.
Läs hans bok minst två gånger. Sedan börjar du se bristerna.
Du lägger alla pusselbitar som inte talar emot i en hög.
Sedan alla pusselbitar som visar på att Skandiamannen var just en som jobbade på Skandia och inget mer. Den högen slänger du i sopen.
De andra bitarna börjar du fila på, ibland även såga i. I vissa fall målar du om framsidan om det behövs.
Viola, där har du TPs pussel.
Det är inte grannt och överensstämmande med verkligheten.
Med det är hans.
Hans pussel.
Och det pekar mot Skandiamannen.
Det lyckades han sedan sälja in till en desperat utredare för PU som fått ordern: - lägg ned skiten, hitta på nåt.