Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-07, 04:32
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Kan inte GS bra men polis kan ha lätt att skära av flyktväg med broarna där.

Det cirkulerade polisbilar i Stockholm och om larmet gått i tid var risken för stor. Det var det kartläggningen i GS var avsedd att ge svar på.

När jag studerar kartläggningen får jag intrycket att man riktade in sig på veckoslutet. Biobesöket blev öppningen man sökte.
För mig är det ett tillfällighetsmord.

När man studerar iakttagelserna av WT så är det uppenbart att majoriteten är koncentrerade runt mordplatsen. Alltså söder om Grand. Då måste man fråga sig varför? Eftersom beslutet att promenera hem togs utanför bokhandeln. Omöjligt att få fram i förväg via avlyssning eller tidigare kartläggning. Liksom sidbytet.

Fler frågor.

Varför visar sig WT-bärarna öppet? Hade förekomsten av WT varit lika ymnig om paret Palme inte lämnat bostaden? Hade narkotikaspaningen, alternativt spaningarna, sett lika dana ut om OP stannat hemma? Hade WT-förekomsten sett likadan ut om OP och LP valt den andra filmen som var på tapeten? Då med en annan biograf. Hur såg det ut norrut? Med tanke på att samma väg hem som man anlände var det troligaste alternativet.

Att täcka upp alla alternativ för hemfärden är en logistisk mardröm. I synnerhet när man fångar tillfället i flykten.
Citera
2020-08-07, 05:09
Medlem
Varför visade sig WT-bärarna sig så öppet?
En spekulation kring det är att de flesta wt-bärarna ansåg sig ha legala syften och ansåg sig inte behöva vara så rädda för att exponera sig typ sambandsövning eller något annat uppdrag som man inte behövde att vara så försiktig.

Någon /några av dessa wt-bärare skapade en egen agenda utifrån att paret Palme var på stan och i varje fall en av dessa personer var beväpnad.

De övriga wt-bärarna förstår eller anar att något gått snett men känner sig tvungna att hålla tyst för att inte själva bli indragna i smeten.