2020-08-07, 02:03
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
En öppen fråga: Varför är dessa Alt-right och MAGA aktivister, helt oförmögna att kritisera Donald Trumps politik?

Vad är det som gör att MAGA/Alt-right fånarna tar kritik mot Trump så pass personligt? Det visar på en kultmentalitet som inte går att bota och jag befarar att dessa människor skadar sig själva eller någon annan, den dag Donald Trump uppmanar dem att ta till våld.

“One man's 'truth' is another man's 'propaganda' ”

Allt är en mix av identity politics > bad propaganda > consumerism

Ganska komplext alltså, men detta klipp tycker jag knyter samman allt relativt bra och förklarar varför vissa har så svårt att slå sig fri från sina inbillade föreställningar: How to Control What People Do | Propaganda | Animated Book Summary [Edward Bernays]
2020-08-07, 02:04
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Är du libshit eller, Tucker har ju rätt i sak, men sanningen och fakta är ju rasism enligt dig eller.

Jag hoppas personligen på att Tucker tar över efter Trump 2024. En av mina favoriter bland journalister. Vidsynt, tolerant för olika åsikter, gentleman.
2020-08-07, 02:09
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Donald Trump verkar ha tagit tjack idag. Rabblar på oavbrutet om Joe biden i en nasal irritabel stämma.
Lösryckta citat från dagens tal vid podiet:

"Joe Biden är sleepy men han är ochså antikrist för att han vill skada Gud, samtidigt är han Che Guevara pånyttfödd och vill införa kommunism i USA. Joe vill även ta ifrån er alla vapen och tvinga era barn till barnarbete därför att skatterna kommer bli 70% för varje amerikansk familj"

Vad är det här för jävla omvalskampanj. Trump bör hålla sig till 1-2 budskap och hamra in det likt 2016. Likt " Lock her up och build that wall "
Vem är den nuvarande kampanjchefen och varför kan han inte få Trump att fokusera?

Man kan bara citera Biden med lösryckta citat då Joe inte klarar att prata sammanhängande. Det är få till ingen som begriper ett ord av vad människan säger, eftersom han är framskridet senil-dement. Ibland hyllar han Trumps presidentskap. Om det är felsägningar eller att han bara glömmer bort att filtrera sina verkliga åsikter är oklart. En annan gång yrade han om hur han gillar när barn stryker hans håriga ben i solen.
2020-08-07, 03:05
Medlem
ErikAnderzohns avatar
ofullständigt inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag har svårt att spå något sådant då jag inte är tillräckligt insatt i amerikansk inrikespolitik. Kanske blir USA bättre eller kanske blir det sämre.
Det går såklart inte att veta exakt hur det kommer bli; annat än tydliga steg mot centrism och mindre av polarisering skulle nu Dems vinna. Du kan läsa mer om min analys lite längre bak i tråden där jag målar upp ett sannolikt utfall från den trendutveckling vi ser idag. Här är en genväg dit.

Citat:
Jag kan inget om ekonomi och vet därför inte vems politik som gynnar landet mest...Jag önskar att jag kunde förstå nationalekonomi ibland.
Economics

Citat:
Att öka landets skulder kan väl inte vara bra tänker jag som lekman, men andra säger att det inte berör USA om det är 10 triljoner eller 20. Jag önskar att jag kunde förstå nationalekonomi ibland.
Du skulle nog bli förvånad om du visste hur lite folk på ledande positioner i samhället kan om ekonomi. Följ Trillske vetja, han vet vad han pratar om.

Nordeas chefsekonom Annika Winsth "vet inte" hur pengar skapas

Citat:
Men något som jag befarar kan ske med Biden som president är ett krig mot Iran. Att man först går in i Syrien för att till slut ta ett försvagat Iran. Och det är väl egentligen det enda som berör mig och det som jag tycker är viktigt.
Hökarna till höger skulle jag oroa mig mer för än Biden faktiskt. Men det är omöjligt att veta helt och hållet såklart eftersom vi då också måste prata om hur och vad underrättelsetjänsten i landet tänker. Ibland får man dock en inblick i detta, och det kan ge en liten fingervisning om vad som sker bakom lyckta dörrar i maktens korridorer.

Targeting Iran
Why did Erik Prince meet with a Russian fund manager shortly before Trump’s inauguration?

Citat:
Vad som sen händer i USA är inte så viktigt för mig, förutom att deras ekonomi påverkar resten av oss.
Det som sker där kommer påverkas oss enormt mycket. Räkna med det. Eller ta höjd för det iaf., för utgången kan slå hårt mot allt och alla om man inte är förberedd. Skriver lite om detta här; när jag spekulerar om saker som kan ske inom en snar framtid.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-07 kl. 03:34. Anledning: tillägg
2020-08-07, 04:41
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, en korrigering krävdes.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Så du förstår +5000$ per år, som snittfamiljen erhållit på bara 2år med Trump vid makten, dvs över 10 ggr pengarna de fick med Bush på 8-år men förstår fortsatt inte varför folk vill rösta på Trump...
Efter år av finansiell avreglering (som accelererade under Bush-administrationen) lånade banker subprime-inteckningar till fler och fler bostadsköpare, vilket orsakade en bostadsbubbla. Så det är klart som f*n folk fick mer i plånboken när man delade ut cash helt utan förbehåll. Inte rocket science precis. Men se sen vad det slutade i; en krasch. Och nu har det du berömmer kommit upp på agendan igen eftersom avregleringarna och Trumps makalöst dåliga Coronahantering, båda spelar Bidens strateger i händerna.

Inside Job (Trailer)

Efter kraschen fick alltså Obama ta över. Inte lätt. Å det blev en mycket smärtsamt period för landet efteråt. Men då ska man nog räkna med att denna Coronaepisod är många gånger värre än den. Och det vore väl ändå höjden av ironi om Dems blev tvungna att städa upp denna röran efter GOP också.

Financial Crisis Gave Candidate Obama A Boost

The key factor for Biden's VP choice

Top Obama strategist says Trump's tactics aren't working
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-07 kl. 05:08. Anledning: Otydlig mening
2020-08-07, 04:57
Medlem
zergrushs avatar
Vicepresident Pence har nu börjat blåsa i hundvisslan som vore det enda sättet han kunde få syre på: https://www.politico.com/news/2020/08/06/pence-john-roberts-disappointment-to-conservatives-392202
Citat:
Pence blasts Chief Justice John Roberts as ‘disappointment to conservatives’
The vice president specifically cited the court’s ruling in June striking down a Louisiana law requiring abortion providers to have admitting privileges at local hospitals, which critics said could have forced all but one of the state’s abortion providers to close.

That’s a very modest restriction on abortion providers, but a narrow majority in the Supreme Court still said it was unacceptable,” Pence said. “And I think it’s been a wake-up call for pro-life voters around the country who understand, in a very real sense, the destiny of the Supreme Court is on the ballot in 2020.
Högsta domstolen har för bananrepublikaner, religiösa fundamentalister och andra fiender till ett öppet och demokratiskt samhälle, har aldrig handlat om vara en trygg och säker del av ett fungerande rättssystem: Den är för dem bara ett verktyg att nationalisera kvinnors äggstockar och på andra vis påtvinga sina absurda (och ofta direkt skadliga) konservativa åsikter på andra människor.

Men frågan är varför Pence, Donald & co går all-in på det här? Vem tror de det är som övertygas av detta? Vaniljtalibaner som vill bomba abort-kliniker röstar redan på Donald, detta är ingenting som vanliga människor vill ha att göra med.
Så man predikar bara för de redan troende i sekten...
2020-08-07, 05:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vänstersympatisören Joe Rogan reacts to Joe Biden
https://youtu.be/mhhXF6EOtoM

3:25 in. Episkt.

Ja Joe Biden kan inte prata. Han är dement.

Och HA Ha, skämtet. "Kan inte förstå hur ni kan mobba en gammal man som slogs i Amerikanska Inbördeskriget"

78 år. Extremvänstern vill komma åt presidentposten genom att utnyttja honom.
2020-08-07, 07:37
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Ett ofullständigt inlägg korrigerat

Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
...[M]en Michael Cohen är nog den som kommer sätta spiken i kistan. Han vet bl a allt om Allen Weisselbergs roll och vad han har gjort. Så det blir med hög förväntan den förestående tell all boken kommer mottas: Trump administration drops efforts to halt Michael Cohen’s tell-all book
En till story som är på väg att landa hos bokhandlaren: The Madman Theory: Trump Takes On the World

[CNN] Advisers feared Trump's military decisions would lead US to war

Madman theory

Den där Trump-Russia Connection historien kommer fastna på näthinnan hos väljarna igen, och den där bubblaren jag tidigare nämnde; Russian bounty affären, kommer nog varvas mellan varven mer frekvent också. Vore konstigt om det inte gjorde det. För olika spin doctors vädrar blod och deras syfte är ju trots allt att få väljarna att ifrågasätta hans ledarkompetens.

Visar sen Manhattan Districts åklagare på att Weisselbergs samarbete med Trump ledde till att han -- på ett mycket opatriotiskt vis -- kunde undvika att betala skatt, då förstår ni nog också att Biden (trots sin demens) kommer vinna över en massa väljare. Nu är detta förstås bara spekulationer. Åklagarna säger bl a själva att denna utredning kommer bli klar först efter valet, och inte ens då avser man lämna ut några fynd till det offentliga rummet. Fast behövs verkligen det? Räcker det inte med att man ständigt påminner folket om att det sitter en misstänkt, högst illojal, POTUS i VH?

(FB) Presidentvalet 2020
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-07 kl. 07:54. Anledning: Addendum
2020-08-07, 07:46
Bannlyst
88 Dagar Kvar ..

BIDEN 49% vs Trump 42%
2020 Polls: https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/us/general_election_trump_vs_biden-6247.html

(Trumps chanser nu lär väl inte bli bättre då han nu förbjuder TIKTOK etc.. då Trump söker unga väljare)
Reuters: https://www.reuters.com/article/us-usa-wechat-trump/trump-issues-bans-on-chinas-tiktok-wechat-stoking-tension-with-beijing-idUSKCN25304R

2020-08-07, 07:57
Medlem
Vågar Biden (läs DNC) sig på EN debatt (om än styrd av nöjeskanalen CNN) mot Trump?

Jag tror ärligt talat inte att det blir någon. Hur ska Biden klara en enda fråga från Trump?

Edit,
Biden ska bara försöka vinna valet, judarna försöker fortfarande välja en DNC--VP som är än mer lättstyrd än Bush.

Clinton?
Senast redigerad av deliciousdelux 2020-08-07 kl. 08:00.
2020-08-07, 08:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Vågar Biden (läs DNC) sig på EN debatt (om än styrd av nöjeskanalen CNN) mot Trump?

Jag tror ärligt talat inte att det blir någon. Hur ska Biden klara en enda fråga från Trump?

Edit,
Biden ska bara försöka vinna valet, judarna försöker fortfarande välja en DNC--VP som är än mer lättstyrd än Bush.

Clinton?

(V)P val.
Tror att det kan bli nån av dessa tre:

Hillary Clinton
Michelle Obama
Susan Rice

Personen ifråga skall ju ändå bli President.

..Frågan är hur länge dom kan vänta, Rice och Clinton lär finnas med i Durham's brottsutredning.
2020-08-07, 08:26
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux

Den demokratiske kandidaten har gått med på debatter i flera månader: Det är Donald som inte vill ställa upp på bollen och försöker ändra i reglerna hela tiden så än så länge ser inte Biden ut att behöva oroa sig alls.
https://edition.cnn.com/2020/08/04/media/right-wing-media-biden-trump-debate/index.html
Citat:
Right-wing media focuses on imaginary controversy suggesting Biden won't debate Trump
https://www.politico.com/news/2020/08/06/commission-rejects-trump-request-debate-september-392366
Citat:
Commission rejects Trump campaign’s request for debate in early September

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in