2020-08-06, 23:14
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Okey du förstår inte engelska (heller!)...

Nä din dumma lögnare! 7000 PER ÅR vill vi se källan på eller att du pudlar och säger jag är dum! Jag är jättedum!

Så du förstår +5000$ per år, som snittfamiljen erhållit på bara 2år med Trump vid makten, dvs över 10ggr pengarna de fick med Bush på 8-år men förstår fortsatt inte varför folk vill rösta på Trump..

Du min gode man behöver sticka fingrarna i myllan för att få bättre folkkännedom tror jag.

PS du har hittat två års siffror 2017, 2018 leta leta så hittar du säkert 2019 oxå.
Senast redigerad av Nixter 2020-08-06 kl. 23:17.
2020-08-06, 23:22
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Så du förstår 5000$ per år, som snittfamiljen erhållit på 2år med Trump, dvs över 10ggr pengarna de fick med Bush på 8-år men förstår fortsatt inte varför folk vill rösta på Trump.

Du min gode man behöver sticka fingrarna i myllan för att få bättre folkkännedom tror jag.

PS du har hittat två års siffror 2017, 2018 leta leta så hittar du säkert 2019 oxå.

Oj jag utelämnade sista delen vad din gud sa "it rose $5,000, not including $2,000 for taxes. So it rose, let's say, $7,000"

Du är för obildad för att diskutera detta är nu uppenbart.

Sä låt oss höra dig säga; " jag är dum! Jag är jättedum!"

Edit: Detta är vad Donald sa och har naturligtvis inget med fakta att göra!
Senast redigerad av 0rganet 2020-08-07 kl. 00:03.
2020-08-06, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
WOW det låter bra. För dessa människor har ju sonat och tagit sitt straff. Och den syn de har på saker och ting kan vara väldigt väsentliga beroende på bakgrund och erfarenhet. Fattas bara att omvärdera straff för ringa narkotikabrott och liknande.

Joe Biden har redan lovat att alla non-violent drug offenses ska reduceras från mandatory sentencing (1 års fängelse) till ett class A misdemeanor.
Eller på svenska: från obligatoriskt fängelsestraff vid innehav av narkotika för personligt bruk,så ska personen dömas till villkorligt med samhällstjänst.

Detta är en lång väg från vad jag själv önskar, nämligen att legalisera ett par olika droger såsom cannabis och istället erbjuda vård istället för fängelsestraff för de riktigt tunga drogerna, men jag menar att detta är ett viktigt första steg.
2020-08-06, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump har ju en helt ny kampanjchef som vill behålla jobbet så han vågar inte säga pip ens. Ingen annan heller. I det stadium Trump är nu kan det bli riktigt galet och sänka hela projektet permanent.

Japp, han var hög i dag. Svettades som en gris, såg ut som han badat i olja. Jag är fortsatt fascinerad över att han inte ens försöker visa omtanke och intresse för landets befolkning. När han säger "our great workers" låter det inte lite dumt, äger han dem eller vilka är menar han är våra som har arbetarna?

Men kanske de har räknat ut att det blir svårt att stå bakom ett podium med liten publik och börja med "Lock her up". Men han borde, som du säger, valt ut några få saker och gett exempel från verkligheten. Men han har ALDRIG kunna ge exempel från verkligheten. Det är väl för att han inte hängde med på lektionerna.

Det är ingen mening att bära en mörk kostym i denna värme annat än för att dölja sin fetma.
Hans talmönster brukar kunna avslöja om han är påverkad av något läkemedel eller inte.
Enligt en snubbe som jobbade med honom på the apprentice och som såg honom krossa aderall och snorta det
https://www.thefix.com/apprentice-crew-member-claims-trump-snorted-adderall-set
2020-08-07, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tror de kommer köra på:
Mindre dement än Joe!

Men sen när eventuellt en debatt har hållits och Joe! kör lite skämt och visar medkänsla så kommer de nog försöka igen med Joe! och Ukraina..

Trumps valkampanj verkar gå ut på att "verkligheten inte längre spelar roll" allt som räknas är vad Trump tycker o tänker om Joe Biden. Att tala om fördelarna med att rösta på Trump och sedan låta väljare själva få avgöra vad de tycker om Biden,verkar inte existera för Trump.

Jag tror Trumps nästa attacker på Biden blir
Joe är emot gravitation
Joe Biden skickade orkanen Isaias mot Florida
Joe vill ta ifrån er skedar och ersätta med gafflar
Joe Biden hatar Broccoli!
2020-08-07, 00:17
Medlem
Nixters avatar
Vänstersympatisören Joe Rogan reacts to Joe Biden
https://youtu.be/mhhXF6EOtoM

3:25 in. Episkt.
2020-08-07, 00:18
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Trumps valkampanj verkar gå ut på att "verkligheten inte längre spelar roll" allt som räknas är vad Trump tycker o tänker om Joe Biden. Att tala om fördelarna med att rösta på Trump och sedan låta väljare själva få avgöra vad de tycker om Biden,verkar inte existera för Trump.

Jag tror Trumps nästa attacker på Biden blir
Joe är emot gravitation
Joe Biden skickade orkanen Isaias mot Florida
Joe vill ta ifrån er skedar och ersätta med gafflar
Joe Biden hatar Broccoli!

Det är vad Donald kommer säga.. Men han kommer inte ta avstånd för det som nu kommer. De jobbar hårt med att fejka bilder och misstolka videos.

Nyligen fejka en bild när Joe! ger sina sista tankar vid en begravning till en person som är en ikon. är bara idiotiskt..
2020-08-07, 00:18
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Iowas Guvernör har idag signerat ett dekret som låter hundratusentals invånare med ett straffregister att få rösta. Förutsatt att de inte är våldsbrottslingar, och att de avtjänat sitt straff

https://twitter.com/BrennanCenter/status/1291055240658198533

Det känns som om världens viktigaste demokrati äntligen rör sig framåt mot universal rösträtt för landets medborgare. Utan några hinder förstås
Precis denna trend som får mig att tro GOP's existens är hotat på riktigt. Man är skadeskjutet ivf, det går inte att säga annat. Kanske t o m nere för räkning. Trots det, så lär inte den ideologiska tvångsjacka många i högern sitter med, komma av någon gång snart. Vilket bl a leder till att tidigare GOP-strateger hjälper Dems istället.

Governor Acts To Restore Voting Rights To Iowans With Felony Convictions

[FiveThirtyEight] Iowa Polls
2020-08-07, 00:24
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vänstersympatisören Joe Rogan reacts to Joe Biden
https://youtu.be/mhhXF6EOtoM

3:25 in. Episkt.

Så kul med denna totala information som du inte ger oss från Mar 6, 2020

" "

Jag vet inte om Joe har rätt i det du visar att han säger med en video men jag kan säga att du är dum!
2020-08-07, 00:25
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Trollfabrikerna kommer få arbeta övertid länge och hårt...

(FB) Presidentvalet 2020
Oops! Lock her up kanske kommer låta mer som; lock him up snart!

Biden Says He Wouldn't Stand In The Way Of A Trump Prosecution
2020-08-07, 00:59
Bannlyst

Man måste le åt det tragiska fenomenet som sveper genom vårt land. Nämligen Faktaresistens och filterbubblor.

Fake Polls= alla som inte hävdar att Donald Trump leder.
Reliable Polls= vilken som helst som hävdar att Donald Trump leder.

En öppen fråga: Varför är dessa Alt-right och MAGA aktivister,helt oförmögna att kritisera Donald Trumps politik?

Jag bryr mig verkligen inte om någon skulle kalla Obama eller Clinton eller Carter för en dålig president. Det är bara att lägga fram argumenten och sedan peka på något som de skulle kunna ha gjort bättre.
Vad är det som gör att MAGA/Alt-right fånarna tar kritik mot Trump så pass personligt?
Det visar på en kultmentalitet som inte går att bota och jag befarar att dessa människor skadar sig själva eller någon annan,den dag Donald Trump uppmanar dem att ta till våld.

Citat:
Ursprungligen postat av eatpussie

Fick mig ett gott skratt. Tack
Citat:
Ursprungligen postat :
Gå in på den länk du refererar till, denna sammanställer ett gäng fake polls men on du tittar även på deras dag för dag ser du en trend hos dem. Biden Faller, Trump ökar.
2020-08-07, 01:48
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Vad befarar du kommer hända med USA ifall Joe Biden blir president?
Jag har svårt att spå något sådant då jag inte är tillräckligt insatt i amerikansk inrikespolitik. Kanske blir USA bättre eller kanske blir det sämre. Jag kan inget om ekonomi och vet därför inte vems politik som gynnar landet mest. Trots att Trump gjorde ett rätt så bra jobb för gemene (speciellt dom rika) mans/kvinnas plånbok, så utökade han statsskulden. Vissa säger att det inte spelar nån roll, andra tvärtom. Att öka landets skulder kan väl inte vara bra tänker jag som lekman, men andra säger att det inte berör USA om det är 10 triljoner eller 20. Jag önskar att jag kunde förstå nationalekonomi ibland.

Men något som jag befarar kan ske med Biden som president är ett krig mot Iran. Att man först går in i Syrien för att till slut ta ett försvagat Iran. Och det är väl egentligen det enda som berör mig och det som jag tycker är viktigt. Vill inte se fler länder förstörda och folk fly sina hem. Vad som sen händer i USA är inte så viktigt för mig, förutom att deras ekonomi påverkar resten av oss.

Citat:
Verkligen. Det kan ligga en poäng i det du skriver, att intresset för att gå o rösta inte är stort bland svarta i USA.
Jag påstår att det har att göra med gerrymandering och voter suppression. Dvs att Republikanerna stänger ner valkontor i svarta distrikt för att hålla nere deras deltagande i allmäna val.
Nu när svarta tillåts få rösta via post så tror jag att valdeltagandet blir historiskt högt. Kanske till och med över 40%
Ja allt det du rabblar upp påverkar såklart också siffrona. Som jag sade, så är det väl flera anledningar till varför inte svarta engagerar sig i sitt lands demokrati. Trist att det är så.

Men varför lyckas inte demokraterna göra nåt åt saken på dom punkterna som du tog upp? Dom måste väl kunna göra nåt? För dom punkter som du nämner är väl inget nytt och har pågått länge?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in