2020-08-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Det er noe med å dusje i samme dusjen hun kanskje ble overfalt i, gå ned samme trappen hun sannsynligvis ble kastet ned eller hun faldt ned, sitte på samme toalett hun kanskje ble overfalt på, stå foran samme speilet der hun kanskje ser morderens ansikt. Gå hver dag på de gulvene det var slepespor på. Gå ut balkongdøren overfallsmennene kanskje gikk gjennom. Hvis det ikke plager en, er det helt nifst synes jeg. Ikke ti ville hester fått meg til å bo der. Med et uoppklart mord som er skjedd i et meget begrenset tidsrom, hadde jeg ikke sovet der en natt uten bevæpnede sikkerhetsvakter ved min side.

Han bodde nå der i mer enn ett år etter at det skjedde.

Folk er forskjellige.
Citera
2020-08-07, 00:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja.

På forsommeren i fjor gikk politiet til NRT og fikk medhold i at det var skjellig grunn til å mistenke TH for drap.

Siden den gang har politiet selvfølgelig brukt alle ressurser de har på å finne bevis, indisier, vitner og motiv.

Noen annet ville nesten vært urimelig.

Så finnes det selvfølgelig noe som heter uskyldspresumpsjon, som innebærer at politiet også har plikt til å sørge for at saken er best mulig belyst.

Nå er imidlertid alt dette over. Etter at de tapte i lagmannsretten og måtte slippe Th, er dette blitt en ren maktkamp fra politiets side.

De sloss for å sitt gode navn og rykte.

De sloss mot at statsadvokat skal si at nå må dere frafalle siktelsen.

De sloss mot trassige TH og resten av familien.

De sloss mot SH.

Og de sloss mot tiden.

Hvis det er noen som sloss så er det TH.

Han, og hans team, gjør alt for å sverte politiet, og påstå at de kun går etter han for å være slemme.

Hvorfor er det så inderlig fælt for han å bli sjekket ut som mistenkt i mordet på sin kone?
Citera
2020-08-07, 00:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det er noe med å dusje i samme dusjen hun kanskje ble overfalt i, gå ned samme trappen hun sannsynligvis ble kastet ned eller hun faldt ned, sitte på samme toalett hun kanskje ble overfalt på, stå foran samme speilet der hun kanskje ser morderens ansikt. Gå hver dag på de gulvene det var slepespor på. Gå ut balkongdøren overfallsmennene kanskje gikk gjennom. Hvis det ikke plager en, er det helt nifst synes jeg. Ikke ti ville hester fått meg til å bo der. Med et uoppklart mord som er skjedd i et meget begrenset tidsrom, hadde jeg ikke sovet der en natt uten bevæpnede sikkerhetsvakter ved min side.

Her er du inne på noe sentralt, hvem ville frivillig brukt de samme rommene, oppholdt seg på de samme stedene, hvor noe grusomt skjedde med noen du er glad i.

Med mindre man enten ikke brydde seg, eller gjorde det selv for å fjerne dem fra SITT hus da, vel å merke...

Og egentlig bare er glad for at de ble fjernet.
Citera
2020-08-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvis det er noen som sloss så er det TH.

Hvorfor er det så inderlig fælt for han å bli sjekket ut som mistenkt i mordet på sin kone?

Det er kanskje her det er viktig å dvele litt.

Jeg mener ikke at politiet er slemme eller ondsinnet. Jeg mener bare at de nå er en opplagt motpart.

De er et team på hvor mange? 30 mennesker? Og alle er overbevist om at TH er skyldig. De snakker med TH for å «få mer på han», få alibiet hans til å slå sprekker, finne ut mer som kan hjelpe dem i rettsaken når de skal beskrive motivet hans.

Jeg tror TH er sjanseløs hvis han prøver å snu politiets oppfatning. Han har dessuten prøvd før, uten å lykkes.

Se også på idisierekken deres. Prøv å være TH og motbevise den (ikke i en rettssak, men overfor politiet som er sikre i sin sak).

Det stemmer sikkert at de var nær en skillsmisse for 10 år siden.

Prøv å overbevise helt vanlige lønnsmottakere om at en milliradær mener det er viktig å være sparsommelig.

Hvordan skal TH forklare hvorfor ikke politiet fant hans fotspor på en slik måte at politifolk,som tror de har avgjørende indisier, slutter å tenke på dette som indisier?

Det går ikke.

Jeg hadde dessuten blitt forbanna på politiet for lenge siden. Han spurte dem flere ganger om han var mistenkt, og politiet nektet hver gang. Politiet lurte ham rett og slett.
Senast redigerad av Sandemose 2020-08-07 kl. 00:52.
Citera
2020-08-07, 00:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Sen blir då barnbarnen och möjligen även barnen rubbade på köpet. Inte friskt alls.
Citera
2020-08-07, 00:56
Medlem
Citat:
Her er du inne på noe sentralt, hvem ville frivillig brukt de samme rommene, oppholdt seg på de samme stedene, hvor noe grusomt skjedde med noen du er glad i.

Med mindre man enten ikke brydde seg, eller gjorde det selv for å fjerne dem fra SITT hus da, vel å merke...

Og egentlig bare er glad for at de ble fjernet.

Vil bare for ordens skyld peke på at denne saken ikke handler om hvorvidt TH savner sin kone eller ikke.
Citera
2020-08-07, 01:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det er kanskje her det er viktig å dvele litt.

Jeg mener ikke at politiet er slemme eller ondsinnet. Jeg mener bare at de nå er en opplagt motpart.

De er et team på hvor mange? 30 mennesker? Og alle er overbevist om at TH er skyldig. De snakker med TH for å «få mer på han», få alibiet hans til å slå sprekker, finne ut mer som kan hjelpe dem i rettsaken når de skal beskrive motivet hans.

Jeg tror TH er sjanseløs hvis han prøver å snu politiets oppfatning. Han har dessuten prøvd før, uten å lykkes.

Se også på idisierekken deres. Prøv å være TH og motbevise den (ikke i en rettssak, men overfor politiet som er sikre i sin sak).

Det stemmer sikkert at de var nær en skillsmisse for 10 år siden.

Prøv å overbevise helt vanlige lønnsmottakere om at en milliradær mener det er viktig å være sparsommelig.

Hvordan skal TH forklare hvorfor ikke politiet fant hans fotspor på en slik måte at politifolk,som tror de har avgjørende indisier, slutter å tenke på dette som indisier?

Det går ikke.

Jeg hadde dessuten blitt forbanna på politiet for lenge siden. Han spurte dem flere ganger om han var mistenkt, og politiet nektet hver gang. Politiet lurte ham rett og slett.

Men nå som kortene er lagt på bordet så ser jeg heller ingen grunn til å intensivere kampen mot politiet.

La de nå holde på, snu på hver en sten, har han ikke noe med drapet å gjøre så vil de heller ikke finne bevis for det.

Eller..?
Citera
2020-08-07, 01:31
Medlem
Citat:
Men nå som kortene er lagt på bordet så ser jeg heller ingen grunn til å intensivere kampen mot politiet.

La de nå holde på, snu på hver en sten, har han ikke noe med drapet å gjøre så vil de heller ikke finne bevis for det.

Eller..?
Fetad: Du har sannsynligvis rett i at de da ikke vil finne bevis for det. Men de kan finne ting som har normale og uskyldige forklaringer som politiet kan komme til å se på som mistenkelige og som de kan komme til å bruke som "bevis" (indisier) mot TH.
Citera
2020-08-07, 01:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Du har sannsynligvis rett i at de da ikke vil finne bevis for det. Men de kan finne ting som har normale og uskyldige forklaringer som politiet kan komme til å se på som mistenkelige og som de kan komme til å bruke som "bevis" (indisier) mot TH.

Men hvis han ikke har gjort noe så vil det jo ikke holde.

Det er liksom den sikkerheten man skal ha i rettssystemet.

Men har han noe med det å gjøre så skal han heller ikke komme unna.
Citera
2020-08-07, 01:42
Medlem
Citat:
Men hvis han ikke har gjort noe så vil det jo ikke holde.

Det er liksom den sikkerheten man skal ha i rettssystemet.

Men har han noe med det å gjøre så skal han heller ikke komme unna.
Jeg forstår. Jeg håper at du har rett i at det ikke vil holde med slike indisier dersom han ikke er skyldig. Noen uskyldige mennesker har blitt dømt på indisier før, men jeg håper at det ikke skjer igjen.
Citera
2020-08-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Angående feilsiteringer i avhør med eller uten overlegg. Har ikke både TH, barna og evt andre med seg advokat i disse avhørene? Burde ikke i såfall SH i THs tilfelle ta seg av jobben med å luke ut feilsiteringer fra politiet?
Mener også å lest at TH nektet video under avhør.

Jeg skjønner godt det er slitsomt å bli avhørt om alt man sier blir vridd på for å skape forvirring og et feil inntrykk men om de har med en av Norges desidert beste forsvarsadvokater i disse avhørene bør det vel gå relativt smertefritt.

Hadde slik jeg ser det vært best for alle parter at disse avhørene ble gjennomført så får heller advokatene krangle med politiet for å unngå at etterforskningen stopper opp.

Jeg vet ikke om de har med seg forsvars advokat, men jeg tviler på det, da de forklarer seg som vitner og pårørende.

Barna ble tatt inn til avhør samtidig, og de har vel bare en bisrandsadvokat på deling?

Jeg tror de har stilt i avhør alene. (Kalles det avhør av vitner?)
Jeg vil også tro at samarbeidsklima allerede er godt ødelagt. Om man ser på datterens brev. Der var det desperasjon over hvor lite fokus var på å finne moren, men at politiets fokus var å bygge en indisesak mot deres far.

Tre voksne barn må forklare seg samtidig i lang tid. Muligens to etterforskere hver. En kvinne i Ås som har sett noe mistenkelig forklarer seg til et menneske på telefon? I følge barnas bistandsadvokat var ikke de pårørende informert om hvordan dette vitnet var blitt sjekket ut av saken. Dette skulle/måtte han etterspørre.

Slikt og kanskje mere til fører til dårlig samarbeid. Politiet som den profesjonelle part må ta ansvar for god kommunikasjon, slik at både de involverte og allmennheten bevarer tillit til dem.
Citera
2020-08-07, 09:49
Medlem
Citat:
Jeg forstår ikke hva som er sykt med at en gammel mann på 70 år har lyst til å flytte hjem til huset han har bodd i 40 år.

"En gammel mann på 70 år." Skulle tro det var snakk om en syk pensjonist på snart 90. TH jobber fulltid, og mer enn det. 70-åringer i dag trener og reiser og utdanner seg. Men han kanske er syk. Mentalt. En sykelig tilknytning til sine penger og sitt hus. Og et sykt behov for kontroll over sin kone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in