2020-08-06, 19:31
Medlem
novalitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag håller med dig.

Håller med till 100% minus n-ordet. Svenskar är verkligen en skock jävla får som låter sig vallas av media. Om rätt influencers, kändisar etc drog igång en grej på detta, likt Black lifes matter-kampanjen hade vi sett folk gå man ir huse och böla på gatorna även för detta jag lovar! Så jävla pissfittigt att ingen kan engagera sig i detta som verkligen betyder något!!! Hatar fan folk och deras jävla flathet plus oförmåga att tänka själva
Citera
2020-08-06, 19:39
Medlem
Såhär går det när det inte finns tjänstemanaansvar i Sverige. Hade det ens varit en möjlighet att dömas över dåliga beslut som slutar såhär så hade detta aldrig hänt eftersom det fanns en massa uppgifter innan dom fick tillbaka barnet.

Läs lite pedogigiskt och beteende på högskolan i fem år och du får möjligheten att förstöra livet för såna som söker ekonomiskt stöd och ta död på barn genom att skicka vidare dom till pundande föräldrar.

Som grädde på moset: straffet var också skit löjligt så varenda myndighet ett barn ska vara skyddad utav har svikit.
Citera
2020-08-06, 19:43
Medlem
novalitas avatar
Hallååååå finns det någon som skulle vara intresserad av en demonstration som vi kan kalla Childrens lifes matter? Detta håller fan inte, ska vi bara sitta på aschlet och acceptera detta? Finns så mycket sund ilska och frustration här känner jag, vi är ju så många som fullständigt vibrerar av vrede inför detta totala svek mot Esmeralda och mot alla barns liv och lidande.

Walk the walk if you can talk the talk, kära svinförbannade systrar och bröder. Upp till kamp nu för FAN! Hör jag handuppräckningar och idéer kring uppstyrning?
Citera
2020-08-06, 19:45
Avslutad
Hur fan fick mamman bara 21 månaders fängelse? Slog hon inte ihjäl stackars flickan? Grovt vållande till annars död? Va fan!!
Citera
2020-08-06, 20:03
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men domen är inte meddelad än. Hur vet du? Sa man det?

Bl.a här kan man läsa om det.
”Tingsrätten har tidigare meddelat att den kommer att döma kvinnan för vållande till annans död på grund av oaktsamhet, medan åtalet gällde mord.”
https://sverigesradio.se/artikel/7524408
Citera
2020-08-06, 20:05
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hur fan fick mamman bara 21 månaders fängelse? Slog hon inte ihjäl stackars flickan? Grovt vållande till annars död? Va fan!!
Ja det verkar vara billigt att plåga och ha ihjäl barn. I de 21 månaderna ryms narkotikabrott oxå.

Rätten trodde på att hon inte viste om någonting. Att Patrik misshandlat och drogat Esmeralda utan att hon hade en aning.

Detta trotts alla hennes googlingar. Suck varför är kvinnor näst intill ansvars och straff befriade i domstolar.

Vi får hoppas att kammarrätten ser det annurlunda.
Citera
2020-08-06, 20:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novalita
Hallååååå finns det någon som skulle vara intresserad av en demonstration som vi kan kalla Childrens lifes matter? Detta håller fan inte, ska vi bara sitta på aschlet och acceptera detta? Finns så mycket sund ilska och frustration här känner jag, vi är ju så många som fullständigt vibrerar av vrede inför detta totala svek mot Esmeralda och mot alla barns liv och lidande.

Walk the walk if you can talk the talk, kära svinförbannade systrar och bröder. Upp till kamp nu för FAN! Hör jag handuppräckningar och idéer kring uppstyrning?
Jag är fan på. Men jag har precis bytt jobb, vilket tar all min energi. Så jag orkar inte syrra upp. Men jag är fan på.
Citera
2020-08-06, 20:11
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Håller med. Barn är så utsatta. Tycker domen är helt fel och totalt vidrig. Mamman hade hand om sin dotter. Hon skulle skydda henne!!! Blir så ledsen och arg. Och syskonen som berövats sin syster ska få 30.000 var?! Det är mindre än en månadslön. Spyr.
Dessutom hade ju mamman ensam vårdnad. Kammarrätten fattade sitt beslut utifrån att mamman och pappan inte var tillsammans.
Då blir det ju ännu värre, att hon som ensam vårdnadshavare påstår sig inte ha sett.
Citera
2020-08-06, 20:20
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Dessutom hade ju mamman ensam vårdnad. Kammarrätten fattade sitt beslut utifrån att mamman och pappan inte var tillsammans.
Då blir det ju ännu värre, att hon som ensam vårdnadshavare påstår sig inte ha sett.

Om hon hade haft ensam vårdnad så hade garantansvar nog gällt, men de hade delad vårdnad och därmed framhöll advokat O vid flera tillfällen att P minsann också hade garantställning.

Så den gemensamma vårdnaden kanske räddade Rebecka?
Citera
2020-08-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Om hon hade haft ensam vårdnad så hade garantansvar nog gällt, men de hade delad vårdnad och därmed framhöll advokat O vid flera tillfällen att P minsann också hade garantställning.

Så den gemensamma vårdnaden kanske räddade Rebecka?

Det som räddar henne (i denna instans) är att pappan dog och att sanningen dör med honom. Det är hennes garantställning som gör att hon döms (och enbart den i rättens resonemang, vilket man definitivt kan ha åsikter om).
Citera
2020-08-06, 20:29
Medlem
dANiis avatar
Crackhoran har "ihjäl" ett barn och får syna 21 månader, eller ja 12 mån får crackhoran sitta sen komma ut i det fria.
Citera
2020-08-06, 20:40
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abigaille
Det som räddar henne (i denna instans) är att pappan dog och att sanningen dör med honom. Det är hennes garantställning som gör att hon döms (och enbart den i rättens resonemang, vilket man definitivt kan ha åsikter om).

Så uppfattar inte jag det, utan jag läser det som att tack vare att även Patrik hade vårdnaden, så ansågs han ha ansvaret för Esmeralda under ”badet”, medicineringen och övervakningen.

Om det hade varit en ny pojkvän, som inte hade vårdnaden om barnet - och därmed inte heller någon garantställning - så kunde/skulle Rebecka dömas hårdare.

Eller tänker jag helt fel nu igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in