2020-08-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Sitter en del hårdföra kvinnor på hinsan:-)

Korrekt det också.
Citera
2020-08-06, 17:25
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Sitter en del hårdföra kvinnor på hinsan:-)
Hoppas hon kommer dit, där får hon det bra!
Citera
2020-08-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Åklagaren har bevisbördan och denne har inte lyckats bevisa att R har misshandlat flickan inte heller har åklagaren bevisat att R gav henne droger. Inte heller har expertisen klarlagt att det inte handlar om en olycka utan det finns som en möjlig orsak till huvudskadan. Åklagaren har fått igenom den sista åtalspunkten i sitt åtal.
Har man inte klara bevis kan man inte döma till mer än det här. Det är inte Nordkorea utan Sverige.

Mitt svar är ju dock inte angående att dem inte kan bevisa att HON inte gjorde något.
Läs om läs rätt
Det handlar om att dem TROR på henne och hennes historia att det är han som gjort allting.

Det här må vara Sverige men man behöver inte vara mer naiv för det.
Citera
2020-08-06, 18:11
Medlem
Zloths avatar
Haaaaallllå vad i helvete är det som händer????

Straffen i det här landet är ju helt sinnessjuka. Jävla dårhus. Det är dags för väldigt många lagändringar.
Citera
2020-08-06, 18:11
Medlem
Kajsakajakens avatar
Blev det klarlagt vad pappan dog av i häktet? Känns som jag missat det.
Stort skämt detta. Hoppas hon blir påhälsad både i och utanför fängelset.
Citera
2020-08-06, 18:31
Medlem
3timeseGOs avatar
Fanns det bevisning på att pappan var den som ensam utövade våld och sedan var den som ensam gav E narkotika? Jag minns inte riktigt vad det stod i fupen.
Vill minnas att jag tyckte båda ”dillade” en del i förhören och att inget av vad någon av dom sa verkade vara särskilt sant.

I vilket fall som helst så tycker jag domen är ett stort skämt! Domen hånar E:s värde... betydde inte hennes liv något?

Enkelt att ge pappan den största skulden när han inte ens har kunnat förhöras ordentligt innan han dog. Han kanske är den stora stygga vargen och är den som bär den största skulden men det är väl inte bevisat?
Jag undrar hur hans anhöriga känner inför denna dom? Jag skulle iaf vara förbannad om någon anhörig till mig som inte kan göra sig hörd per automatik får den största skulden. Viktigt att påpeka... Jag varken sympatiserar el försvarar någon av dom!
Citera
2020-08-06, 18:42
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Åklagaren har bevisbördan och denne har inte lyckats bevisa att R har misshandlat flickan inte heller har åklagaren bevisat att R gav henne droger. Inte heller har expertisen klarlagt att det inte handlar om en olycka utan det finns som en möjlig orsak till huvudskadan. Åklagaren har fått igenom den sista åtalspunkten i sitt åtal.
Har man inte klara bevis kan man inte döma till mer än det här. Det är inte Nordkorea utan Sverige.

Jag förstår vad du skriver men är det bevisat att pappan gjort det? För i domen står det ” Med hög sannolikhet har dottern utsatts för våld av fadern” och ” Det är också högst sannolikt att det är fadern som gett dottern narkotika förhållandevis nära tidpunkten för dödsfallet”

I en påhittad rättegång mot pappan måste det oxå kunna bevisas tänker jag och finns inte dom bevisen så skulle ju även han bli frikänd? Och med tanke på det så tycker jag det låter som att han är dömd utan rättegång i hennes dom...
Citera
2020-08-06, 18:48
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Haaaaallllå vad i helvete är det som händer????

Straffen i det här landet är ju helt sinnessjuka. Jävla dårhus. Det är dags för väldigt många lagändringar.

Ja det här var verkligen vidrigt. Sanslöst! Ett barns liv är inte mycket värt i Sverige. Fyfan.
Citera
2020-08-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Jag förstår vad du skriver men är det bevisat att pappan gjort det? För i domen står det ” Med hög sannolikhet har dottern utsatts för våld av fadern” och ” Det är också högst sannolikt att det är fadern som gett dottern narkotika förhållandevis nära tidpunkten för dödsfallet”

I en påhittad rättegång mot pappan måste det oxå kunna bevisas tänker jag och finns inte dom bevisen så skulle ju även han bli frikänd? Och med tanke på det så tycker jag det låter som att han är dömd utan rättegång i hennes dom...

Var bägge "föräldrarna" hemma när ambulanspersonalen hittade den stackars flickan död, inlindad i tyg och plast, gömd under sin säng efter 2 dagar, med hennes småsyskon vistandes i samma lgh, så är det fan inte mer än rätt att bägge avskummen döms hårt så in i helvete.

+ Tack vare att dessa pundare blev påkomna hann de inte misshandla och döda även syskonen.
Senast redigerad av Rattattata1 2020-08-06 kl. 19:00.
Citera
2020-08-06, 19:06
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Felet är väl i lagstiftningen. Man kan tycka att vållande genom likgiltighet skulle ha en speciell paragraf för barn som är totalt beroende av sina föräldrar. Straffet skulle då kunna bli betydligt strängare för detta brott. Varför inte propagera för en lagändring?

Håller med. Barn är så utsatta. Tycker domen är helt fel och totalt vidrig. Mamman hade hand om sin dotter. Hon skulle skydda henne!!! Blir så ledsen och arg. Och syskonen som berövats sin syster ska få 30.000 var?! Det är mindre än en månadslön. Spyr.
Citera
2020-08-06, 19:09
Medlem
Finns det foton på dessa två, omöjligt att gå igenom hela tråden sida för sida så skulle vara tacksam.
Citera
2020-08-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Håller med. Barn är så utsatta. Tycker domen är helt fel och totalt vidrig. Mamman hade hand om sin dotter. Hon skulle skydda henne!!! Blir så ledsen och arg. Och syskonen som berövats sin syster ska få 30.000 var?! Det är mindre än en månadslön. Spyr.

Dessutom inte ens säkert att hon betalar skadeståndet:
https://www.brottsoffermyndigheten.se/ersattning/skadestand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in