Jag har läst varenda sida här och i FUP och R ger mig kalla kårar.
Förutom allt som redan har tagits upp:
- I ett av förhören med R så härmar hon Melindas skånska hånfullt. Hur fan har hon mage? Tycker det är ganska tydlig indikation på vart hennes egentliga ilska ligger.
- Hon säger (enligt SVT i rättegången) att P har sagt efter mordet ”Är det konstigt att man inte har ångest?” Hon kommer alltså inte ihåg något, förutom just det och andra saker som ger P skulden? Det låter mer som ett försök från en psykopat att regissera en situation än något annat. Jag läste dessutom i en annan tråd att minne inte funkar så, att om något är traumatiskt så kommer man inte ihåg små detaljer utan snarare det hemska. Kanske lite dåligt sammanfattat men har någon mer insyn om hur det fungerar?
- På bilden på badrummet, sida 66 i FUPen, är inte det figur föreställande sideshow bob som står på andra hyllan till höger?
Andra frågetecken och saker som in:
- Deras vän *arry, är han dum i huvudet, ljuger han eller är det bara så lätt att bli lurade av knarkare? Jag har så svårt att tro att någon som enligt egen utsago har varit hemma hos paret ca en gång i veckan inte fattat att dom knarkar? Och i så fall, borde inte han veta mer om hur E har behandlats?
- Patriks bror (eller nån med samma namn) vill i ett sms köpa brunt för en röding eller en lax. Borde inte han också fatta att P inte var att räkna med som förälder?
- Patrik gamla arbetsgivare är den enda av deras bekanta som ger ett ärligt intryck. Han säger typ att P såg ut som en zombie och han frågade vad som var fatt så svarade att han bara var trött och han inte kunde svara på om P var påverkad eller inte medan alla andra ba ”Inget konstigt här! Han knarkar inte!”
Utöver det tycker jag att det är jävligt konstigt att ingen bekant till Patrik har gett sig till känna. Hade han inga vänner?
Finns det någon info om vad R gjorde när P satt inne? Var hon ren?
I övrigt hoppas jag verkligen att A och S får den hjälp dom behöver. Det gör så ont i hjärtat att tänka på vad alla barnen har genomlidit. Fler fantastiska personer som Melinda behövs