2020-08-06, 17:22
Bannlyst
OK även om jag inte håller med dig så vill jag utforska denna teori om den tysta majoriteten och hur de kommer hjälpa trump att vinna valet.

Här uppstår två tänkbara scenarion

Den automatiska pollstern ber väljaren trycka 1 för trump och 2 för biden 3) för övriga kandidater 4) Vill ej uppge

I ditt scenario så är det väldigt många som av rädsla för stigmatisering trycker på Bidens knapp?
Istället för vill ej uppge.

Hjälp mig förstå hur du tänker dig att den tysta majoriteten yttrar sig. Och varför de inte vågar vara ärliga om vem de tänker rösta på?

Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Jag säger inte att Trump till 100% kommer att vinna, även om jag tror det. Men anledningen till att jag inte köper de polls som säger att han inte kommer att vinna, är att de även sa att Hillary skulle vinna. Det finns en stor tyst majoritet i USA som jag tror inte är riktigt ärliga om att de tänker rösta på Trump. Att säga att du tänker rösta på Trump är inte populärt överallt, mycket pga media. Bor du i liberala stater som California eller New York, kan du nog inte vara öppen som Trump supporter alls
2020-08-06, 17:30
Bannlyst
Du kan alltså inte se varför detta är rasistiskt?
Då vet jag inte vad Erik har att vinna på i att fortsätta debattera dig när du inte kan acceptera fakta.
Jag berömmer han för tålamodet - själv hade jag ignorerat dig och hoppats att du försvunnit bara.

Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du kan väl åtminstone anstränga dig lite, det var ju inte Tucker. Dessutom var ju det inte särskilt rasistiska saker hans assistent hade skrivit:

Inte särskilt rasistiskt. Det han skrev är ju sant, om svarta sitter inne och spelar tv-spel så begår de ju inte brott.
2020-08-06, 17:30
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
OK även om jag inte håller med dig så vill jag utforska denna teori om den tysta majoriteten och hur de kommer hjälpa trump att vinna valet.

Den automatiska pollstern ber väljaren trycka 1 för trump och 2 för biden 3) för övriga kandidater 4) Vill ej uppge

I ditt scenario så är det väldigt många som av rädsla för stigmatisering trycker på Bidens knapp?

Hjälp mig förstå hur du tänker dig att den tysta majoriteten yttrar sig. Och varför de inte vågar vara ärliga om vem de tänker rösta på?

Egentligen är det ju ganska förvånande att du fortsatt har sådant förtroende för dessa polls som hade så fel, är politiskt styrda.

62% av amerikaner uppger inte vad de tänker rösta på.
https://www.cato.org/publications/survey-reports/poll-62-americans-say-they-have-political-views-theyre-afraid-share
2020-08-06, 17:34
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Jag ser ingen mening med att diskutera med någon som bara häver ur sig att någon har fel om det ena och det andra, utan att förklara varför.
Vad är det jag ska förklara tydligare menar du?

Citat:
Din retorik lyder ungefär så här: "Jag är ett spån för att jag gillar Trump (tillsammans med många många miljoner människor).
Hur tänker du människa? Nej, om du nu bestämt måste veta varför jag kallade dig för ett spån så är det för att du inte kan tolka det jag skrivit eller så har du övertolkat det jag lagt fram och kommit med någon skev replik som svar.

Citat:
Vad som är fel med Trump skriver du givetvis inte, precis som alla andra.
Snälla, det finns ju hur mkt som helst. Men bara för att jag inte vill tillmötesgå just dig så får du väl tåla att man lägger upp länkar och fakta som kan komma att avgöra valet. Trodde tråden fick handla om detta. Söker du annat får du nog dra till psykolog delen.

Citat:
Det beror väl på att han är en rasist? Tucker Carlson är tydligen också en rasist, typ? för att han känner en rasist? guilt by association med andra ord.
Tolka det så. Jag tänker inte kommentera detta igen.

Citat:
Alla människor har inte fördomar enligt dig, tydligen. Den meningen sa också mer om mig, vilket jag tolkar som om du antyder att även jag är en rasist". Vilken överraskning.
Det är det här jag menar med spån...förbehållslös inskränkthet projicerat...snyggt!

Citat:
Tired of all the winning??? Jag börjar förstå varför du hatar Trump. Du ser dig själv i spegeln.
Ironiradarn ligger nere för stunden. Förstår ingenting. Så menlöst. Du måste vara ett troll. Den femtioelfte i raden av alla Trumpanzees som visat sig vara det nu.
2020-08-06, 17:37
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

https://www.youtube.com/watch?v=k0BX2B-lHso En länk om Trumps lässvårigheter, och årtalsproblem mm.

De här debatterna, om de blir av, kommer att vara mycket intressanta på ett lite pervers sätt. När brukar första bli av?

Fortsätt tro detta. Det är mils skillnader mellan Trump och Biden, frågan är egentligen om Biden hinner bli avsatt som kandidat innan eller ej.

Trump knäckte Clinton i debatterna och han har än mer ammunition mot Biden. Miljarder i investeringar från Kina till Hunter, Miljoner i arvode till Hunter i Ukraina, Miljoner i arvode till Hunter i EU länder, Miljoner i arvode till Bidens bror. Biden & Obama konspirererade mot Trump i förra valet (detta är nu publikt och kommer mera). Clinton foundation finansierade Steel Report. Spännande debatt, Biden kommer bli tvingad till defensiven i sin taktik.

You'd be in jail
https://youtu.be/K1Q71k6fmts
Senast redigerad av Nixter 2020-08-06 kl. 18:17.
2020-08-06, 18:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Det ligger hundar begravda här.

Bor du i en stad med mycket våld, det är ju för fan inte polisens fel.
Dom skall ha mer resurser, inte mindre.

Kan det vara så att de mest högljudda demokraterna (precis som svensk vänster) lever segregerat och inte berörs av ökat våld bland de utsatta grupperna?
Mot mindre städer och landsbygd

Men är du intresserad så utökad bakgrundskoll så trash och psyksjuka inte får tillgång till vapen.
Men nu blev det visst tråkigt märkte vi.
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du kan väl åtminstone anstränga dig lite, det var ju inte Tucker. Dessutom var ju det inte särskilt rasistiska saker hans assistent hade skrivit:

"I wouldn't get LASIK from an Asian for free, so no." (The subject line was not censored on the forum.) On June 5, Neff wrote, "Black doods staying inside playing Call of Duty is probably one of the biggest factors keeping crime down." On June 24, Neff commented, "Honestly given how tired black people always claim to be, maybe the real crisis is their lack of sleep." On June 26, Neff wrote that the only people who care about changing the name of the NFL's Washington Redskins are "white libs and their university-'educated' pets."

Inte särskilt rasistiskt. Det han skrev är ju sant, om svarta sitter inne och spelar tv-spel så begår de ju inte brott.

Då var det ju värre att han hade förlöjligat en kvinna på samma forum:

"over the course of five years, Neff has maintained a lengthy thread in which he has derided a woman and posted information about her dating life that has invited other users to mock her and invade her privacy."

https://edition.cnn.com/2020/07/10/media/tucker-carlson-writer-blake-neff/index.html

Har du någon annan källa som faktiskt gäller Tucker, eller hittade du bara på?
Lång semester pga Tuckers rasism, som tydligen var planerad länge, men ingen visste om den innan man avslöjade Tucker som rasist
2020-08-06, 18:02
Medlem
Citat:

Nu visste inte jag att polls gick till på det sättet, utan trodde att människor frågade slumpmässiga människor om vem de skulle rösta på, dvs så att minst en person fick reda på vem de tänker rösta på. Men om pollsen går till som du säger så tar jag tillbaka mitt inlägg.

Men om pollsen nu stämmer, varför sa de då att Hillary skulle vinna 2016?
2020-08-06, 18:08
Medlem
Citat:
Nu visste inte jag att polls gick till på det sättet, utan trodde att människor frågade slumpmässiga människor om vem de skulle rösta på, dvs så att minst en person fick reda på vem de tänker rösta på. Men om pollsen går till som du säger så tar jag tillbaka mitt inlägg.

Men om pollsen nu stämmer, varför sa de då att Hillary skulle vinna 2016?

Hillary fick flera miljoner fler röster än Trump... så de hade inte helt fel, hon vann rösterna men förlorade valet då inte alla röster är lika mycket värda.
2020-08-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Hillary fick flera miljoner fler röster än Trump... så de hade inte helt fel, hon vann rösterna men förlorade valet då inte alla röster är lika mycket värda.
Det har du faktiskt rätt i. Hon vann the popular vote. Men tror du inte då att samma sak kan ske igen, dvs att Biden får flest röster men att Trump vinner the electors collage?
2020-08-06, 18:12
Bannlyst
Dels så kan han inte läsa utan sina glasögon enligt egen utsago men sen är det troligtvis grav dyslexi som han lider av. Jag tror inte att Donald Trump saknar läsförståelse men det är påfallande ofta som orden snurrar runt i hans huvud när han ska försöka uttala dem. Dessutom verkar han läsa alla tal för första gången när han står vid podiet. Det hör man på när han ändrar tonalitet och säger that's so true. It's true

Citat:
Ursprungligen postat av sirup

https://www.youtube.com/watch?v=k0BX2B-lHso En länk om Trumps lässvårigheter, och årtalsproblem mm.

De här debatterna, om de blir av, kommer att vara mycket intressanta på ett lite pervers sätt. När brukar första bli av?
2020-08-06, 18:14
Medlem
Citat:
Dels så kan han inte läsa utan sina glasögon enligt egen utsago men sen är det troligtvis grav dyslexi som han lider av. Jag tror inte att Donald Trump saknar läsförståelse men det är påfallande ofta som orden snurrar runt i hans huvud när han ska försöka uttala dem. Dessutom verkar han läsa alla tal för första gången när han står vid podiet. Det hör man på när han ändrar tonalitet och säger that's so true. It's true

Trump har oftast inte förberett sig alls. Det förlorar han så klart röster på, eftersom folk inte känner sig sedda och att han inte tar deras problem på allvar då han rabblar upp siffror som om siffror är vad folket vill höra.
2020-08-06, 18:50
Medlem
Citat:
CNN har bedrivit riktiga fake news under väldigt lång tid, vilket Trump har avslöjat i flera intervjuer. Varför tror du att CNN hatar honom mer än allt? Varför tror du att CNN inte har gjort mycket annat än att smutskasta Trump de senaste 4 åren? Jo, därför att han har förstört deras image totalt. CNN ses idag som ett skämt av väldigt många, och deras tittarsiffror är extremt låga.

Som sagt, du är naiv och lättlurad. Jag kan köpa att CNN i någon mening är fake news, men från Trumps sida finns naturligtvis ingen seriös mediekritik, utan bara rasande angrepp på alla som inte okritiskt hyllar honom. Han har ingen trovärdighet vad gäller detta då han har hyllat fake news-medier som Fox News, Breitbart, One America News, Infowars och så vidare, då dessa strukit honom medhårs.

Citat:
Däremot går det väldigt bra för Tucker Carlson på Fox, som har det mest populära politiska programmet i USA. Inte så konstigt med tanke på att Tucker är en av få som säger sanningen, vilket folket i USA törstar efter.

Jag delar inte din bild av den blåljugande opportunisten och rasisten Tucker "the millionaire funded by billionaires" Carlson som en sanningssägare. Kolla hur idioten reagerar när han blir kritiserad:

https://www.youtube.com/watch?v=6_nFI2Zb7qE&t

Citat:
Du kan tycka vad du vill om Trump, men sanningen är att han är väldigt populär. Det finns människor i USA som röstar för första gången i sina liv tack vare honom. Detta beror på att han är äkta. Han säger vad han tycker, och inte vad andra säger att han ska säga. Ibland säger han knasiga saker, absolut. Men så är det med människor som säger vad de tycker. Ingen är perfekt.

Jag förstår att du är Trumpanhängare då tänkandet och verklighetsförankringen inte är på topp hos dig. Att beskriva den historiskt impopuläre, korrupte, storljugande och skrävlande narcissisten Trump och dennes folkfientliga politik som "äkta" och "väldigt populär"visar bara hur enkelt eliten lurar brallorna av dig.
Senast redigerad av NinoRojo 2020-08-06 kl. 19:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in