2020-08-06, 15:36
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Är det jobbigt att vara så rädd för avvikande åsikter att du måste använda ordet rasism som en sköld?
Hur vore det om du läste vad jag skrivit innan du kommenterade?

Citat:
Du själv verkar knappast vara ett underverk av självinsikt, snarare framstår du som helt förblindad av hat. Det kallas TDS.
Hat? TDS? Nja, det skulle jag inte påstå. Självinsikten är ganska god tack, men det är såklart inte möjligt för någon som du som sitter i skydd bakom en skärm att veta hur en anonym person (vilket jag är) har det förställt (eller inte).

Citat:
Öm tå? Du är vänsterpatrask. Du osar rutten vänster så mycket att jag känner lukten genom skärmen. Er tid är över, kommunismen är död.
LOL...bottenslam, vilket passande nick du har. Är den mentala paradgrenen siare?

Citat:
Japp. Och även TDS-maffian krymper. Folk är trötta på eran extrema skit.
Får väl erkänna att jag inte riktigt hänger med i alla vansinniga utvikningar du gör, men det skulle ju inte skada något tänker jag om du kunde vara saklig och peka på vad det är du anklagar mig för exakt.

Citat:
Du tycker alltså att alla som går emot vad du tycker är rasister. Mysigt. Du har Mehmet Kaplans sperma i mungipan, gå och tvätta av dig.
I det här fallet måste jag säga att Kaplan står bra mycket högre i kurs än vad du gör ivf. Har sett Monte Carlo träd spotta ut en mer sammanhängande ordsallad än detta måste säga. Kanske du ska be langaren att inte ge dig så starka grejer nästa gång?
2020-08-06, 15:51
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, korrigering krävdes.

Citat:

Jag såg en intressant grej...man får ett helt annat resultat...antal likes och följare:

Trump:
28,449,428 likes, with 30,249,329 followers

Biden:
2,182,873 likes and 2,383,321 followers.

Jävla stor skillnad. Hur ska vi förklara detta?
Jag kan, jag kan -> click farms!
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-06 kl. 16:24. Anledning: Bruten länk
2020-08-06, 15:56
Medlem
Mycket bra liten video om det här med talfel och svårigheter med årtal och platser; https://www.youtube.com/watch?v=7SouWfaWmJc
2020-08-06, 16:09
Bannlyst
Läste du något av de länkarna som Erik la upp eller har du på förhand bestämt dig att Tucker har rätt i sak och att alla som bestrider vad Tucker säger är sannings och faktaförnekare?
Jag frågar därför att jag försöker förstå på vilken nivå man ska lägga sig när man debatterar med människor som sympatiserar med donald trump,fox tv,tucker carlson, med mera.

Allra helst skulle jag vilja gå in på djupet men det är ytterst få av er som läser artiklarna,ser videoklippen,eller faktiskt funderar på vad man sagt.
För mig framstår det som om ni redan har bestämt er för att allt ni säger är 100% och den som inte förstår det är mentalt defekt på något sätt. Har jag fel så bevisa det.

Här är några allmänna råd till er som upplever att alla de som inte stödjer Donald Trump är knäppa.

Visa på någon slags vilja att ompröva era egna åsikter. Lägg fram nya idéer,trovärdiga källor, och objektiva sanningar , öppna de länkarna som skickats till er,och försök hålla god ton. Försök att inte gå OT eller leka "whataboutism" varje gång någon skriver något ni inte tycker om.
Ifall ni däremot är ute efter att ha en monolog så skriv det överst i ert inlägg så att ingen inleder en konversation med er av misstag.

Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Är du libshit eller, Tucker har ju rätt i sak, men sanningen och fakta är ju rasism enligt dig eller.
2020-08-06, 16:15
Bannlyst
Det ser fortsatt dåligt ut för Trump. Att han nu måste försvara sig i North Carolina och Texas bådar inte gott för hans kampanj. Då de hoppades kunna vinna Wisconsin,Michigan,Pennsylvania och inte som idag, dra sig ur dessa swing states därför att Bidens ledning är för stort.

Dagens senaste LV-national poll är utförd av Rasmussen report.
Vore det val idag skulle joe biden vinna med 3% över Trump.

General Election: Trump vs. Biden
Rasmussen Reports
Biden 48, Trump 45
Biden +3

Real clear politics spread är fortfarande 6.4% till Bidens fördel. I alla mätningar som utförts på nationell nivå
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/us/general_election_trump_vs_biden-6247.html
2020-08-06, 16:27
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=YZhlU2_YsPE
Jag har använt mig av en av dessa. Det var en egyptisk click farm som boostade mitt SEO enormt mycket. Gick upp till topp1 på samtliga keywords på google för en webbutik som var nystartad.

Donald Trumps team använder sig av Cambridge analytica för att skapa annonser som tilltalar följare, och sedan clickfarms för att driva trafik och hamna längst upp på all SEO.

Genialiskt

Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Jag kan, jag kan -> click farms!
2020-08-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Det ser fortsatt dåligt ut för Trump. Att han nu måste försvara sig i North Carolina och Texas bådar inte gott för hans kampanj. Då de hoppades kunna vinna Wisconsin,Michigan,Pennsylvania och inte som idag, dra sig ur dessa swing states därför att Bidens ledning är för stort.

Rasmussen Reports
Biden 48, Trump 45
Biden +3

Real clear politics spread är fortfarande 6.4% till Bidens fördel. I alla mätningar som utförts på nationell nivå
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/us/general_election_trump_vs_biden-6247.html
Jag säger inte att Trump till 100% kommer att vinna, även om jag tror det. Men anledningen till att jag inte köper de polls som säger att han inte kommer att vinna, är att de även sa att Hillary skulle vinna. Det finns en stor tyst majoritet i USA som jag tror inte är riktigt ärliga om att de tänker rösta på Trump. Att säga att du tänker rösta på Trump är inte populärt överallt, mycket pga media. Bor du i liberala stater som California eller New York, kan du nog inte vara öppen som Trump supporter alls
2020-08-06, 16:58
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Vänster eller inte, du använder dig av guilt by association.
Att man visat upp komprometterande data betyder inte nödvändigtvis att det är ett ad hominem-argument. Du borde förstå skillnaden eftersom du tar upp det.

Citat:
Du har TDS, och verkar tro att alla som gillar Trump tillhör extremhögern (vad nu det innebär).
Well, jag kan på sätt och vis förstå att du kan tro det eftersom jag "varnar för den farliga retoriken" i högre utsträckning än vad jag belyser högerns alla ideologiska pelare. Men kan du klandra mig för det? Att du inte har läst det jag har skrivit innan mer noggrant alltså?

Citat:
Om du anser att Tucker eller Trump är en rasist, så tar du väldigt lätt på ordet enligt mig.
Grattis, då har du återigen fel! Tired of all the winning?

Citat:
Fördomar har dessutom alla människor. Att fördomar är lika med rasism är bara något ni har fått för er från PK-propaganda.
Denna mening säger mer om dig än mig är jag rädd för.

Citat:
Du anser att de som tillhör högern är spån, och du tillhör inte vänstern? Varför uttalar du dig? Är du en "mitten-liberal" eller?
Jag skulle aldrig påstå att ALLA som hyser högeraversioner skulle vara spån. Du är det sa jag. Stor skillnad. Och jag vet inte riktigt vad jag ska kalla mig själv riktigt om jag ska vara ärlig. Har använt partipolitisk agnostiker ett par gånger, men det tycker jag låter så himla pretentiöst. Låter Direktdemokratisk Basinkomstare bättre? Tror inte det, men det är väl det jag är...
2020-08-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
DU får läsa upp dig om Tucker då, han fick ta en paniksemester ifrån FOX för rasismen han utfört.

Du kan väl åtminstone anstränga dig lite, det var ju inte Tucker. Dessutom var ju det inte särskilt rasistiska saker hans assistent hade skrivit:

"I wouldn't get LASIK from an Asian for free, so no." (The subject line was not censored on the forum.) On June 5, Neff wrote, "Black doods staying inside playing Call of Duty is probably one of the biggest factors keeping crime down." On June 24, Neff commented, "Honestly given how tired black people always claim to be, maybe the real crisis is their lack of sleep." On June 26, Neff wrote that the only people who care about changing the name of the NFL's Washington Redskins are "white libs and their university-'educated' pets."

Inte särskilt rasistiskt. Det han skrev är ju sant, om svarta sitter inne och spelar tv-spel så begår de ju inte brott.

Då var det ju värre att han hade förlöjligat en kvinna på samma forum:

"over the course of five years, Neff has maintained a lengthy thread in which he has derided a woman and posted information about her dating life that has invited other users to mock her and invade her privacy."

https://edition.cnn.com/2020/07/10/media/tucker-carlson-writer-blake-neff/index.html

Har du någon annan källa som faktiskt gäller Tucker, eller hittade du bara på?
2020-08-06, 17:08
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer

Rasmussen Reports
Biden 48, Trump 45
Biden +3

Absolut, ledningen blir ju bara allt större C'mon Man!

CBS intervju i källaren
Här i den senaste intervjun från källaren berättar Biden att han inte tagit ett kognitivt test och han frågar reportern om han tar kokain.
https://youtu.be/2D4oIQ4gDhs

C'MON MAN !
Gå in på den länk du refererar till, denna sammanställer ett gäng fake polls men on du tittar även på deras dag för dag ser du en trend hos dem. Biden Faller, Trump ökar. Som jag tidigare noterat ligger Trump över Obama vid samma tillfälle, han har fler svarta röster än Romney. Han vinner. Frågan är egentligen om han kan ta stater som NY och Kalifornien med Kaynes hjälp.
Senast redigerad av Nixter 2020-08-06 kl. 17:12.
2020-08-06, 17:11
Medlem
Det intressanta med Biden är ju vilken svart kvinna han väljer till vice-president, för om han vinner valet så är det ju hon som kommer leda landet medan Joe själv förs bort till närmaste hem för demenssjuka.
2020-08-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Att man visat upp komprometterande data betyder inte nödvändigtvis att det är ett ad hominem-argument. Du borde förstå skillnaden eftersom du tar upp det.

Well, jag kan på sätt och vis förstå att du kan tro det eftersom jag "varnar för den farliga retoriken" i högre utsträckning än vad jag belyser högerns alla ideologiska pelare. Men kan du klandra mig för det? Att du inte har läst det jag har skrivit innan mer noggrant alltså?

Grattis, då har du återigen fel! Tired of all the winning?

Denna mening säger mer om dig än mig är jag rädd för.

Jag skulle aldrig påstå att ALLA som hyser högeraversioner skulle vara spån. Du är det sa jag. Stor skillnad. Och jag vet inte riktigt vad jag ska kalla mig själv riktigt om jag ska vara ärlig. Har använt partipolitisk agnostiker ett par gånger, men det tycker jag låter så himla pretentiöst. Låter Direktdemokratisk Basinkomstare bättre? Tror inte det, men det är väl det jag är...
Jag ser ingen mening med att diskutera med någon som bara häver ur sig att någon har fel om det ena och det andra, utan att förklara varför. Din retorik lyder ungefär så här: "Jag är ett spån för att jag gillar Trump (tillsammans med många många miljoner människor). Vad som är fel med Trump skriver du givetvis inte, precis som alla andra. Det beror väl på att han är en rasist? Tucker Carlson är tydligen också en rasist, typ? för att han känner en rasist? guilt by association med andra ord. Alla människor har inte fördomar enligt dig, tydligen. Den meningen sa också mer om mig, vilket jag tolkar som om du antyder att även jag är en rasist". Vilken överraskning.

Tired of all the winning??? Jag börjar förstå varför du hatar Trump. Du ser dig själv i spegeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in