Citat:
Ursprungligen postat av
Martlet
Sexualiteten för mig är inte alls anpassningsbar.
Jag har enbart blivit kär i män/killar, aldrig känt någon dragning till kvinnor. Är själv tjej.
Vet flera tjejer som säger samma sak. Media blåser upp det där med att typ alla tjejer vill ligga med tjejer, eller önskar.
Nej det är totalt fel, majorieteten dras enbart till män.
Det finns tendenser till bögerier hos många män. Psyket är som ett stort rum med politiska åsikter, om en stor majoritet har makten så kan fortfarande den lilla minoriteten slå ett slag vilket visar sig i den sociala världen och konst om man är tillräckligt uppmärksam. All sexuell attraktion börjar i ett intresse utöver det sexuella.
Jag tror på din erfarenhet men du kan samtidigt inte tala om saker du inte förstår dig på. Ditt perspektiv är begränsat. Folk tror allt möjligt om sina personligheter under andra avseenden än sexualiteten och blir överraskade över sina förmågor och kreativitet.
Du tror att du vet mer om dig själv än vad du egentligen vet. Hade du faktiskt känt dig själv in i minsta detalj så hade du aldrig begått misstag. Vi begår misstag för att vår kunskap om våra egna förmågor felar.
Edit: Du känner dig själv mer på ett emotionellt plan än ett intellektuellt och det formar dina erfarenheter och åsikter. Betyder inte att du har fel men jag ville sätta dit lite fler nyanser.