Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Jag har ett förslag:
Om tråden/trådens majoritet håller med mig om detta tycker jag att de säkra "fynd" vi hittills gjort i det nysläppta (ibland i kombination med gamla kända) materialet samlas på ett ställe.
Jag tycker att det stället ska vara du Andersson om du kan ha vänligheten att upprätta en liten lista i rubrikform?
Du framstår för mig som ledaren för det nya jobb vi inlett.
För egen del tycker jag att jag hittills kan bidra med signalement på 3 män som jag menar övervakade Palme före och under mordkvällen:
1) Den atletiskt byggde långe blonde mannen (190-195 cm). Syns främst i Gamla stan. Kanske även samme man klockan 22.05 mordkvällen i hörnet Kammakargatan/Saltmätargatan.
2) Den vänsterhänte mannen med walkie talkie mittemot mordplatsen kl 22.48-23.20. Anatoliern.
3) Grandmannen. Känt signalement sedan länge.
Fall 2 är 14thints fynd.
Dessa tre signalement betraktar jag som säkra. Förekomsten av den långe blonde stöds av 5-10 oberoende vittnesmål.
Anatoliern av 3 oberoende vittnesmål.
Grandmannen av 4-5 oberoende vittnesmål.
Vi har detaljerade signalement på alla tre.
Därutöver finns en mörkhårig bredaxlad man 180-185 cm lång med långsmalt blekt ansikte med rak näsa och smala läppar. Mörkt tjockt vågigt hår. Mörka tättsittande ögon. Mörka ögonbryn.
Jag menar att det är den man som Lars-Eric Eriksson ser utanför Grand och som Ulla S ser på Schönfeldts gränd. Det finns betydligt fler vittnesmål som beskriver samma/ungefär samma signalement. Totalt typ 10.
Men jag är mer osäker på den mörkhårige eftersom signalementet inte är att betrakta som unikt på samma sätt som övriga tre signalement.
Jag har ingen som helst uppfattning om varför dessa män övervakade Palme eller om de ens hade med mordet att göra. Jag
tror att de hade med mordet att göra men det återstår att bevisa.
Är det här ett bra förslag?