2020-08-06, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Lite om smittade barn i Sverige

https://twitter.com/lo_malin/status/1291124280898486275

Värt att påpeka detta:

Sambandet mellan hyperinflammationen och coronaviruset är inte helt fastställt.
Men Jonas F Ludvigsson säger sig vara ganska säker på att covid-19 är en utlösande faktor. Att drabbade barn inte nödvändigtvis testar positivt för covid-19 kan bero på att alla inte utvecklar antikroppar efter en infektion, påpekar han för SVT.”
Citera
2020-08-06, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, jag är inte ensam. Då nästan inga länder anser att man ENBART begränsar smittan genom att tvätta händerna. Däremot har typ 95% av alla länder infört olika krav på munskydd. Dvs FHM står ganska ensamma i sin hållning.

Jag har inte påstått det heller. Du skrev uttryckligen att du hade missat vad FHM anser är drivande i smittspridningen och jag förklarade för dig vad de anser. Vad du eller någon annan tycker om munskydd är en annan femma.

- Vad är det viktigaste enligt dig Tegnell?
- Alla andra använder munskydd utom oss.

Du kanske ser att det inte vore ett bra svar på frågan.
Citera
2020-08-06, 09:41
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det är inte lönt att diskutera. Han tror Sverige har haft sitt.

5800 döda är ingenting för den jävla psykopaten. Särskilt när tusentals kunnat räddas.

Vi får se i höst vad Tegnell och co skyller på.

Ler fortfarande åt fittskallen som du svarade på. Han tar Sveriges aktioner som smarta, starka och strategiska. Inte en enda gång i den icke-existerande hjärnan funderar han på om de faktiskt kan vara så att:

- Regering och firma Tegnell är inkompetenta, ignoranta, okänsliga.

- De vill att smittan sprids. De tjänar det bara på.. Döda sjuka, döda pensionärer, några medelålders och unga. Win, win, win, lite förlust. Den kan de ta.

- De ger den dumma svensken illusionen av frihet för att vinna röster. I vilket annat land som helst hade detta genomskådats men den mentalt efterblivne svensken hyllar detta.

Man kan ju fortfarande supa, knulla runt, trängas på uteserveringar, springa runt i affärer i brist på annat. Det är ju det livet handlar om. Fuck medmänniskor, visst?

5 800 döda är faktiskt ingenting alls. Inte ens om 1% av befolkningen skulle stryka med skulle jag bry mig. Stryker 1% av befolkningen med, med samma etniska fördelning som hitintills, ja då ska det skålas i champagne.

Supa, knulla runt, gå på uteserveringar och handla är väl kul. Det är bara att ge sig ut i världen och uppleva den. Livet är till för att levas, inte för att springa runt i mask eller burka.

De som inte har vad som krävs kommer att rensas bort och bli utkonkurrerade av de som har framtiden för sig.
Citera
2020-08-06, 09:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Vi är säkert överens om att vi båda hoppas du har fel. Det ser ju inte helt lovande ut med ökad smittspridning runt om i Europa men jag tror till skillnad från dig att vi absolut lämnat det värsta bakom oss hos oss.

Vi har sannolikt skapat en viss immunitet och detta i kombination med bättre åtgärder på bl a äldreboenden och framförallt med en större kunskap inom vården så tycker jag det ser mindre nattsvart ut. Dessutom tycker jag folk generellt fortfarande följer social distansiering bra, åtminstone det jag ser här i Stockholm.

Men inte är det slut inte. Mitt worst case scenario är att vi snittar fem döda per dygn resten av året, dvs ca 750 döda ytterligare. Men det är WCS. Och redan det är egentligen försumbart i de ca 240-250 som dör naturligt varje dag.

Jag tycker ditt worst case låter som ett önsketänkande. Jag är rädd för att det kommer bli betydligt värre som sagt.
Citera
2020-08-06, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Vet någon varför siffrorna på c19.se och worldometers.info diffar så mycket för Sverige nuförtiden?

Speciellt antall nya fall.

Idag visar c19, 332 nya fall medans worldometers visar enbart 66 st.

Worldofmeters slutade plöstligt uppdatera just Sverige för en månad sen, inget vet varför.
https://i.imgur.com/1MY1P5w.jpg
Citera
2020-08-06, 09:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Att känd information från oberoende myndigheter låter som påhitt, det kan ju också ligga hos betraktaren.

Men det finns ju ingen myndighet som påstår något sådant? Du skrev ju själv att du saknade källa.
Citera
2020-08-06, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker ditt worst case låter som ett önsketänkande. Jag är rädd för att det kommer bli betydligt värre som sagt.
Men du hoppas väl jag har rätt?
Citera
2020-08-06, 09:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag har inte påstått det heller. Du skrev uttryckligen att du hade missat vad FHM anser är drivande i smittspridningen och jag förklarade för dig vad de anser. Vad du eller någon annan tycker om munskydd är en annan femma.

- Vad är det viktigaste enligt dig Tegnell?
- Alla andra använder munskydd utom oss.

Du kanske ser att det inte vore ett bra svar på frågan.

Jag har aldrig uttryckt att jag missat något. Var skulle jag gjort det? Så var anser FHM att smittan sprids?
Citera
2020-08-06, 09:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Värt att påpeka detta:

Sambandet mellan hyperinflammationen och coronaviruset är inte helt fastställt.
Men Jonas F Ludvigsson säger sig vara ganska säker på att covid-19 är en utlösande faktor. Att drabbade barn inte nödvändigtvis testar positivt för covid-19 kan bero på att alla inte utvecklar antikroppar efter en infektion, påpekar han för SVT.”
Tillståndet kallas för MIS-C och skiljer sig på avgörande punkter från cytokinstorm som man ser hos vuxna. Lungorna framförallt är inte påverkade och debuten sker vanligtvis ett tag efter COVID19-infektionen och som sägs så behöver inte barnen då testas positiva för viruset.
Citera
2020-08-06, 09:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Men du hoppas väl jag har rätt?

Ifråga om dödstal - absolut. Helst inga alls naturligtvis. Dessvärre kommer du nog inte att få rätt. Blir väl ett gäng nya redan idag är jag rädd.
Citera
2020-08-06, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hur går det i Estland Lettland och Litauen egentligen? Vi har starka historiska och kulturella band med våra baltiska grannländer. Kan du inte ta med dessa länder när du rapporterar så att man kan jämföra Sverige med baltländerna. Det tror jag alla i tråden är intresserade av.
Det går bra för balterna, där dom också använt munskydd för att stoppa corona.

Estland har inte haft någon död på över 80 dagar nu!
Sverige har exempel 92 gånger döda Estland och 64 gånger mer fall

Sverige
+5773 döda
+81625 fall

Lettland
+32 döda
+1275 fall

Estland
+63 döda
+2113 fall

Litauen
+81 döda
+2147 fall
Citera
2020-08-06, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Worldofmeters slutade plöstligt uppdatera just Sverige för en månad sen, inget vet varför.
https://i.imgur.com/1MY1P5w.jpg

Kolla vad som hände i Berlin för några dagar sen. Enorma folkmassor demonstrerar mot Tysklands "corona-politik". I svenska medier läser vi samstämmiga uppgifter om att demonstrationerna hade 17 000 deltagare (!)

Tyska medier presenterar en helt annan siffra. 1 000 000 (en miljon) människor vandrade genom gatorna i Berlin. Alla utan munskydd.

När vi själva verifierar uppgifterna på YouTube eller EpochTime, och ser alla filmer från händelsen, så kan vi lugnt konstatera vilka som sprider fake news.

Varför är den svenska "journalistkåren" rörande överens om att 17 000 människor gick på Berlins gator, när det bevisligen rörde sig om 50 gånger fler? Samtliga utan munskydd.

Ingen vet varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in