Citat:
Ursprungligen postat av
antithesis11
Jag länkade bara studien och citerade ett stycke ur den, inget annat. Det verkar inte som att den har länkats eller diskuterats här sedan innan.
Ursäktar om mitt citat uppfattades som missvisande, det var nämligen inte min avsikt. Jag har inte uttalat mig om detta går att applicera på Sverige eller inte, och jag tycker ändå att det var en bra sammanfattning då citatet betonade följande:
''With effective case-contact testing and epidemic management strategies and associated small numbers of attendances while infected, children and teachers did not contribute significantly to COVID-19 transmission via attendance in educational settings.''
D.v.s. någonting som kanske inte sker i någon större utsträckning i Sverige. Tråkigt att man blir anklagad för att sprida illvilja när man försöker vara neutral, men som tur är så befinner jag mig på Internet.
Tack. Jag ber om ursäkt, och skäms faktiskt lite, för att jag skrev att du var illvillig. Det var oförskämt och korkat av mig!
Jag skulle redigera mitt inlägg för att ta bort ”illvilligt”, innan jag läste ditt redigerade inlägg ovan!
Jag var sent ute och det gick inte att ta bort vilket jag beklagar. Så onödigt att skriva så till någon som lägger ut ny information, oavsett vad denne har för uppfattning! Det säger ju mer om mig än vad jag önskar, det är jag som har svårt för att vara neutral.
Förlåt!🤦🏼♀️🙈
Edit on topic, det är ju bra ju fler studier i ämnet som blir länkade eftersom det är ett viktigt område. Fler och fler studier visar på att det har betydelse och om en månad eller två får vi se hur det går i Sverige.