Citat:
Jag kan i och för sig hålla med om några saker.
1. Att det kanske är ovanligt att man vill bo kvar i hemmet där ens maka kidnappats eller mördats. De flesta borde vara rädda att bo där, att de kan bli nästa offer om man inte vet hur GM tänker.
2. Att TH inte hörde AEH:s telefon ringa när han prövade att ringa hemifrån, trots att den låg
alldeles i närheten.
3. Egendomligheter kring de raderade telefonsamtalen det skrivits så mycket om- från en Nokia- telefon.
4. Äktenskapsförordet. Den uppenbara orättvisan i fördelningen av förmögenhet, inklusive den tillfälliga summan av 200.000 som AEH skulle få då hon fyllde 68 år, som en slags summerad veckopeng- som om hon vore ett litet barn.
Men ... är det oförklarligt? Är det bevis på att TH är GM?
1. TH verkar vara djupt fäst vid sitt hem / hus. Det har varit hans trygga punkt i alla år då han
arbetat hårt. Man får ta med i beaktandet att han inte brytt sig om varken att ha larm aktiverat eller brytt sig om att låsa dörren, den stod ofta öppen, läste jag här för ett tag sedan. Trots hans stora förmögenhet. Han tänker uppenbarligen inte som det flesta skulle göra.
... En förklaring kan vara att TH tror att AEH försvunnit frivilligt med en annan man under fingerad kidnapping. Att hon skulle komma tillbaka genom att låtsas vara släppt någonstans och då anses behöva bo i huset där hon alltid bott - förutsatt att TH flyttat.
2. TH kan ha varit så stressad att han inte hörde AEH:s telefon. Han kan ha hört den men glömt det, pga stress och allt som for genom hans huvud då han var hemma för att se hur det var fatt med henne. Han kan ha tänkt ringa men inte gjort det och trodde att han verkligen gjort det. Det har hänt mig också att jag trott att jag gjort något jag tänkt göra men som jag glömde bort att göra.
Vet man att TH verkligen ringde till AEH:s mobil från hemmet vid 13 - tiden försvinningsdagen? Kan finnas en annan teknisk förklaring.
3. Mysteriet kring de raderade telefonsamtalen med en gammal Nokia-telefon. Vi har inte fått någon teknisk förklaring än.
4. Det är helt klart att äktenskapsförordet sticker i ögonen på en läsare. Om AEH i TH:s ögon var "mentalt omyndig" så hon inte var värd mer, borde han inte ha gift sig med henne, kan jag tycka. Eller hade han henne bara till "marktjänst", som en piga?
Inte heller det är ju något bevis på att TH är GM. Vad man än kan tycka om deras pengar.
TH har inte lämnat godtagbar förklaring anser jag. En del av förklaringen kan vara att hon varit otrogen och att han inte ville att hon skulle bosätta sig i hemmet med en annan man (om huset delades av båda juridiskt). Men då äktenskapsförordet första gången skrevs - då var väl ingen av dem otrogen?
Frågorna blir många om man tar alla infallsvinklar och utvikningar i beaktande.
Det behövs ju nästan en speciell robot för att hålla reda på allt.
Senast redigerad av Moschata 2020-08-06 kl. 08:03.
Senast redigerad av Moschata 2020-08-06 kl. 08:03.