2020-08-04, 22:03
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
När kan han bli häktad? (Om) När åtalet är färdigt ?
Han kan väl teoretiskt vara på väg till häktet as we speak, beroende på vad för genombrott som skett i kompletteringarna?

Jag är osäker!
Citera
2020-08-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Han kan väl teoretiskt vara på väg till häktet as we speak, beroende på vad för genombrott som skett i kompletteringarna?

Jag är osäker!
Hoppas till gud de hittar mer, detta kräket ska fan inte komma undan. Men jag e orolig att han gör det
Citera
2020-08-04, 22:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 152 vittnesförhör sid 73 Förhörsledare Mirja Bitting Anledning till förhöret . Sin kännedom om Lena
Hörd person H*ilgendorf, M*alin. Förhörsdatum 2018-09-17 Förhör påbörjat 14:04 Förhör avslutat 16:15

Jag hade sett detta beteende hos honom vid ett tidigare tillfälle, just det här irrationella. Det var en gång som Lena hade kört av vägen med barnen i bilen. Vi fick ett samtal från barnen som sa att; mamma har voltat med bilen och vi hörde sirener i bakgrunden. Då var Ulf väldigt lösningsfokuserad, han satte sig i bilen, åkte dit och hämtade dem. Ingen hade skadat sig.
-----------------------
Tvätta-lena-ren-från-motivet-till-varje-pris fortsätter i oförminskad styrka.
Jag undrar hur pass sannolikt det är att man voltar med bilen och ingen, varken förare eller passagerare, blir skadad.
Citera
2020-08-04, 23:02
Medlem
Voltade är kanske en överdrift, men hon kom över på fel sida vägbanan, styrde emot för häftigt och fick sladd och körde av på vänster sida av vägen. Där rullade bilen (edit: Alltså rullade så taket på bilen blev knycklat en del mot marken) ett varv nedför slänten och kastades runt sidledes. De stannade edit: liggande på sidan med fronten upp mot vägen. Baken på bilen var intryckt i buskaget. (Skrev något annorlunda först, men km på jag blandade ihop olika personer och olika olyckor)

Lena har två ytterligare mobil-bilolyckor på sitt samvete. Den första finns med i FUP och sker i långsam fart i Kilsbergen på väg mot Gårdsjötorp. Den andra på Rudbecksgatan i Örebro dör ögonen på telefonen gjorde att hon missade att det var rött och körde in i baken på framförvarande, men hon hann i alla fall sänka farten något.
Senast redigerad av Medinsyn 2020-08-04 kl. 23:19.
Citera
2020-08-04, 23:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag undrar hur pass sannolikt det är att man voltar med bilen och ingen, varken förare eller passagerare, blir skadad.

Om bilen hade voltat, hade man inte varit orolig för barnens hälsa?
Skador kan ju komma fram lite senare. T ex nackskador.

Jag har svårt att tänka mig att man hämtar barnen hem utan att de kollas av läkare efter en bilvolt.
Citera
2020-08-04, 23:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om bilen hade voltat, hade man inte varit orolig för barnens hälsa?
Skador kan ju komma fram lite senare. T ex nackskador.

Jag har svårt att tänka mig att man hämtar barnen hem utan att de kollas av läkare efter en bilvolt.
Precis min tanke.
Citera
2020-08-05, 00:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Voltade är kanske en överdrift, men hon kom över på fel sida vägbanan, styrde emot för häftigt och fick sladd och körde av på vänster sida av vägen. Där rullade bilen (edit: Alltså rullade så taket på bilen blev knycklat en del mot marken) ett varv nedför slänten och kastades runt sidledes. De stannade edit: liggande på sidan med fronten upp mot vägen. Baken på bilen var intryckt i buskaget. (Skrev något annorlunda först, men km på jag blandade ihop olika personer och olika olyckor)

Lena har två ytterligare mobil-bilolyckor på sitt samvete. Den första finns med i FUP och sker i långsam fart i Kilsbergen på väg mot Gårdsjötorp. Den andra på Rudbecksgatan i Örebro dör ögonen på telefonen gjorde att hon missade att det var rött och körde in i baken på framförvarande, men hon hann i alla fall sänka farten något.

Du som ändå verkar känns de inblandade, vad tänker du och SD om det som skrivs om honom och om Lena i tråden? HD?

Vad stämmer och vad stämmer inte?

Kan du ge några exempel?
Citera
2020-08-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn

Detaljerade förstahandsuppgifter från föraren? Dessutom fler mobil-bilolyckor. Menar du att hennes rattsurfande skulle ha med mordet att göra?
Citera
2020-08-05, 00:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Detaljerade förstahandsuppgifter från föraren? Dessutom fler mobil-bilolyckor. Menar du att hennes rattsurfande skulle ha med mordet att göra?

Medinsyn verkar ha bra källor.
Några uppgifter h*n har lämnat har ju visat sig stämma, te x Nordajöloggarna.
Citera
2020-08-05, 00:56
Medlem
StefanDavidssons avatar
Är det någon som vet ungefär när SD-sekten satte igång ”ordentligt” med trollandet och kartläggandet av användare etc? Jag skulle vilja läsa det och tänkte att det kan vara smidigast med datumsökning, så om någon kanske minns att det sammanföll med något speciellt..
Citera
2020-08-05, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Hur mycket du än argumenterar kommer du aldrig undan att den ytterst troligen gärningsmannen begått ett mord. Det är definitivt en överträdelse av våra lagar.

Motivet till brottet = mordet, var att gärningsmannen tröttnat på Lenas beteende och ansåg att hon måste tillintetgöras. Det märkliga är dock att mordet begicks efter att Lena sagt att SD inte längre hade någon kontroll över henne. Det beskedet borde SD vara nöjd med, eller hur?

Om jag skriver självklara saker så skriver du sådant som inte har någon betydelse i bedömningen av straffskalan. I så fall är det många livstidsdomar som skulle omvärderas och mildras med tanke på gärningsmannens förklaring till att ha utfört mordet. De absolut flesta mördare antingen nekar eller anser att det finns förmildrande omständigheter. Du kan googla om detta i hur många mordfall som helst.

Du har tidigare skrivit om att när man är rädd och hotad skall man backa bort. Om Lena var så rädd och hotad av SD att hon trodde att han skulle mörda henne hade hon inte gått ut mitt i natten när hon hörde "lockandet". Nu blev det som att bli huggen i ryggen bakifrån.

Att jag skriver självklara saker tar jag som ett beröm.

Om du läser mina texter som att jag inte tror att mgm begått ett mord, utan argumenterar för motsatsen, måste din läsförståelse vara undermålig.

Jag skulle kunna ta upp och skriva saker som skulle kunna påverka bedömningen av straffskalan som rör perioder av stalkingbeteende från Lenas sida, men jag undviker det avsiktligt för att du med flera ska slippa skrika samfällt i kör att Stefan smugit in i Ls hus, fotograferat henne i smyg etc. Vi får acceptera att de var involverade i ett krig sinsemellan och båda ämnade vinna. Att båda kunde använda den info de hade om varandra för att skada, utpressa, och hämnas.

Det är självklart att man om man är vuxen, och förälder och ens eget barn exempelvis blir mordhotad, backar, klipper kontakten, anmäler, söker skydd, informerar barnets pappa etc, som en garanti, eller försäkran, för att uppmärksamma omvärlden vad som pågår. Om man nu nonchalerar att man själv dödshotas kan man åtminstone reagera för sitt barns skull. Det är något extremt avvikande att någon uppvisar så gränsöverskridande tecken att man går på barn och nära anhörig.

Att inte då som förälder agera är också mycket avvikande. Kanske fanns ingenting i den här världen som kunde skrämma eller väcka rädsla hos Lena? Kanske hade hon huvudet fyllt av föreställningar om att hon själv var stark, att hon inte tänkte vika sig, ge efter eller tillåta sig kontrolleras och manövreras längre?

Trots hennes eventuella intentioner, anser jag tecknen är graverande, för att mgm inte var en snäll nallebjörn, hans beteenden eskalerade. Tydlig varningsklocka, för den som har ögon att se med och öron att höra med. Sedan kan man frivilligt nonchalera eller förtränga det uppenbara, för den som önskar.

Om du sedan upplever dig så trygg med den personen att du fortsätter bjuda hem vederbörande, gå ut ensam mitt i mörka natten, så kanske du inte räknas till de minst riskbenägna personerna, nej.

Lena var i och för sig en aning allmänt naiv kring känslor och relationer, precis som med risker, av typen: Om du bara blundar, och tror något tillräckligt mycket, så blir det så. Även om mgm manipulerat, blandat värme och kyla, fryst ut dig för att sedan uppvakta dig i romantisk anda, så blir det snabbt genomskinligt. Man låter sig bedras för man vill hellre vara bedragen , än vakna upp ur en fåfäng dröm.

Mgm, är hal, han söker inte hjälp, utan det är andra som söker upp mr nice för att få praktisk hjälp, och råd. Han ställer upp, kommer med dyra presenter, trevlig, rolig och social. Utmärkt fasad för dubbelspel, vem kan föreställa sig att den svärmorsdrömmen inte bara hamrar i väggen?
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-08-05 kl. 09:21.
Citera
2020-08-05, 11:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Om du läser mina texter som att jag inte tror att mgm begått ett mord, utan argumenterar för motsatsen, måste din läsförståelse vara undermålig.

Jag skulle kunna ta upp och skriva saker som skulle kunna påverka bedömningen av straffskalan som rör perioder av stalkingbeteende från Lenas sida, men jag undviker det avsiktligt för att du med flera ska slippa skrika samfällt i kör att Stefan smugit in i Ls hus, fotograferat henne i smyg etc. Vi får acceptera att de var involverade i ett krig sinsemellan och båda ämnade vinna. Att båda kunde använda den info de hade om varandra för att skada, utpressa, och hämnas.

Det är självklart att man om man är vuxen, och förälder och ens eget barn exempelvis blir mordhotad, backar, klipper kontakten, anmäler, söker skydd, informerar barnets pappa etc, som en garanti, eller försäkran, för att uppmärksamma omvärlden vad som pågår. Om man nu nonchalerar att man själv dödshotas kan man åtminstone reagera för sitt barns skull. Det är något extremt avvikande att någon uppvisar så gränsöverskridande tecken att man går på barn och nära anhörig.

Att inte då som förälder agera är också mycket avvikande. Kanske fanns ingenting i den här världen som kunde skrämma eller väcka rädsla hos Lena? Kanske hade hon huvudet fyllt av föreställningar om att hon själv var stark, att hon inte tänkte vika sig, ge efter eller tillåta sig kontrolleras och manövreras längre?

Trots hennes eventuella intentioner, anser jag tecknen är graverande, för att mgm inte var en snäll nallebjörn, hans beteenden eskalerade. Tydlig varningsklocka, för den som har ögon att se med och öron att höra med. Sedan kan man frivilligt nonchalera eller förtränga det uppenbara, för den som önskar.

Om du sedan upplever dig så trygg med den personen att du fortsätter bjuda hem vederbörande, gå ut ensam mitt i mörka natten, så kanske du inte räknas till de minst riskbenägna personerna, nej.

Lena var i och för sig en aning allmänt naiv kring känslor och relationer, precis som med risker, av typen: Om du bara blundar, och tror något tillräckligt mycket, så blir det så. Även om mgm manipulerat, blandat värme och kyla, fryst ut dig för att sedan uppvakta dig i romantisk anda, så blir det snabbt genomskinligt. Man låter sig bedras för man vill hellre vara bedragen , än vakna upp ur en fåfäng dröm.

Mgm, är hal, han söker inte hjälp, utan det är andra som söker upp mr nice för att få praktisk hjälp, och råd. Han ställer upp, kommer med dyra presenter, trevlig, rolig och social. Utmärkt fasad för dubbelspel, vem kan föreställa sig att den svärmorsdrömmen inte bara hamrar i väggen?

Det blir lite konstigt när du insinuerar att Lena skulle ha gjort så allvarliga saker så att ett straff för mordet skulle sänkas. När du anklagar Lena för så grova saker borde det höra till ordningen att förklara vilka hänvisa till aktbilaga eller liknande, istället för att skylla på ”kören”.

Du skriver:

”Jag skulle kunna ta upp och skriva saker som skulle kunna påverka bedömningen av straffskalan som rör perioder av stalkingbeteende från Lenas sida, men jag undviker det avsiktligt för att du med flera ska slippa skrika samfällt i kör[...]”

Det finns mycket jag håller med dig om i övrigt, men också en del saker som jag har en annan uppfattning om än du.
Ett exempel är att jag inte tror att det var så många som såg de allvarliga tecknen dom du beskriver.
Lena gjorde det nog, men samtidigt misstänker jag att hon blundade hårt. Hon ville inte se det hon såg samtidigt som hon innerst inne ”visste”. En slags förnekelse. Jag vill inte kalla det ”naiv”.

Allvarligt är det att hon inte berättade och polisanmälde dödshoten. Det hade varit en markering även om det inte hade gått att bevisa.

Här visar Lena hur bunden och beroende hon är av sitt ”knark”.
Hon visste själv hur sjuk hon var, men förmådde inte bryta.

Istället önsketänkte hon ännu mer att det inte var så allvarligt som det lät.

Det kanske är det som kallas normaliseringsprocessen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in