Väldigt intressant att läsa SD:s versioner innan han fick tillgång till FUP:en och hur är pappan funtad ?
FÖRHÖR MED PAPPAN TILL SD
Fritz tillfrågas om Stefan berättat något om sin inblandning i mordet?
Fritz kan inte minnas att han ställt frågan till Stefan om han är inblandad i brottet. Däremot vill han minnas att han sagt till Stefan att "Jag kan inte tro att du gjort detta", med avseende på mordet. Stefan skall då ha varit tyst, vilket Fritz tolkade såsom att han är oskyldig.
Förhör SD 2018-05-15 17:50
HD vet att de har lite kontakt. Hon frågade om detta precis innan Stefan gick in till polisen idag.
Relationen med Lena:
Stefan säger att de bara är vänner. Stefan har sagt så i två år. Lena har sagt detta länge, kanske från årsskiftet 20I7/2018.
De har däremot haft en sexuell relation efter detta. Stefan tror att de inte har haft sex efter det att hans fru ville separera den 17 mars.
2018-05-29 11 :28
GÄLLANDE AVSLÖJANDET 2017
JR:Men HD vet ju redan.
MT: Ja, men vi har ju fortsatt ha kontakt Lena och jag äh.,,
JR:Mm.
MT: Och det har inte Hanna vetat om, hon vet om det nu men, hon har väl vetat om det lite grann under tiden också att vi har haft, fortsatt ha nån form av kontakt.
JR: Men vart gick Hanna reaktion då? För normalt sett då borde hon bli förbannad på dej...
MT: Ja hon borde ju bli det... JR: Eller hur?
MT: Men hon, hon är en mycket förstående kvinna äh och hon har ju vetat om att hon har ju varit, borträknad ur mitt liv, hon har varit borträknad ur allt hon har varit ett, tomt och dött skal.
GÄLLANDE ATT LW EJ VISSTE OM USA-RESAN
PS: Du berättar för Hanna? Under USA-resan?
MT: Ja direkt på resan och så blev det sen också.
PS:Ja, men om hon nu har hotat och gå och berätta för Hanna då på måndag kväll då...
MT:Ja då (ohörbart) vi...
PS: Då har ju inte hunnit.
MT: Nej men där så valde jag och säga till Lena att nej...
PS: Eller på...
MT: Men det blir...
PS: Tisdagen?
MT: Inget och jag sa till Lena därför att det blir ingen USA-resa då, då hade jag liksom, då skulle jag prata med Hanna i lugn och ro, när vi hade tid och lyssna, tid och prata.
PS: Skulle du få prata med henne? Eller till följd att du, lura henne menar du, det var så du menade?
MT: Ja eftersom Lena inte skulle gå och prata med Hanna så fick jag möjlighet att prata med Hanna.
PS: Sa Lena att hon inte skulle prata med Hanna?
MT: Jaa eller rättare sagt, det var ju motsatsen hon sa att om, om jag åker till USA så kommer hon och prata med Hanna…..
GÄLLANDE CYKLING PÅ MORDNATTEN ! 2018-05-30
F: Jaa, och har du inte varit utanför tomten någon gång under den kvällen? efter det du kom hem?
M: (Inget svar) F: Är du säker på att du bara har hållit dig inne?
M: Jo jag var utanför tomten också.
F: Var var du då nånstans då?
M: Jag cyklade. F:Mhm, var cykla du då?
M: Eh, förmodligen cykla jag runt kvarteret, eh jag höll ju på och ställa in växlarna på cykeln, eh som jag prata om igår.
F: Vad var klockan ungefär då tror du?
M: Jaa den var väl också där i spannet mellan tolv och ett skulle jag säga.
F: Mhm inte före?
M: Nej förlåt spannet är nog snarare mellan tolv, elva och tolv ja precis.
F:Mm.
M: Ja just det, jag kom hem vid elva.
F: Var cykla du då nånstans?
M: (Inget svar) F: Nu är det viktigt att du tänker till lite här Stefan.
M: Ja. F: Mm.
M: Jag vet att jag cykla flera gånger fram och tillbaka på gatan.
F: Betesgatan?
M:Betesvägen ja.
F: Vilken annan gata cykla du på då?
M:Jag cykla förmodligen äh,ner på Betesvägen och Skördevägen (tyst en stund) jag brukar cykla vid bron alltid när jag testar växlar så det, gjorde jag säkert och över motorvägsbron enda upp på Färdemansgatan så går det en cykelbro,jag kan inte säga att jag minns det men, säkert cykla jag där. Nej jag cykla inte förbi Lena.
F: Nej det säger jag inte jag har sagt, jag fråga var...
M: Nej (skrattar till) ………
F: Du cykla.
M: Ja (skrattar till) jag bara fyllde på med ett svar.
F: Varför det?
M: Det kändes relevant
M:För att jag har inte har varit hos Lena och det...
F: Nej men jag har ju inte frågat...
M: Liksom därför därför vi sitter...
F: Jag fråga var du cykla nånstans.
M: Mm mm, förmodligen mest på Betesvägen (suckar) sen antar jag att jag följde den ner Skördevägen och sen bort över cykelbron, det vet jag att jag har gjort jag håller på med växlarna ganska många kvällar, eh.
F: Vad. vad var det så viktigt för då? Mitt i natten?
M: Nej det är inte viktigt det är i väntan på tvättmaskin...
F: Var det så viktigt och, och hålla på och pula med växlarna? Vilken cykel är det då?
FÖRHÖR MED PAPPAN TILL SD
Fritz tillfrågas om Stefan berättat något om sin inblandning i mordet?
Fritz kan inte minnas att han ställt frågan till Stefan om han är inblandad i brottet. Däremot vill han minnas att han sagt till Stefan att "Jag kan inte tro att du gjort detta", med avseende på mordet. Stefan skall då ha varit tyst, vilket Fritz tolkade såsom att han är oskyldig.
Förhör SD 2018-05-15 17:50
HD vet att de har lite kontakt. Hon frågade om detta precis innan Stefan gick in till polisen idag.
Relationen med Lena:
Stefan säger att de bara är vänner. Stefan har sagt så i två år. Lena har sagt detta länge, kanske från årsskiftet 20I7/2018.
De har däremot haft en sexuell relation efter detta. Stefan tror att de inte har haft sex efter det att hans fru ville separera den 17 mars.
2018-05-29 11 :28
GÄLLANDE AVSLÖJANDET 2017
JR:Men HD vet ju redan.
MT: Ja, men vi har ju fortsatt ha kontakt Lena och jag äh.,,
JR:Mm.
MT: Och det har inte Hanna vetat om, hon vet om det nu men, hon har väl vetat om det lite grann under tiden också att vi har haft, fortsatt ha nån form av kontakt.
JR: Men vart gick Hanna reaktion då? För normalt sett då borde hon bli förbannad på dej...
MT: Ja hon borde ju bli det... JR: Eller hur?
MT: Men hon, hon är en mycket förstående kvinna äh och hon har ju vetat om att hon har ju varit, borträknad ur mitt liv, hon har varit borträknad ur allt hon har varit ett, tomt och dött skal.
GÄLLANDE ATT LW EJ VISSTE OM USA-RESAN
PS: Du berättar för Hanna? Under USA-resan?
MT: Ja direkt på resan och så blev det sen också.
PS:Ja, men om hon nu har hotat och gå och berätta för Hanna då på måndag kväll då...
MT:Ja då (ohörbart) vi...
PS: Då har ju inte hunnit.
MT: Nej men där så valde jag och säga till Lena att nej...
PS: Eller på...
MT: Men det blir...
PS: Tisdagen?
MT: Inget och jag sa till Lena därför att det blir ingen USA-resa då, då hade jag liksom, då skulle jag prata med Hanna i lugn och ro, när vi hade tid och lyssna, tid och prata.
PS: Skulle du få prata med henne? Eller till följd att du, lura henne menar du, det var så du menade?
MT: Ja eftersom Lena inte skulle gå och prata med Hanna så fick jag möjlighet att prata med Hanna.
PS: Sa Lena att hon inte skulle prata med Hanna?
MT: Jaa eller rättare sagt, det var ju motsatsen hon sa att om, om jag åker till USA så kommer hon och prata med Hanna…..
GÄLLANDE CYKLING PÅ MORDNATTEN ! 2018-05-30
F: Jaa, och har du inte varit utanför tomten någon gång under den kvällen? efter det du kom hem?
M: (Inget svar) F: Är du säker på att du bara har hållit dig inne?
M: Jo jag var utanför tomten också.
F: Var var du då nånstans då?
M: Jag cyklade. F:Mhm, var cykla du då?
M: Eh, förmodligen cykla jag runt kvarteret, eh jag höll ju på och ställa in växlarna på cykeln, eh som jag prata om igår.
F: Vad var klockan ungefär då tror du?
M: Jaa den var väl också där i spannet mellan tolv och ett skulle jag säga.
F: Mhm inte före?
M: Nej förlåt spannet är nog snarare mellan tolv, elva och tolv ja precis.
F:Mm.
M: Ja just det, jag kom hem vid elva.
F: Var cykla du då nånstans?
M: (Inget svar) F: Nu är det viktigt att du tänker till lite här Stefan.
M: Ja. F: Mm.
M: Jag vet att jag cykla flera gånger fram och tillbaka på gatan.
F: Betesgatan?
M:Betesvägen ja.
F: Vilken annan gata cykla du på då?
M:Jag cykla förmodligen äh,ner på Betesvägen och Skördevägen (tyst en stund) jag brukar cykla vid bron alltid när jag testar växlar så det, gjorde jag säkert och över motorvägsbron enda upp på Färdemansgatan så går det en cykelbro,jag kan inte säga att jag minns det men, säkert cykla jag där. Nej jag cykla inte förbi Lena.
F: Nej det säger jag inte jag har sagt, jag fråga var...
M: Nej (skrattar till) ………
F: Du cykla.
M: Ja (skrattar till) jag bara fyllde på med ett svar.
M: Det kändes relevant
M:För att jag har inte har varit hos Lena och det...
F: Nej men jag har ju inte frågat...
M: Liksom därför därför vi sitter...
F: Jag fråga var du cykla nånstans.
M: Mm mm, förmodligen mest på Betesvägen (suckar) sen antar jag att jag följde den ner Skördevägen och sen bort över cykelbron, det vet jag att jag har gjort jag håller på med växlarna ganska många kvällar, eh.
F: Vad. vad var det så viktigt för då? Mitt i natten?
M: Nej det är inte viktigt det är i väntan på tvättmaskin...
F: Var det så viktigt och, och hålla på och pula med växlarna? Vilken cykel är det då?