2020-08-03, 23:07
Medlem
franges avatar
Gör ett konto som tjej på Bodycontact eller nån annan sexsajt - köp billiga trosor och skrubba röven med dem och sälj dem dyrt som använda. Har du mot förmodan tillgång till en faktiskt tjej så låt henne gå i dem och svettas någon dag innan du säljer dem - för att tjäna ännu mer pengar.

Eller regga ett gaykonto och sälj diverse runksexvideos på dig själv i cam.
Citera
2020-08-03, 23:12
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackaward
Har mitt vanliga 9-5 jobb men jag skulle vilja börja med något vid sidan om som kan generera pengar. Kan tänka mig att lägga 1-3H om dagen på min sidehussle. Har ni några tips?

Städa ut ditt förråd (det behöver städas ändå sannolikt) och lägg ut på Tradera.
Folk bjuder som galningar på vilket gammalt skräp som helst..
Du får sälja "lösöre", dvs. gammalt skräp helt skattefritt upp till ett belopp på 50.000 kronor årligen.
Nada i skatt. Och du kan sköta det framför din dator, precis som när du ligger här på Flashback.

"Pengar gratis mannen!!" för att emulera våra nya "vänner" till förortssvenskar..
Citera
2020-08-03, 23:16
Medlem
frdks avatar
Köp/sälj är mycket bök för marginella vinster om man inte är bra insatt i värdering. Crypto /aktier är man suicidal om man ger sig in i.

Content writer? Översättare?
Telefonsäljare? Städ? Donken?

Enkla yrken har rätt lätt ta in på deltid om du sköter dig.
Senast redigerad av frdk 2020-08-03 kl. 23:21.
Citera
2020-08-03, 23:19
Medlem
luckylucazs avatar
Du skriver i en tidigare tråd:

"Jobbar som en sunkig dryg telefonförsäljare 30h i veckan."

Mitt tips: Tänk inte så kortsiktigt... Det klart bästa du kan göra är att utbilda dig själv så att du kan skaffa ett jobb som både betalar mer och är roligare.

Ta en online-kurs och lär dig React / Javascript t.ex. Det tar kanske ett halvår eller ett år innan du är tillräckligt duktig för att få ett jobb, men du kommer tjäna på det resten av livet.
Citera
2020-08-03, 23:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Köp/sälj är mycket bök för marginella vinster om man inte är bra insatt i värdering. Crypto /aktier är man suicidal om man ger sig in i.

Content writer? Översättare?
Telefonsäljare? Städ? Donken?

Enkla yrken har rätt lätt ta in på deltid om du sköter dig.

Jag syftade snarast på att sälja (sälja alltså) saker man ser som skräp på Tradera. Inte att sätta igång med någon "köp-sälj"-verksamhet. Den ene mannens skräp är den andre mannens guldklimp, typ.

Framför allt stockholmare köper allt som ser "gammalt ut". TS bör testa att städa därhemma, och i stället för att gå till återvinningen, sälja skrotet på Tradera/Blocket etc.

Här är i Göteborg är det knepigt nog enklare att lämna in paket på posten än att åka till kommunens återvinning med skräpet.
Citera
2020-08-03, 23:29
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
Du skriver i en tidigare tråd:

"Jobbar som en sunkig dryg telefonförsäljare 30h i veckan."

Mitt tips: Tänk inte så kortsiktigt... Det klart bästa du kan göra är att utbilda dig själv så att du kan skaffa ett jobb som både betalar mer och är roligare.

Ta en online-kurs och lär dig React / Javascript t.ex. Det tar kanske ett halvår eller ett år innan du är tillräckligt duktig för att få ett jobb, men du kommer tjäna på det resten av livet.

Företag vill inte ha ’säljare som blev less sitt jobb och tog en självlärd grundkurs i js’ tro mig vet inte hur många cv jag kastat i skräpkorgen från den typen. Krävs utbildning och lång arb. livserfarenhet i verkligheten.
Citera
2020-08-03, 23:37
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag syftade snarast på att sälja (sälja alltså) saker man ser som skräp på Tradera. Inte att sätta igång med någon "köp-sälj"-verksamhet. Den ene mannens skräp är den andre mannens guldklimp, typ.

Framför allt stockholmare köper allt som ser "gammalt ut". TS bör testa att städa därhemma, och i stället för att gå till återvinningen, sälja skrotet på Tradera/Blocket etc.

Här är i Göteborg är det knepigt nog enklare att lämna in paket på posten än att åka till kommunens återvinning med skräpet.

Tycker allt är trögsåld på tradera iof men sant, synen på värde är rätt olika. Hade en granne som fått alla möbler inskickade från landet från en vänlig släkting, jättefina saker jag själv hade köpt dyrt på en antikaffär om jag hade sett.. men de själva skämde ögonen ur sig att behöva prata om. Lite lustigt såntdär..
Citera
2020-08-03, 23:40
Medlem
Diablo1118s avatar
Tråd tjäna pengar hemifrån sammanfogad /Moderator
Citera
2020-08-04, 03:39
Medlem
luckylucazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Företag vill inte ha ’säljare som blev less sitt jobb och tog en självlärd grundkurs i js’ tro mig vet inte hur många cv jag kastat i skräpkorgen från den typen. Krävs utbildning och lång arb. livserfarenhet i verkligheten.

Jag brukade tro så också, men har på senare år jobbat med ett flertal från App Academy och andra bootcamps, vissa utan någon som helst teknisk bakgrund. Du skriver själv "Enkla yrken har rätt lätt ta in på deltid om du sköter dig" -- exakt detta, det är ingen magi att lära sig koda, JS är dessutom väldigt väl lämpat eftersom ramverken byts ut typ vartannat år vilket gynnar folk som precis lärt sig det senaste coola ramverket. Många företag har heller inte så skyhöga krav på folk de anställer.
Citera
2020-08-05, 20:17
Medlem
Citat:
Städa ut ditt förråd (det behöver städas ändå sannolikt) och lägg ut på Tradera.
Folk bjuder som galningar på vilket gammalt skräp som helst..
Du får sälja "lösöre", dvs. gammalt skräp helt skattefritt upp till ett belopp på 50.000 kronor årligen.
Nada i skatt. Och du kan sköta det framför din dator, precis som när du ligger här på Flashback.

"Pengar gratis mannen!!" för att emulera våra nya "vänner" till förortssvenskar..

Har lagt ut massvis på tradera för 10kr allt från ps4 spel till dyra skor. Ingen skor köper. Så att folk köper som galningar vet jag inte
Citera
2020-08-05, 22:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Har lagt ut massvis på tradera för 10kr allt från ps4 spel till dyra skor. Ingen skor köper. Så att folk köper som galningar vet jag inte

Beror kanske på dina eventuella färdigheter eller brister på färdigheter gällande "reklam"?
Men har sett att folk kan sälja "rent skräp" på Tradera med troligen god förtjänst.
Citera
2020-08-05, 22:14
Medlem
Citat:
Beror kanske på dina eventuella färdigheter eller brister på färdigheter gällande "reklam"?
Men har sett att folk kan sälja "rent skräp" på Tradera med troligen god förtjänst.

Möjligt. Men jag är duktig fotograf och kan skriva. Så borde inte ligga där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in