2020-07-05, 12:27
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storspelare2020
Det handlar inte om banker eller något institut utan det upprättas ett kontrakt med klara villkor och vad som gäller mellan investeraren och mottagaren. Det finns diverse nätverk där ute och jag kan absolut inte gå i god för alla men dom jag har kontakt med är seriösa.

i dessa tider är det nog risky att investera
Citera
2020-07-05, 12:30
Medlem
Behöver båda sidor av detta upplägg ha ett kapital från början eller är det mer att den som investerar tjänar pengar på ex ränta?
Citera
2020-07-05, 12:49
Medlem
Citat:
Det måste finnas en säkerhet från andra hållet såklart men dom väljer vilka som får vara på den sidan med omsorg och iallafall det nätverk som jag talar om är mestadels vänner från väldigt långt tillbaka och det är ett konstant flöde på pengar. Det är investeraren som belönas för sin insats och den som behöver kapital får betala den delen då det är hen som har behovet och investeraren tillgången.

Ok, förstår lite mer då! Tack för info, har varken kapital eller säkerhet att komma med men säkert användbart för de som har endera!
Citera
2020-07-05, 12:52
Medlem
sasos avatar
Citat:
Det kan det absolut vara i sådant som styrs av börsen och värkdsekonomin men detta är på ett lite mindre och mer familjärt plan. Jag har iallafall svarat så gott jag kan på dina frågor och jag hoppas att du fick iallafall en lite bättre bild om vad det handlar om.

tack, är det någon hemsida som erbjuder detta?
Citera
2020-07-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmirg
Ok, förstår lite mer då! Tack för info, har varken kapital eller säkerhet att komma med men säkert användbart för de som har endera!

Jag förstår och jag hoppas verkligen att det löser sig för dig ändå på ett eller annat sätt men som du säkert förstår måste dom vara väldigt noga med vilka som får vara på låntagarsidan. Det finns hela tiden något band emellan dom och kärnan. Skulle det slarvas med sådant börjar det snart nog gå åt pipan med allt. Flödet tillbaka är precis lika viktigt som flödet in.
Citera
2020-07-05, 13:03
Medlem
Citat:
Jag förstår och jag hoppas verkligen att det löser sig för dig ändå på ett eller annat sätt men som du säkert förstår måste dom vara väldigt noga med vilka som får vara på låntagarsidan. Det finns hela tiden något band emellan dom och kärnan. Skulle det slarvas med sådant börjar det snart nog gå åt pipan med allt. Flödet tillbaka är precis lika viktigt som flödet in.

Givetvis förstår jag det! Är bra att det sköts ordentligt, man ska ju heller inte låna i desperation egentligen. Tack!
Citera
2020-07-06, 12:52
Medlem
Fått ihop 750:- av 7800:- på att sälja småsaker, nu är det tomt och har inte kommit nånstans, har fullständig panik!
Det enda jag vet jag kan göra är att panta burkar, men ärligt så finns det inte tillräckligt av dessa för att det skall göra någon skillnad...finns de något annat man kan göra för att få ihop nåt? Min hjärna tänker inte längre!
Citera
2020-07-14, 07:22
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmirg
Fått ihop 750:- av 7800:- på att sälja småsaker, nu är det tomt och har inte kommit nånstans, har fullständig panik!
Det enda jag vet jag kan göra är att panta burkar, men ärligt så finns det inte tillräckligt av dessa för att det skall göra någon skillnad...finns de något annat man kan göra för att få ihop nåt? Min hjärna tänker inte längre!

Har du ett jobb? Annars sök alla möjliga jobb du kan. Erbjud diverse tjänster, är det något du är bra på? Annars städa/klippa gräs osv.

Låna av någon närstående kanske, även om lån mer eller mindre skjuter på problemet.
Citera
2020-07-15, 20:57
Medlem
rymdsols avatar
Möjligheterna för inkomst finns på internet! Googla ´´affiliate marketing´´
Citera
2020-08-03, 22:40
Medlem
flashbackawards avatar
tjäna pengar hemifrån

Har mitt vanliga 9-5 jobb men jag skulle vilja börja med något vid sidan om som kan generera pengar. Kan tänka mig att lägga 1-3H om dagen på min sidehussle. Har ni några tips?
Citera
2020-08-03, 23:00
Medlem
Jarrros avatar
Köp billigt sälj dyrt.
Köpte min iphone 10 i kartong väldigt sparsamt använd inga repor eller något
För 3500
Kan lätt flippa till 4500/5000
Vissa köper halv trasiga/smutsiga airpods för hundralappar och fixar lätt med lite sprit och bomull och lite pillande och säljer för 500+ vinst
Samma sak funkar för allt möjligt
OBS var bara noga att du inte köper nått trasigt ta din tid och kolla igenom
Citera
2020-08-03, 23:06
Medlem
Handel och handla med krytovaluta.Kolla på commodum.one. Lite komplicerat i början men väl värt pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in