Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nån har nämnt att hon var med en kompis, vart tog han/hon vägen? Jag förstår att man springer när man ser nån som skjuter men man kanske går tillbaka efter en stund när faran är över. Nu verkar det varit en anställd på donken som hittade henne

Frågan är om detta är bekräftat. Det kan ha blivit en trådsanning. Dock är det inte orimligt att hon träffade nån bekant vid Donken. Men jag har inte sett nån uppgift att det var hennes 13-årigwe pojkvän.
Citera
2020-08-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Tydligen har ovanligt många gängkriminella hoppat av på sista tiden (minns ej källan)Tänker att detta vore ett tillfälle för "Måltavlorna" som uppenbarligen har en hotbild mot sig och kanske fått sig en tankeställare om vad deras livsstil kan ställa till med.Hoppas de tar lite djupare snack med grabbarna.
Det har väl varit sämre inkomstmöjligheter även i deras bransch i samband med Corona så summa sumarum - lika bra att sluta nu.

Hoppas Polisen/samhället blir lite bättre på att skydda vittnen och avhoppare.

Du verkar tro att det här är någon Hollywoodfilm, där även de kriminella har moral och antingen pratar med polisen om vad som har hänt, eller fixar det själva. Kommer inte hända, det här är lowlifes från mena som känner noll ansvar för vad som händer.
Kolla bara på "lugna gatan" i Stockholm, eller "sluta skjut" från Malmö och se vilka laglydiga Svenssons dessa djur påstått skulle bli, vilket aldrig sker.
Den enda lösningen är att skicka hem dom till sina hemländer, fram tills att det sker är det bara som att sminka en gris med olika sociala och polisiära åtgärder.
Citera
2020-08-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Frågan är om detta är bekräftat. Det kan ha blivit en trådsanning. Dock är det inte orimligt att hon träffade nån bekant vid Donken. Men jag har inte sett nån uppgift att det var hennes 13-årigwe pojkvän.
Pojkvännen fick ju reda på det dagen efter om jag minns rätt, han var ju hemma på natten. Det enda som är bekräftat är att hon var ute med sin hund. Inget annat.
Citera
2020-08-03, 17:29
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Haha back again ;-)
Men då gäller det ju att bevisa att dom sköt för att döda - och inte t ex hota, skrämma eller skada
Nej du har fel! Likgiltigheten för vad som kan hända och du skjuter mot människor, räcker gott för att dömas för mord!
Citera
2020-08-03, 17:30
Bannlyst
Vet man vem offret är?

Namn?
Ursprung?
Äldre Syskon?
Citera
2020-08-03, 17:30
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattattata1
GP skriver idag, i sin artikel om minnesstunden;

"Föräldrar och andra som kom till platsen för att sörja vittnar om att området där dådet inträffade i vanliga fall är lugnt."

SVT:s artikel igår, vad jag minns (hittar den inte idag), hade väl som underrubrik något om att platsen var avsides och otrygg?

De mörkar alltså inte bara väldigt många nyheter, de sprider också ut totalt påhittade osanningar som i detta exempel?

Det stämmer.

Den omtalade mamman, ni vet hon i NY Rangers-keps och med botoxläppar, berättade ju gråtandes redan igår om hur otrygg denna plats är och att ”polisen aldrig gör något åt det”.

Flera andra boende i området har även berättat samma sak. Platsen är ett väl känt tillhåll för diverse kriminella element den tiden på dygnet.

GP ljuger alltså så det står härliga till.
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-08-03 kl. 17:34.
Citera
2020-08-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Du verkar tro att det här är någon Hollywoodfilm, där även de kriminella har moral och antingen pratar med polisen om vad som har hänt, eller fixar det själva. Kommer inte hända, det här är lowlifes från mena som känner noll ansvar för vad som händer.
Kolla bara på "lugna gatan" i Stockholm, eller "sluta skjut" från Malmö och se vilka laglydiga Svenssons dessa djur påstått skulle bli, vilket aldrig sker.
Den enda lösningen är att skicka hem dom till sina hemländer, fram tills att det sker är det bara som att sminka en gris med olika sociala och polisiära åtgärder.

Lugna gatan var ju ett skämt, men visst finns det folk som hoppar av. Det kan ju vara attraktivt att fortsätta leva. Den förväntade livslängden är inte så hög i vissa branscher.
Citera
2020-08-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Nej jag ska inte behöva förklara poängen i min jämförelse, saknar du förmåga att förstå så rekommenderar jag annan typ av hjälp än vad jag kan erbjuda

Ha, det är nog många som tycker du går för långt i din jämförelse med mordet på Engla.

Kan du försöka se nuet istället för att referera till ett tio år gammalt mord på landsbygden av en känd landsortsman som besökte korvkiosken frekvent.

Nu är det Norsborg vi pratar om, vad har du för teorier?
Citera
2020-08-03, 17:34
Medlem
Citat:
Haha back again ;-)
Men då gäller det ju att bevisa att dom sköt för att döda - och inte t ex hota, skrämma eller skada

Jo jag förstår din poäng men det är inget man behöver bevisa på det exakta sättet.

Jag tar ett fiktivt exempel som detta fall. De får två misstänkta. De kan påvisa att det var de två i bilen när de avfyrade skotten. Vem som sköt spelar inte heller någon roll om båda två har understött handlingar som gör helheten så att säga. En kör den andra skjuter. Då kommer det åtalas och kan dömas för medgärningskap vilket är det man brukar kalla att de har agerat gemensamt och i samförstånd.

För att exv dömas till mordförsök behöver inte ens en person vara träffad om det skulle vara i en situation som denna. Det räcker med att avsikten var att skjuta och att det var i farlig riktning. I detta fall när någon avlidit till följd av skottlossningen så är det mord. Att säga att man skulle skrämmas eller liknande håller inte. Åklagaren behöver inte bevisa vad den åtalade tänkte just då. Det räcker med att det är riktat dödligt våld och i och med mängden kulor som spridits är det ett solklart likgiltighetsuppsåt.
Citera
2020-08-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Ha, det är nog många som tycker du går för långt i din jämförelse med mordet på Engla.

Kan du försöka se nuet istället för att referera till ett tio år gammalt mord på landsbygden av en känd landsortsman som besökte korvkiosken frekvent.

Nu är det Norsborg vi pratar om, vad har du för teorier?
Vad snackar du om, hur går jag för långt? Jag önskar jag inte hade behövt dra upp olika scenarion för att banka in lite förnuft hos er klan. Förstår du jämförelsen eller? Engla var en tioåring som var ute och cyklade ensam på dagen när hon blev attackerad av ett peddo. Fokuserade ni på att rikta samma typ av kritik mot stackars Englas föräldrar när det skedde? Denna 12 åring har stått och hängt vid en mack på natten och då blivit träffad av kulor från en drive by och folk fokuserar på vad hon gjort ute den tiden. Det bör ju egentligen inte vara så svårt att förstå vad jag menar.
Citera
2020-08-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Jag reagerade också på att rånet lät lite lurigt... å andra sidan, om det var ljuskänsligt borde han väl inte låta sig intervjuas och dra uppmärksamhet till sig...?

Det jag reagerade på är att det lät märkligt med att någon provkörde bilen och då av en slump just då blir personen rånad på bilen. Nu kollas ju han rejält men förvånar mig inte om de sålt bilen med nycklarna (alltså överenskommet med köpare som vill ha en stulen men bil med nyckel) och anmält den som tillgripen sen.

För mig så låter det som om det är ett steg för mycket i det där med att han lämnar till en polare och polaren bara råkar bli rånad och ja...
Citera
2020-08-03, 17:43
Medlem
Citat:
Haha back again ;-)
Zethreus sa att han blev dragen i armen och att det var därför skotten gick dit dom gick. Med din logik skulle han alltså bli friad, för hur skulle åklagare bevisat motsatsen, fast du själv skrivit att det var ett 100% solklart mord tidigare här i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in