2020-08-05, 18:11
Medlem
1. Mamman åker på lördag natt på semester med övriga familjen.
2. Flickan har bestämt att träffa sina kompisar, mitt i natten, efter mammas avfärd.
3. Oklart vem som passar flickan, men hon tar hunden med sig för att undvika att hunden, vid hennes hemkomst, börjar skälla.
4. Under natten sms-ar hon med en kompis som uppmanar henne att åka hem. Hon svarar att hon kommer att ta 03.00 bussen hem. Detta enligt mamman till kompisen som dessutom skickade screen på flickornas konversation. Det inlägget fanns på FB igår.
5. Av händelseförloppet kan man konstatera att hon stod i närheten av måltavlorna (kompisar?)

På sin instakonto skriver hon ”konsekvenstänk är inte min starka sida”
Nej, det är det inte...
Citera
2020-08-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Går det inte begära ut platsdata från socialamedier leverantörerna och samköra skjutningen med platsen för fyndet av bilen?

Ett annat alternativ är att kolla om ngn mobil har kopplat upp sig på bilens utrustning (spela muskk, ladda luren i usb) (borde loggas) ta fram mac adress eller imie sedan kör i operatörernas nät för att få ut simkorten som suttit i lurarna som kopplat upp sig?

Hey! Du har kommit på helt nya lösningar för hur man bedriver förundersökningar! Fucking geni!
Citera
2020-08-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katta30
Nej, det är det inte...

Är det hon? https://www.instagram.com/adrianaostrowska/

Ja, hon verkade gilla lönnsirap.

Börjar bli ganska uppenbart att det här är ett självmål av episka proportioner för Breivikhögern.
Citera
2020-08-05, 18:23
Medlem
Citat:

Nej, det är det inte...

Det är helt normalt. En tolvårings hjärna är inte färdigutvecklad än. Det tar dubbelt så lång till för frontalloben att färdigutvecklas.

Det är därför små barn behöver ha någon i sin omgivning som har en färdigutvecklad hjärna och kan tänka åt dem och fatta de kloka besluten.
Citera
2020-08-05, 18:26
Medlem
Om vi säger att de skulle komma på och få info om vilka som satt i bilen, vi säger att det var 3-5 pers i bilen. Hur ska de veta vem som sköt? Det är ju helt omöjligt att bevisa, så länge de inte hittar mordvapnet och det bara skulle finnas mördarens dna på. Dna på mordvapnet är redan borttvättat. Antar att de inte smsar varandra om med info om vad som skedde den natten, och vem som sköt.

Kommer inte gå att fälla någon för mord. Glöm det!
Senast redigerad av jutePippi 2020-08-05 kl. 18:28.
Citera
2020-08-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den-siste-tsaren
Jag funderade på om detta brott kan ha en koppling med killen som flydde från sin permission i Göteborg för ett par veckor sedan. Hamnade själv som vittne till polisens jakt på honom efter att hans kumpaner frigjort honom. Polisen har ju gripit de båda "räddarna" som jag förstått det som, men inte han som satt för brottet, dvs mördaren är fortfarande på fri fot. Eftersom han var ung och bara blev dömd till 3 års ungdomsvård och endast hade 1 år kvar var min tanke att de säkert hade en plan för honom att begå ytterligare brott inom en snar framtid, annars hade man väl inte riskerat så mycket för att få honom fri, när han snart ändå skulle ha avtjänat hela straffet? Hans förra brott begick han som bekant i Rinkeby centrum, vilket också ligger i Stockholmsområdet, om än inte grannområde med Botkyrka.

Bara en tanke jag inte kunnat släppa...

Botkyrka och Rinkeby ligger absolut inte i närheten av varandra dessutom har den killen inget med denna konflikt att göra sluta snurra upp allt! Det är två helt olika konflikter i två helt olika områden.
Citera
2020-08-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Om vi säger att de skulle komma på och få info om vilka som satt i bilen, vi säger att det var 3-5 pers i bilen. Hur ska de veta vem som sköt? Det är ju helt omöjligt att bevisa, så länge de inte hittar mordvapnet och det bara skulle finnas mördarens dna på. Dna på mordvapnet är redan borttvättat.

Malexander?
Citera
2020-08-05, 18:29
Medlem
Citat:
1. Mamman åker på lördag natt på semester med övriga familjen.
2. Flickan har bestämt att träffa sina kompisar, mitt i natten, efter mammas avfärd.
3. Oklart vem som passar flickan, men hon tar hunden med sig för att undvika att hunden, vid hennes hemkomst, börjar skälla.
4. Under natten sms-ar hon med en kompis som uppmanar henne att åka hem. Hon svarar att hon kommer att ta 03.00 bussen hem. Detta enligt mamman till kompisen som dessutom skickade screen på flickornas konversation. Det inlägget fanns på FB igår.
5. Av händelseförloppet kan man konstatera att hon stod i närheten av måltavlorna (kompisar?)

Nej, det är det inte...

6. Hon tycks inte ha tagit 3-bussen utan stannat kvar på platsen för att äta sin nattmacka väldigt långsamt.
Citera
2020-08-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Malexander?

Samförstånd menar du. Ja, kanske. Frågan är om det skulle gå igenom i en domstol idag 2020, sedan var det ju polismord, och det bidrog ju något oerhört till att domen gick igenom.
Citera
2020-08-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Om vi säger att de skulle komma på och få info om vilka som satt i bilen, vi säger att det var 3-5 pers i bilen. Hur ska de veta vem som sköt? Det är ju helt omöjligt att bevisa, så länge de inte hittar mordvapnet och det bara skulle finnas mördarens dna på. Dna på mordvapnet är redan borttvättat. Antar att de inte smsar varandra om med info om vad som skedde den natten, och vem som sköt.

+ Tre män friades senast idag för mord på öppen gata. 2 mordvapen hittades längst flyttvägen med deras dna på. 1 dömdes dock för vapenbrott och fick 1 år.
Citera
2020-08-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Exakt så! Jävligt synd att de där idioterna inte strök med, kriminella efterblivna as som är precis lika skyldiga till det som hänt som dem som sköt.

Ja, så är det. Omogna, klantiga gangsters, som alltid alltid låter nån annan jävel betala.

Denna gång var det ett barn. Nästa gång är det en gammal tant, eller en butiksägare.

Tolvåringens död är en del i ett mönster. Vi som står utanför slöddrets värld, måste veta hur lite vi är värda.

Idag offras en tolvåring, och imorgon kanske du eller jag... För de som ingår i ghettokulturen är cash, prylar och egon viktigare än oskyldigas liv.

Vi snackar obildade avskum på högsta nivå.

Då undrar någon kanske om jag träffat dessa individer, eller om jag bara hittar på.

Svar ja. Jag har träffat hundratals.
Citera
2020-08-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattattata1
+ Tre män friades senast idag för mord på öppen gata. 2 mordvapen hittades längst flyttvägen med deras dna på. 1 dömdes dock för vapenbrott och fick 1 år.

Trots dna också. Ser mörkt ut att döma någon för mord i det här fallet. Det finns bara två alternativ.

1. De har smsat varandra med info om vem som gjorde vad, eller vem som sköt.
2. Någon av de golar ner eller offrar någon av de andra. Säg att det fann med en 17 åring i gänget, även om han inte sköt så kan han ta på sig mordet för de andras skull. Det är inte en omöjlighet. Men då går den riktiga mördaren fri, och ynglingen får ett låtsasstraff.
Senast redigerad av jutePippi 2020-08-05 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in