2020-03-18, 18:10
Medlem
2 gånger sen oktober ,Bra med ett skyddande lager på kroppen i dessa tider
Citera
2020-03-26, 22:58
Avslutad
Varje dag. Det ska man ju göra. När jag var liten badade jag varje kväll så vanan att hålla sig ren och fin grundlades i tidig ålder med vattenlek innan läggdags.
Citera
2020-03-26, 23:15
Medlem
AnOldBeginnings avatar
I vanliga fall: varje morgon
Nu med hemmakontor och helt utan socialt liv: När jag stör mig på min egen lukt eller kli. Vilket är ca var tredje-fjärde dag.
Citera
2020-03-26, 23:20
Avslutad
Var tredje dag iaf.
Jobbar med bajs på jobbet så tre dagar mellan varje dusch är lagom
Citera
2020-03-27, 16:53
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bEndel474
2 gånger sen oktober ,Bra med ett skyddande lager på kroppen i dessa tider

Inte illa. Bra där.

Citat:
Ursprungligen postat av HuldumeyStone
Varje dag. Det ska man ju göra. När jag var liten badade jag varje kväll så vanan att hålla sig ren och fin grundlades i tidig ålder med vattenlek innan läggdags.

Öh, nej det ''ska'' man inte. Det är ett modernt påhitt. Att duscha ofta, speciellt med tvål förstör hudens naturliga skyddsbarriär och skadar huden på alla sätt och vis. Man luktar dessutom sämre ju oftare man duschar och använder sig av tvål osv. Att tvätta sig med vatten är däremot ok och skadar inte huden samtidigt som man blir ren och fin.

OnT: Duschar i kallt/ljummet vatten ett par gånger i månaden kanske, mest för välbefinnande.
Tvättar mig med vatten morgon och kväll.
Citera
2020-03-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuldumeyStone
Håller med varje dag
Citera
2020-03-28, 09:55
Medlem
Varannan dag oftast, ibland varje dag, beror på om jag tränar.
Citera
2020-03-30, 10:49
Medlem
orrecrists avatar
Duschar för att bli ren givetvis. Minst varannan dag ibland varje dag beroende på aktivitet under dagen.
Citera
2020-08-03, 12:40
Medlem
Jofandus avatar
Varje dag, hår och kropp med tvål. Oftast på morgonen före jobb, alternativt innan jag lämnar bostaden. Stekheta dagar kan jag ta en snabb extra dusch med enbart vatten Innan läggdags, bara för att få bort all svett jag dragit på mig under dagen. Andra tillfällen jag duschar är precis när jag kommit hem från simning på badhuset. Jag vägrar gå naken i bostaden och sprida baciller från badhuset. Fötterna har alltid extra fokus med noggrann tvålande mellan varje tå.

Jag förstår mig inte på individer som duschar varannan eller var tredje dag. De tror att de är luktfria, men det är de inte. Det är en befrielse att duscha. Man mår bättre. Jag har en tjejkompis sedan många år tillbaka och hon duschar cirka var tredje eller var fjärde dag. Hon använder schampoo och tvål utan parfym och tvättar kläder med tvättmedel utan parfym. När hon är nyduschat luktar hon konstigt och efter några dagar luktar hon en blandning mellan svag lukt av kiss, svett och instängd rum.
Citera
2020-08-03, 12:50
Medlem
lowlifegypsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Varje dag, hår och kropp med tvål. Oftast på morgonen före jobb, alternativt innan jag lämnar bostaden. Stekheta dagar kan jag ta en snabb extra dusch med enbart vatten Innan läggdags, bara för att få bort all svett jag dragit på mig under dagen. Andra tillfällen jag duschar är precis när jag kommit hem från simning på badhuset. Jag vägrar gå naken i bostaden och sprida baciller från badhuset. Fötterna har alltid extra fokus med noggrann tvålande mellan varje tå.

Jag förstår mig inte på individer som duschar varannan eller var tredje dag. De tror att de är luktfria, men det är de inte. Det är en befrielse att duscha. Man mår bättre. Jag har en tjejkompis sedan många år tillbaka och hon duschar cirka var tredje eller var fjärde dag. Hon använder schampoo och tvål utan parfym och tvättar kläder med tvättmedel utan parfym. När hon är nyduschat luktar hon konstigt och efter några dagar luktar hon en blandning mellan svag lukt av kiss, svett och instängd rum.

Man ska inte duscha varje dag enligt de flesta dermatologer. Om man inte är i behov av det pga träning och kraftig svettning.
Citera
2020-08-03, 14:30
Medlem
Impossible.Ms avatar
varannan dag under vintern, varje dag under sommaren
Citera
2020-08-03, 18:10
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowlifegypsie
Man ska inte duscha varje dag enligt de flesta dermatologer. Om man inte är i behov av det pga träning och kraftig svettning.

Äh strunt! Man luktar utan regelbundet tvagning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in