2020-08-02, 16:18
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Klart tjejen är lokalinvånare. INGEN barnfamilj stannar på McD 03:30 med möjligt undantag om någon har rännskita och behöver en riktig toa.

03:30 äter ingen vettig människa på McD med undantag om man festat.

Jodå, helt normala barnfamiljer som t ex sträckkör Åre - Skåne kan stanna på McDonalds mitt i natten för att bl a köpa mat och samtidigt rasta hunden. Nu var det väl inte så denna gången dock.
Citera
2020-08-02, 16:18
Medlem
Det är inget ovanligt längre att en del minderåriga vistas ute vind för våg dygnet runt. Kan ses i centrum runt om i många städer. Stora och små. Mest invandrarbarn och en och annan WT-unge.

Dessa vistas alltså i miljöer där gängkriminella och annat slödder drar runt.

Föräldraansvar saknas.

Gängen skiter i allt. Noll respekt. Det här lär nog inte klaras upp.

Politikerna skriker sig hesa och våldet blir mer och mer vardagligt.

Rimfrosten blir permafrost.
Citera
2020-08-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Inkompetent slarvskjutning av denna typ tyder väl på somaliska GMs? Eller har jag fel här?
Mina fördomar säger så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Fick just höra ett rykte att tjejen som blev skjuten ska ha varit i sällskap med snubbarna från Botkyrkanätverket. Är väl inte ovanligt att MENA personer eller andra kulturberikare inte bryr sig i tjejernas ålder. Ska säga att ha fått det från en bra källa men ändå bara ett rykte men ändå ett spår.

Gängen är de nya rockstjärnorna. https://en.wikipedia.org/wiki/Lori_Mattix

Allt medan Schwenne Banan sitter hemma och porrrunkar med gott samvete tills han fyller 25. Jag påpekade problemet med Thomas Bodströms barnvåldtäktslag i en annan tråd, dvs att samvetslösa personer som skiter i en mängd andra lagar med största sannolikhet även skiter i den: (FB) 10-årig flicka bortrövad, Göteborg. GM dömd. (2012) 2019: misstänkt för barnvåldtäkt

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja de har 40 års erfarenhet av fail. Nej, den här saken kommer att lösas av gängen själva. På gott och ont.

Ja om det var en nära anhörig. Om det var en Lori Mattix så blir det nog mest pinsamt för grabbarna hon umgicks med.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2020-08-02 kl. 16:24.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Det är givetvis inte bevisat att flickan tillhörde en kriminell klan, men det mesta tyder på det. Flera män i skyddsväst, en flicka med, donken mitt i natten och spekulationer om en morsan på semester.

Inte det minsta otroligt att flickan var där med sin biologiska pappa som råkar vara multikriminell och att ett gäng sköt mot denne herre men råkade träffa tjejen.

Pappan ska väl vara vakt i ett närliggande centrum.

Hon sov sannolikt hos en kompis, dom hängde vid donken en stund med bekanta där dessa grovt kriminella också fanns. Möjligen beundrar småtjejer tyvärr såna där killar i viss mån också.
Citera
Medlem
Citat:
Av det som framkommit än så länge är det ganska friskt att dra slutsatsen att flickan var med sin biologiska pappa som råkar vara någon form av en kriminell boss som ett annat gäng ville ha ihjäl. Flickan blev ett oskyldigt offer för de importerade klanfejderna och öppna hjärtan-politik.
Nej, helt tvärtom. Pappan är väktare i Hallunda centrum och arbetar emot kriminaliteten, se tidigare länkade intervjuer.
Citera
Medlem
Citat:
Det är givetvis inte bevisat att flickan tillhörde en kriminell klan, men det mesta tyder på det. Flera män i skyddsväst, en flicka med, donken mitt i natten och spekulationer om en morsan på semester.

Inte det minsta otroligt att flickan var där med sin biologiska pappa som råkar vara multikriminell och att ett gäng sköt mot denne herre men råkade träffa tjejen.

Hennes pappa arbetar som väktare.
Citera
2020-08-02, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Är inte första gången någon skjuts och dör vid den macken.
Om det nu är macken i Fittja??

Den du kanske menar som var aktuell senast var ju den vid Ikea. Den här är ju den vid rondellen där de sprängde värdbilen 2006 eller när det nu var.
Citera
2020-08-02, 16:20
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej, det är i Eriksberg mellan Alby och Hallunda.

Var ligger detta i förhållande till mammans respektive pappans adress?
Citera
2020-08-02, 16:21
Medlem
Citat:

Fadern har redan avhandlats i tråden och han verkar vara allt annat än kriminell
Citera
2020-08-02, 16:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ja, det här kommer garanterat inte att gå obesvarat. Det lär smälla i Slöddertälje eller Rinkeby inom kort. Beror på var asen gömmer sig. De är garanterat inte i Ystad eller i Kalix.

Gäller det även om BO:s familj är (exempelvis) väletablerade typ...lärare? Vad jag förstår vet vi inte om eller hur BO hade koppling till det tänkta offret.
Citera
2020-08-02, 16:22
Medlem
Erik Östs avatar
Appropå Somalier som många gissar på.
Det hysteriska spray-beteendet med automatvapen förekommer väl i alla Mena-länder också, inte bara i Somalia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in