Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-03, 20:35
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Munshun
Hon har ju bilder på en liten pommer hund på hennes IG....

Hennes IG sida är privat så hur ser du det?
Citera
2020-08-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Skit ner dig din jävla luffare, finns inget HA som festar och knullar minderåriga småtjejer på nån fest. Han hade blivit sönderslagen, inte bara fleecet utan att hela klubben åker åt helvete vid en eventuell polis påhälsning.

Hitta på nåt annat att ljuga om din finniga lilla fittunge.
Du har ju även de svenska raggarna på 70-talet som knullade 13-15-åringar i sina raggarbilar på Kungsgatan och Sveavägen, eller band fast dem vid ett träd på Djurgården och knullade dem eller på raggarstället Ekstubben. Men vad vet jag, HA är kanske en annan klass. Så att utnyttja småtjejer är ju ingen ny företeelse.
Vi lär väl aldrig få veta om den 12-åriga flickan var i sällskap med de tilltänkta mordoffrena.
Citera
2020-08-03, 20:36
Medlem
Citat:
Hon har ju bilder på en liten pommer hund på hennes IG....

Som sagt sa jag att jag inte vet men gissar på att det e en kamphund. Om du vet så varför frågar du?
Citera
2020-08-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Kanske vän med flickan?
Citera
2020-08-03, 20:38
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Kanske vän med flickan?

Ja det är möjligt
Citera
2020-08-03, 20:38
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
"Cappe säger att han blev förvånad när de ringde.
– Jag trodde ju att de hade hittat bilen, så jag fick en klump i magen. För nu har jag ställt in mig på att bilen är borta."

Han borde bli närmast glad kan man tycka, om hans dyra bil är påväg att hittas. Istället fick han en klump i magen.
Cappe kanske har gjort sig skyldig till ett försäkringsbedrägeri, alternativt kritat för mycket kokain och gräs, och därför fått betala med pärlan.
Ägde bilen i 10 dgr innan den blev stulen. Fordonet har 30 händelser, det är väldigt mkt. Luktar skumt.
Citera
2020-08-03, 20:39
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Som sagt sa jag att jag inte vet men gissar på att det e en kamphund. Om du vet så varför frågar du?

Hennes gamla IG.... länken till den finns längre back i tråden. Orkar inte leta efter den.
Citera
2020-08-03, 20:40
Medlem
Eftersom det är gängkonflikt bör gärningsmännen också vara ifrån Botkyrka, polisen har väl rätt bra koll på de kriminella i Alby/Hallunda,Norsborg? Hade fadern någon hotbild? Man måste ju ha vetat om att de skulle bege sig till MacDonalds vilket tyder på att de känner varrandra.
Citera
2020-08-03, 20:40
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Kanske vän med flickan?

Citat:
Ja det är möjligt

Nej, är inte vän med henne på IG... dessutom finns det ju bara 1 inlägg på hennes nya IG... Finns en länk till hennes gamla IG längre back i tråden... hittar den inte nu men där fanns det bilder på en pommer hund....
Senast redigerad av Mr.Munshun 2020-08-03 kl. 20:42.
Citera
2020-08-03, 20:41
Medlem
meiis avatar
Citat:
Hennes gamla IG.... länken till den finns längre back i tråden. Orkar inte leta efter den.

Jaha den har jag inte sett, bara en som är privat och där är postat ett inlägg bara
Citera
2020-08-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
HAHAHA så det var polisen som införde att man bara får beckna gräs, bruning och ladd? E du helt dum i huvudet eller? Så nu stöttar helt plötsligt snuten försäljning av droger bara det inte e piller amfetamin osv 😂 Det var Charbel som införde det, Du vet nog inte ens vem det var så yttra dig inte så mycket hållkäften istället

Vi behöver inte gå in djupare på det men ja polisen har under flera perioder gått in för att forma verksamheten i vissa områden i syfte att "hantera/manage" och på så sätt minska "skadeutfall" detta görs när resurser inte finns tillgängliga för kraftsamling och då det inte råder 0% vision.

Det är en vedertagen taktik i många länder och används flitigt i Sverige i olika områden då och då.

Om du är intresserad på exempel av "managed crime" istället för "fought crime" så kan du se på hur polisen medlade mellan motorcykel gängen på 90-talet under 1% kriget.

Samma taktik med "hanterad verksamhet" kan du se i vissa förorter som Rinkeby osv där försäljning "tillåts" på vissa platser av polisen men om du går 200m bort och försöker sälja så plockar polisen dig ganska så omgående.

Polisens narkotikarotel och "äldre" umgås mer än vad folk tror... när de vägrar så blir det som i Malmö.
Senast redigerad av 2laatu 2020-08-03 kl. 20:45.
Citera
2020-08-03, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Ägde bilen i 10 dgr innan den blev stulen. Fordonet har 30 händelser, det är väldigt mkt. Luktar skumt.

Väldigt suspekt, hoppas poliserna kollar upp det där ordentligt. Någon som har tillgång till lexbase som kan kolla upp denna Cappe? Han lär ju inte veta nånting om mordet, men den som fick tillgång till bilen borde ha koll på vilka det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in