2020-08-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Sverige har aldrig varit tryggare.

Sinnessjuk utveckling. Släpp inte ut era barn efter klockan 18:00 om ni bor i storstäderna.

Vad sägs som i protest inte släppa ut dom över huvud taget?
Citera
2020-08-02, 12:27
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghislaine.Maxwell
Jag kan räkna till 15 gula plastkoner. En är nästan skymd av gatsten. Någon eller några kan förstås vara dolda av McDonalds-stolpen, bilen, växtgruppen, m m.

Edit: På den här bilden kan man se att poliskvinnan håller i en numrerad plastkon, nummer 20. Man kan väl anta att hon dittills har markerat 19, då.

Känns väl rätt så troligt att det handlar om att nån har sprayat skott med en automatkarbin. Inte första gången folk utsätts för livsfara när hänsynslösa kriminella gör detta och inte första gången oskyldiga träffas av förlupna kulor. (Det är inte länge sen en musikstudent blev av med synen på ena ögat efter att en förlupen kula träffat honom i huvudet i Nacka)

Det är inget annat än en ren skandal och skottlossningarna bara fortsätter att öka och Morgan Johansson borde ta sitt jävla ansvar och bara be om ursäkt och lämna in sin avskedsansökan. Det räcker nu! När barn skjuts ihjäl vid drive-by skjutningar i Sverige så har en gräns passerats.
Senast redigerad av fernebo 2020-08-02 kl. 12:32.
Citera
2020-08-02, 12:30
Medlem
Templarknight1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Bra poäng. Jag tänkte mig att ett nattligt toastopp var mer troligt än att en 13-åring skulle hänga där själv men så ser väl samhället ut på sina håll.

Min dotter i samma ålder får vara ute till 21-21:30 beroende på om det är skoldag eller annat galej och det verkar helt normalt häromkring på vår pyttelilla och jämförelsevis extremt trygga ort. Min största rädsla här är att mina ungar råkar i bråk med lokala svenska dräggungar eller dras in i någon skit som de håller på med. Och då tänker jag inte att de skulle bli skjutna, misshandlade eller våldtagna.

Hur ser det ut på andra håll? Hur länge är det normalt för 13-15-åringar att vara ute själva? Ibland känns det som att vi föräldrar ute på vischan är långt mer försiktiga än man i de större orterna.

Kan försäkra att det finns inga barn / 13 åringar ensam denna tid på natten i detta område.

Känns väldigt konstigt, är det zigenare i farten?
Hedersmord ?
Citera
2020-08-02, 12:30
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Eftersom det framgår att hon är född 2007, alltså 2020-2007 = 13, sedan kan hon ju varit 12.

Ja men det är ju 4 månader kvar av året
Citera
2020-08-02, 12:32
Medlem
Templarknight1488s avatar
[quote=tdlefnierregus|72458481]Ja men det är ju 4 månader kvar av året[/QUOTE

Spelar det någon roll i detta fall ? ]
Citera
2020-08-02, 12:34
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Mot, inte in nödvändigtvis. Men kunde ju ha gått skott in också om det inte gjort det.

Tredje bilden med teknikerna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...uten-till-dods

Jag tror det bara är driven är öppen på natten. Säker nattlucka på Shell också.

Annars blir det som en nattöppen ungdomsgård.
Citera
2020-08-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Mot, inte in nödvändigtvis. Men kunde ju ha gått skott in också om det inte gjort det.

Tredje bilden med teknikerna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...uten-till-dods

Ser inte att något skott träffat där men det känns Väl troligt med tanke på bilden.

Bil i vägen på denna bild Från Google streetview men är det sittplatser bakom den? http://tiny.cc/319msz

Borde vara drive in där med tanke på skylten?
Citera
2020-08-02, 12:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
[quote=Templarknight1488|72458499]
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja men det är ju 4 månader kvar av året[/QUOTE

Spelar det någon roll i detta fall ? ]

Om det är 12 eller 13. Nej egentligen inte men det brukar vara noga med år
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Känns väl rätt så troligt att det handlar om att nån har sprayat skott med en automatkarbin. Inte första gången folk utsätts för livsfara när hänsynslösa kriminella gör detta och inte första gången oskyldiga träffas av förlupna kulor. (Det är inte länge sen en musikstudent blev av med synen på ena ögat efter att en förlupen kula träffat honom i huvudet i Nacka)

Och en kvinnlig student i Lund fick allvarliga ansiktsskador när hon passerade en (invandrar)butik där en bomb plötsligt exploderade.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...plosion-i-lund

Men lugn! Om ett eller annat flickebarn eller en eller annan ung kvinna skulle gå åt eller bli skadade när grabbarna skjuter på varandra, så är det inte hela världen. Kom ihåg att när det gäller brottslighet, så är det killarna som det är synd om! För vem vet vad de har varit med om?
Senast redigerad av Egnatankar 2020-08-02 kl. 12:41.
Citera
Moderator
Psilosophers avatar
Rubriceras som mord enligt polis intervjuad Lunchekot, då är väl "förlupen kula" inte längre aktuellt? Flickan var måltavlan?
Citera
2020-08-02, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Angående att anhöriga är underrättade samt att det står att man påträffade en skottskadad flicka, så behöver det inte betyda att hon var helt ensam på platsen.

Hon kan ha varit där med sina anhöriga och avled på sjukhuset nu på morgonen och anhöriga har underrättas (kanske låg hon inne på operation).
Tror du verkligen att föräldrarna i så fall inte hade följt med till sjukhuset?
Citera
2020-08-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Tror du kulan var avsedd för henne? Ser ut som macken utanför NetOnNet men det är väl Slagsta Strand, tillhör inte det Fittja?

Oavsett vem kulan var avsedd för VAD i h-e gjorde en nybliven tonåring ute mitt i natten???? Hallå... vakna upp ni föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in