2020-08-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminhalal
Avsides? Bor man i något av närområdena (Alby, Norsborg, Hallunda, Eriksberg, Fittja) tar det MAX tio minuter till fots, på cykel eller stulen moped, dessutom finns ett antal nattbussar. I området är det inte helt ovanligt med bilburna som gärna umgås med tolv-trettonåringar. Eftersom det är det enda stället i närheten som har nattöppet kan jag tänka mig att det är en samlingsplats för nattvaken ungdom, och det är nog inte helt ovanligt även med mer långväga besökare. Redan i min ungdom (fyrtio år sedan) var Albymacken en central plats för överlåtelse av smuggelsprit och andra substanser eftersom det då fanns övernattningsmöjligheter för långtradarchaffisar med rymligt samvete. Polsk långtradare=jackpot, sprit tillgänglig. Tillägger att vi hade drygt en mil att åka, snabbt gjort med nattbuss.
Jo det fanns ett gammalt värdshus där innan de byggde de nya avfarterna från motorvägen.
Det har varit en mötespunkt väldigt länge kring den bensinmacken även om det har byggts om fullständigt.
Citera
2020-08-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sånt här borde skapa ramaskri och protester om något. Istället för allt vänstertrams. Här har vi en 12-årig flicka nedmejad till döds med automatvapen. Protesterna borde vara enorma. Det här har INTE kommit plötsligt, tvärtom. Det här har man kunnat vänta sig i decennier som bara blivit VÄRRE OCH VÄRRE. Den som säger något annat är en stor lögnare.

Denna tragiska händelse borde leda till manifestationer och uttalanden från statsministern men politikerna har väl gått på sin EU-semester som varar till mitten av september.
Så snart Operation Rimfrost avslutades ökar skjutningarna igen och det enda man får från politikerna är gammal skåpmat.
Citera
2020-08-02, 12:20
Medlem
Är den omkomna tjejen svensk eller blatte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Så tolkar jag det också.

Kan flickan ha tillhört detta gäng av ungdomar?
Kan det varit ungdomar i 12-13-årsåldern av de du såg natten till fredag?

Svårt att avgöra. Av det jag såg var de nog från 17 samt 18 och uppåt då det enbart var tjejer i några bilar med kvinnlig förare. Var flertalet tjejer och killar som bara hängde där. Svårt att avgöra ålder på tjejerna i baksätet. Dock var det också flertalet familjer med yngre barn som uppenbart var på genomresa och stannade för att tanka och äta.
Detta gäller knappast denna flicka om hon nu hittats skadad. En familj på genomresa skulle inte bara dra därifrån.

Det sjuka är att tanken slog mig att vi satt mitt i skottlinjen då vi var parkerade i mitten och många bilar och ungdomar runt oss. Alla i BMW, Audi och Mercedes ....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Blir det några kravaller ala Floyd? Nej. Inte alls. Svenskarna håller käften. En 12-årig flicka har mördats av skitstövlarna i regimen. Svenskarna håller bara käften och bryr sig inte. Stackars föräldrar, deras älskade tös dödad av regimens gunstlingar.

Det stavas subversion.
Ideological subversion.

SVTs ideologi.
Väldigt väl utvecklad i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Vet ju inte var exakt hon blev skjuten. Men det har skjutits mot McDonalds. Till dörren därifrån kanske det är 30-40 meter skulle jag uppskatta.

Rätt in i McDonalds? Borde florera bilder på sönderskjutna rutor isf, ingen som kan ta sig till platsen och kolla?

Om det stämmer så låter det som ren tur att inte fler träffades, låter som att flickan hittades utomhus kanske en bit ifrån McDonalds? Bara spånar men kan inte skotten avlossats åt annat håll, mot parkerad bil tex?

Vet inte hur det ser ut på platsen tyvärr
Citera
2020-08-02, 12:21
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Om en genomresande familj stannar till på en mack brukar de då lämna sina skjutna barn där och åka vidare?

Just nu far uppgifter om det inträffade både hit och dit så det är svårt att få en klar och säker bild av vad som faktiskt har hänt. Kanske var det olyckligt av mig att bidra till den växande spekulationsfloran?
Citera
2020-08-02, 12:23
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Rätt in i McDonalds? Borde florera bilder på sönderskjutna rutor isf, ingen som kan ta sig till platsen och kolla?

Om det stämmer så låter det som ren tur att inte fler träffades, låter som att flickan hittades utomhus kanske en bit ifrån McDonalds? Bara spånar men kan inte skotten avlossats åt annat håll, mot parkerad bil tex?

Vet inte hur det ser ut på platsen tyvärr

Mot, inte in nödvändigtvis. Men kunde ju ha gått skott in också om det inte gjort det.

Tredje bilden med teknikerna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...uten-till-dods
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Det är många här som säger 13 men vet vi att hon var 13 eller var hon 12? Säger folk 13 för att de vill att hon ska vara äldre för att få det till att det är rimligt att någon i den åldern befinner sig ute klockan 3 på natten med kompisar?

Det är ju oavsett vilket inte rimligt att man ska bli ihjälskjuten för att man är ute en viss tid.

Men visst, bland de jag känner som har barn i den åldern så får barnen absolut inte vara ute den tiden. Inte ens när de är 16-17. Men det finns ju många som kanske inte vet exakt ändå vad deras barn gör hela tiden. En ensamstående förälder som jobbar natt har ju tex svårt att kolla så att barnet verkligen ligger och sover kl 3.30 hemma i sin egen säng eller verkligen bara LANar hemma hos en kompis och inte vid något tillfälle går ut för att handla något. Själv var jag ute hela nätterna som tonåring på sommarlov, ingen kollade vad jag gjorde, men jag bodde inte i Botkyrka.

Men hela denna diskussion är helt oväsentlig egentligen då det knappast är rimligt att man ska akta sig för förlupna kulor om man är ute fel tid på dygnet.
Citera
Medlem
Citat:
Det är många här som säger 13 men vet vi att hon var 13 eller var hon 12? Säger folk 13 för att de vill att hon ska vara äldre för att få det till att det är rimligt att någon i den åldern befinner sig ute klockan 3 på natten med kompisar?

Eftersom det framgår att hon är född 2007, alltså 2020-2007 = 13, sedan kan hon ju varit 12.
Citera
2020-08-02, 12:24
Medlem
Citat:
Om en genomresande familj stannar till på en mack brukar de då lämna sina skjutna barn där och åka vidare?
Det är ju möjligt att föräldrarna var med. Att tidningen skriver att hon anträffades behöver inte betyda att hon hittades ensam.
Citera
2020-08-02, 12:25
Medlem
Negerhybrids avatar
Citat:
Vi har ju alla kunnat se videos från Rinkeby och Rosengård hur blattar åker runt och sprayar mot skyltar i luften och liknande. Men att spraya skott mot en öppen McDonalds är något nytt om man bara gjorde det för "skojs skull". Kunde ju vart folk där inne om skott gått genom rutorna och nu kom en helt ovetandes helt oskyldig liten 12-årig flicka förbi dessutom som dom mördade.
De tänjer på gränserna, lite som när Karolin Hakim mördades... Snart är det okej att mörda någons barn bara för att markera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in