Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Det är många här som säger 13 men vet vi att hon var 13 eller var hon 12? Säger folk 13 för att de vill att hon ska vara äldre för att få det till att det är rimligt att någon i den åldern befinner sig ute klockan 3 på natten med kompisar?
Det är ju oavsett vilket inte rimligt att man ska bli ihjälskjuten för att man är ute en viss tid.
Men visst, bland de jag känner som har barn i den åldern så får barnen absolut inte vara ute den tiden. Inte ens när de är 16-17. Men det finns ju många som kanske inte vet exakt ändå vad deras barn gör hela tiden. En ensamstående förälder som jobbar natt har ju tex svårt att kolla så att barnet verkligen ligger och sover kl 3.30 hemma i sin egen säng eller verkligen bara LANar hemma hos en kompis och inte vid något tillfälle går ut för att handla något. Själv var jag ute hela nätterna som tonåring på sommarlov, ingen kollade vad jag gjorde, men jag bodde inte i Botkyrka.
Men hela denna diskussion är helt oväsentlig egentligen då det knappast är rimligt att man ska akta sig för förlupna kulor om man är ute fel tid på dygnet.