2020-08-02, 11:04
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Många barn ”sover över” hos vänner när de i själva verket är ute och springer. Jättemånga helsvenska familjer har dålig koll eftersom man ska ”lita på” sina barn. Man bör alltid dubbelkolla med den andra familjen att de verkligen ska sova över och inte gå på någon föräldrafri hemmafest eller, på sommaren, utomhusfest.

Så kan det också ha gått till. Fruktansvärd händelse. Vidrigt som Sverige blivit.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Vadå nu har det alltså hänt, det har hänt flera gånger tidigare att oskyldiga träffats av förslupna kulor.

Inte så många som är 12-åriga flickor åtminstone. Helt oinblandade i någonting lär man kunna anta. Det är väldigt ovanligt och helt och hållet fruktansvärt.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasanbur
Vad gör en 13 årig tjej ute på en McDonalds kl 03.30?
Föräldrarna var ju uppenbarligen inte med enligt tidningarna.
Har själv en 14 åring och han har aldrig varit ute så sent.
En 13-åring är på Donken 03:30 för att klockan är just det - den sena timmen i sig är spännande. Jag personligen skulle velat låsa fast min 13-åriga dotter (om jag hade någon och bodde i Stockholm) men det funkar ju inte så - folk ger tillåtelse (om dom ens vet om), håller tummarna och går och lägger sig. Och handen på hjärtat: ofta går det ju bra, än så läge är det ganska ovanligt att tonårsflickor skjuts ihjäl med automatvapen. Är det någon generation som lämnas helt vind för våg, på nätet och IRL, så är det 00-talisterna...
Citera
Medlem
zkumbollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jag är inte det minsta chockad eller förvånad. Man är extremt luttrad vid det här laget. Det kan röra sig om vilken flicka eller pojke som helst av olika ursprung. Ingen går säker i detta våldsamma mångkulturella samhälle. Såna här händelser då oskyldiga får sätta livet till p.g.a kriminellas handlingar har hänt många gånger förut och lär bli allt vanligare, det är redan ganska normaliserat med andra ord.

Precis så, men minns också att det inte finns något samband alls mellan något överhuvudtaget , det har Stefan och Jerzy slagit fast ivrigt påhejade av begåvningsreserven MP/C/L
Citera
Bannlyst
Vi vet inte exata bakgrunden. Flickan kan ha gått på toaletten. Semestrarna börja ta slut, man är på väg hem, man ser en öppen McDonalds , går av för att sträcka på benan och äta lite.

Nu är det här Löfven Sverige, då får man räkna med sånt här, hade det varit Tage Erlanders Sverige, då hade befolkningen varit homogen och vi hade sluppit den här typen av rasproblem.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det är osannolikt. Mer troligt att hon hängt på macken eller McDonalds.

Barnfamiljer stannar inte och äter på McDonalds klockan 03:30.

Om dom gör det så sitter man i bilen och det är knappast läge för lek på parkeringen.

Dessutom, så fort du svänger in där så får du direkt en överblick av området. Är det något skumt så släpper man nog inte ut barnen ur bilen.
Citera
2020-08-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhybrid
Förstår inte varför denna upprördhet? Vi som bor i Sveriges getton har levt med sådant här länge. Det nya Sverige har formats och det får vi leva med.

Jag förstår inte heller det. Detta är det nya Sverige som du säger. Detta är det normala. Varsågoda, var inte så jävla förvånade!
Lismande "ledsna" svennar som beklagar sig och tycker det är såååå heeemskt och sorgligt och frågar sig hur i hela friden detta kunde hända. Ja, vad fan tror ni egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Finns det inte trummagasin till Ak 47 eller skenar vapnet då? Finns trummagasin till Kpist M/45.

Jo finns trummagasin.

Men det är OT. Det kan tas i en annan tråd så vi håller det lite fokuserat här. Det kommer bli mycket OT ändå i en tråd som denna. Vi vet inte ens om det var en AKM som användes och hade någon bränt av ett helt magasin ifrån en sån på den platsen är jag ganska säker på att det tagits upp i media då platsen är nära bostäder och att den inte är öde ens nattetid.
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Varför säger min magkänsla att skytten troligtvis är en somalier som är 17år.
Citera
2020-08-02, 11:06
Medlem
Kan BO vara en släkting till någon högre uppsatt kriminell? Skulle ju inte vara första gången någon ung får sätta livet till för deras äldre släktingars val i livet.
Citera
2020-08-02, 11:06
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahre87
Stackars barn. Varför är en 12 åring ute o springer kl 03 utanför donken mitt i Sveriges pissigaste förort? Hoppas föräldrarna skäms och känner sig skyldiga. Vila i frid.
Kan ju ha varit en semestrande familj på väg hem som stannat för toabesök eller liknande.
Citera
2020-08-02, 11:07
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Kidnappning gone wrong? Vet vi säkert att det var en drive-by skjutning och en förlupen kula? Tolvårig lillasyster/dotter till någon viktig kriminell person skulle ju annars kunna användas för påtryckning av något slag. Hon flyr vid macken, hennes kidnappare får panik å skjuter.

Gissar du rätt där kommer det bli mer fyrverkeri!
Citera
2020-08-02, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stolpe-ut
Inte bara är det irrelevant för tråden, det är också sällsynt. Ak-47 skjuter i 99,9999% 7.62x39.

Hemskt dåd, har en tjej i den åldern i min närhet som utan vidare skulle kunna befinna sig på en sån plats vid en sån tidpunkt. Helt utan sina föräldrars vetskap.

Det där vet vi inte. Som någon påpekade i tråden, nog mycket standard formulering 1A ifrån polisen presstjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in