2020-08-02, 11:00
Medlem
Kidnappning gone wrong? Vet vi säkert att det var en drive-by skjutning och en förlupen kula? Tolvårig lillasyster/dotter till någon viktig kriminell person skulle ju annars kunna användas för påtryckning av något slag. Hon flyr vid macken, hennes kidnappare får panik å skjuter.
Citera
2020-08-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Lägg ner diskussionerna om att flickan indirekt bär skuld för att vid 12 PR ålder blivit avrättad.

Fan, spelar mig ingen roll varför hon var där.
Får inte spela roll!

Barn i den åldern när de är lediga kan hänga ute sent i vissa fall, kan även bara vara att man gått ner för att käka efter en sen videokväll eller liknande.

Skuld ska inte läggas på offret vare sig direkt eller indirekt.
Eller ska vi börja resonera att med kort kjol får man skylla sig själv över våldtäkter med?
Jag vägrar!

Fast nu överreagerar du ordentligt; jag har läst ett rätt stort antal inlägg av den typ som du svarar på, och jag skulle säga att det handlar om undran, inte skuldbeläggande. Det är två helt olika saker, och om du omedelbart drar slutsatsen att en person som undrar vad en tolvåring gör ute klockan tre på natten därmed skuldbelägger tolvåringen så tolkar du nog in bra mycket mer än vad som finns där.
Undra saker måste man få göra utan att rättrådiga skribenter ska gå i taket.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Förbifart Stockholm känns plötsligt än mer angeläget.

Vad skulle den hjälpa menar du?
Detta har hänt längst ut i Botkyrka. Sista stoppet innan Rönninge och därefter Södertälje.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det är osannolikt. Mer troligt att hon hängt på macken eller McDonalds.

Barnfamiljer stannar inte och äter på McDonalds klockan 03:30.

Om dom gör det så sitter man i bilen och det är knappast läge för lek på parkeringen.

Dessutom, så fort du svänger in där så får du direkt en överblick av området. Är det något skumt så släpper man nog inte ut barnen ur bilen.

Exakt. Även om man inte känner till Stockholms södra förorter så vet man hur det brukar se ut på McDonalds en lördagnatt vid 03, inte särskilt trevligt för barn.
Citera
2020-08-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhybrid
Förstår inte varför denna upprördhet? Vi som bor i Sveriges getton har levt med sådant här länge. Det nya Sverige har formats och det får vi leva med.

Att det skjuts mellan olika kriminella är ju en sak men att det skjuts en 12-13 årig tjej är ju en helt annan.

I någon annan tråd var det någon som inte såg skillnaden på en dödad 17 årig tjej och en ca 65 år äldre man som troligen avled i ett fylleslagsmål. Folk gör skillnad på sånt.
Citera
Medlem
löls avatar
Jätte tråkigt att en så ung människa dör =(

Men vad gör en flicka född 2007 där?

Även om det finns McDonalds där sover en normal unge i den åldern.
Stod också att hennes vårdnadshavare har blivit informerade.

Betyder att hon inte var med sina föräldrar.

Kanske ute med sina äldre vänner/pojkvän?
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Räcker väl med att ha tillgång till media för att veta vad Botkyrka är för sorts område?

Man tänker inte på det nödvändigtvis. Det är ju inte Fittja centrum utan en mack och donken lite avsides längs motorvägen. Det är inga som helst problem att äta där. Jag lovar dig att miljoner passerande gjort samma sak och det är inget konstigt med det. Folk stannar hela tiden där, ja svenskar också.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Kidnappning gone wrong? Vet vi säkert att det var en drive-by skjutning och en förlupen kula? Tolvårig lillasyster/dotter till någon viktig kriminell person skulle ju annars kunna användas för påtryckning av något slag. Hon flyr vid macken, hennes kidnappare får panik å skjuter.

Varför krånglar du till det?
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaussian
SVT skriver "Hennes vårdnadshavare är underrättade." Betyder det att föräldrarna inte var med? Utgår från att föräldrarna var vårdnadshavare.

Länk:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...borg-en-skadad

Ja, och hade föräldrarna varit med hade de väl inte bara lämnat henne där ?
Citera
2020-08-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Man tänker inte på det nödvändigtvis. Det är ju inte Fittja centrum utan en mack och donken lite avsides längs motorvägen. Det är inga som helst problem att äta där. Jag lovar dig att miljoner passerande gjort samma sak och det är inget konstigt med det. Folk stannar hela tiden där, ja svenskar också.

Donken en lördagnatt kl 03, precis den mysiga miljö jag letar efter när jag ska äta med familjen...eller inte.
Citera
2020-08-02, 11:03
Medlem
Verkar vara lite av en växande trend med drive-by skjutningar .. allt från bussar till Coop-butiker och McDonalds verkar drabbas.. fy fan vilket sluttande plan Sverige har hamnat i och utan att något görs åt det...

Jävligt sorgligt att en ung flicka med livet framför sig fick sätta livet till denna gången. Vem drabbas nästa gång?

Finns det nåt som pekar mot att det fanns andra personer som var målet för skjutningen mer än att man antar att flickan inte var målet? Eller var det skjutning för skjutandets skull?

Lär väl handla om gängkriminella både som mål och GM precis som vanligt. Borde väl ha fastnat på nån kamera om dom varit inne på mackens område.
Citera
2020-08-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det finns Ak 47 som har 5,56 mm. Ak 47 bygger på stulen tysk teknologi ifrån Sturmgewehr 44. Ak 47 har vapen världens motsvarighet till öppen källkod, den finns massor av varianter och modifieringar.

Inte bara är det irrelevant för tråden, det är också sällsynt. Ak-47 skjuter i 99,9999% 7.62x39.

Hemskt dåd, har en tjej i den åldern i min närhet som utan vidare skulle kunna befinna sig på en sån plats vid en sån tidpunkt. Helt utan sina föräldrars vetskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in