2020-08-02, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
30 st.

7,62?
Citera
2020-08-02, 10:53
Medlem
Självklart tragiskt men jag undrar ändå spontant vad en 13årig flicka har på en bensinmack att göra kl 03:30 i ett sådant rövområde som Norsborg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ute och kör med familjen en lördagnatt och väljer att stanna och tanka och äta vid 02/03 just i Botkyrka? Låter ganska osannolikt i mina öron. Finns jättemånga bensinmackar i betydligt behagligare områden, särskilt om man har barnen med sig och det är lördagnatt.
Om man som turistande familj bilar genom landet har man nog ingen större koll på vad Botkyrka är för område. Macdonalds som Macdonalds, bensinmack som bensinmack.
Citera
Medlem
Skypieas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hur ser det ut då? Krossade rutor? Blod? Några saker som ligger kvar?
Inget synligt vid macken. De håller fortfarande på att leta igenom McDonaldsen som ligger brevid, den är fortfarande spärrad. De har hundar och går igenom sopor etc
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Konstigt att inte fler reagerar på att en 12-13-årig flicka är ute kl 03.30 på natten!
Får verkligen hoppas att föräldrarna var med och att de bara stannat till för att äta.

Lägg ner diskussionerna om att flickan indirekt bär skuld för att vid 12 PR ålder blivit avrättad.

Fan, spelar mig ingen roll varför hon var där.
Får inte spela roll!

Barn i den åldern när de är lediga kan hänga ute sent i vissa fall, kan även bara vara att man gått ner för att käka efter en sen videokväll eller liknande.

Skuld ska inte läggas på offret vare sig direkt eller indirekt.
Eller ska vi börja resonera att med kort kjol får man skylla sig själv över våldtäkter med?
Jag vägrar!
Citera
2020-08-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Konstigt att inte fler reagerar på att en 12-13-årig flicka är ute kl 03.30 på natten!
Får verkligen hoppas att föräldrarna var med och att de bara stannat till för att äta.

Det är en dygnet runt öppen bensinmack och McD precis där. Det är E4 infart till Stockholm söderifrån och det är många bostäder runt platsen. Det är inte så konstigt att folk befinner sig där mitt i natten.
Citera
2020-08-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
7,62?
Om det är en AK47"a som har använts så är det 7,62.
Citera
2020-08-02, 10:55
Medlem
Jag är inte det minsta chockad eller förvånad. Man är extremt luttrad vid det här laget. Det kan röra sig om vilken flicka eller pojke som helst av olika ursprung. Ingen går säker i detta våldsamma mångkulturella samhälle. Såna här händelser då oskyldiga får sätta livet till p.g.a kriminellas handlingar har hänt många gånger förut och lär bli allt vanligare, det är redan ganska normaliserat med andra ord.
Citera
2020-08-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Snälla, kan inte du skriva några skyltar och sätta upp dom längs motorvägen, i god tid före avfarten till den macken, som påtalar det du berättar? Så kan vi säkert spara några barnliv i sommar. För du verkar ju bo i närheten, eller?

Räcker väl med att ha tillgång till media för att veta vad Botkyrka är för sorts område?
Citera
2020-08-02, 10:56
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Lägg ner diskussionerna om att flickan indirekt bär skuld för att vid 12 PR ålder blivit avrättad.

Fan, spelar mig ingen roll varför hon var där.
Får inte spela roll!

Barn i den åldern när de är lediga kan hänga ute sent i vissa fall, kan även bara vara att man gått ner för att käka efter en sen videokväll eller liknande.

Skuld ska inte läggas på offret vare sig direkt eller indirekt.
Eller ska vi börja resonera att med kort kjol får man skylla sig själv över våldtäkter med?
Jag vägrar!

Håller verkligen med! En 12-åring i Sverige ska inte riskera att bli ihjälskjuten! Inte våldtagen eller rånar heller. Det är ju sinnessjukt.

Tydligen finns bilen på film så förhoppningsvis åker mördaren fast. Fast det ger ju inte 12-åringen livet tillbaka.
Citera
2020-08-02, 10:56
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ute och kör med familjen en lördagnatt och väljer att stanna och tanka och äta vid 02/03 just i Botkyrka? Låter ganska osannolikt i mina öron. Finns jättemånga bensinmackar i betydligt behagligare områden, särskilt om man har barnen med sig och det är lördagnatt.

Alla i hela Sverige är inte bekanta med alla svängar och områden i landet. Man ser en mack med McDonalds som är öppen och svänger in där. Många åker på nätterna för att det är mindre trafik då, hem och bort på semestern.
Citera
2020-08-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
7,62?

Ja 7,62x39 så kortare än den du har i ak4an som du var inne på. Hur som helst så blir det ju aldrig några långa avstånd i dessa skjutningar så det är ju mer för anslagskraften och att de får polisen på hälarna då de inte bara rullar rakt fram när det skjutits med ak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in