2020-08-01, 14:12
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
(FB) V86,v75,v65,v64,v5,v4[/url]
Spelat på hästar lite titt som tätt för min Farfar brukar göra det. Och vips så är man spelberoende. Satan vilka slutsatser du gör.

Citat:
Jag har ingen aning om vare sig socialen eller dobbel.
Nej såklart en person med alzheimers inte har så mycket koll.
Citat:
Verkar vara mest du som medicinerar tycker jag:

Absolut. En joint är alltid nice att röka. Men det roliga är att jag fortfarande är en fungerande människa. Vilket du inte är
Citera
2020-08-01, 14:13
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Men hävda inte går tjäna väldigt bra pengar som trader det är bara löjligt.
Att hävda att man gör 1% om dagen är inte löjligt?

Säg, syserror. När blir det löjligt?

2% om dagen?

10%?

100%?
Citat:
Bara för flesta inte lyckas med något i livet. Samma sak flesta i världen lyckas inte bli mer än arbetarklass och får ut fika pengar. Men hävda det är omöjligt bara för man själv inte lyckas.
Så om jag säger att det är möjligt att göra 1000% om dagen så håller du med, det är bara så att du själv inte har lyckats?
Citat:
Och är fortfarande lättare tjäna mer pengar på börsen än bli något som arbetarklass.
Ja, det argumenterar jag inte emot.
Citera
2020-08-01, 14:16
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Spelat på hästar lite titt som tätt för min Farfar brukar göra det. Och vips så är man spelberoende. Satan vilka slutsatser du gör.
Klart du är spelberoende.

Mina slutsatser stämmer garanterat bättre än dina:
Citat:
Nej såklart en person med alzheimers inte har så mycket koll.
Vet inte varför jag skulle ha koll på socialen eller dobbel.
Citat:
Absolut. En joint är alltid nice att röka. Men det roliga är att jag fortfarande är en fungerande människa. Vilket du inte är
Jag kan i alla fall tänka på possenten.

Skål!
Citera
2020-08-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Jag menade om han tjänar det dagligen.
Om du snittar 1% om dagen kommer du efter 5 år ha mer än 1000 miljarder. Efter 10 år har du mer pengar är vad som finns i världen, pga ränta-på-ränta-effekten. Ingen kan snitta 1% om dagen.

https://www.thecalculatorsite.com/finance/calculators/compoundinterestcalculator.php
Citera
2020-08-01, 14:26
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Klart du är spelberoende.
Hahahha Senaste lagda kupongen var 2020-05-31. Du kanske tror det är första Juni. Men vi är inne i Augusti lilla vän... Folk med alzheimers har även svårt med tidsuppfattning. (år, månad och dag)
Citat:
Vet inte varför jag skulle ha koll på socialen eller dobbel.
Som jag skrev. Svårt att ha koll när man har alzheimers. Personer med denna sjukdom har tyvärr inte så mycket koll på saker.

Jag lider med dig!
Citera
2020-08-01, 14:35
Medlem
Citat:
Att hävda att man gör 1% om dagen är inte löjligt?

Säg, syserror. När blir det löjligt?

2% om dagen?

10%?

100%?

Så om jag säger att det är möjligt att göra 1000% om dagen så håller du med, det är bara så att du själv inte har lyckats?

Ja, det argumenterar jag inte emot.

Som duktig trader är inte 1% om dagen något löjligt. Då pratar jag om en duktig trader som har det som sitt ”yrke”. Felet är alla börjar räkna med även heldagar och ena och andra.

Och jag alltid sagt 0.5-1% är rimligt för dom duktiga heltids trader.

För det finns ingen idag som inte tradar med någon form av leverage. Till och med Avanza ger ju ut aktielån till valfri Svensson idiot även.

Sedan finns det självklart dom som kan även göra över 1% om dagen men för varje % högre blir det väldig mindre fåtal som lyckas med det. Sedan beror helt vad man handlar vissa olika marknader ger bättre eller sämre förutsättningar för högre avkastning.

Sedan är jag medveten om alla bli rik på internet tjäna 100% på en dag eller 100% på en vecka. Och alla idioter som betalar dom för deras ”kurser” eller dom ska handla åt dom.
Citera
2020-08-01, 14:35
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Hahahha Senaste lagda kupongen var 2020-05-31. Du kanske tror det är första Juni. Men vi är inne i Augusti lilla vän... Folk med alzheimers har även svårt med tidsuppfattning. (år, månad och dag)
Jag vet väl inte när du lägger kuponger?

Men eftersom du är mytoman så är det såklart inte trovärdigt vad du skriver.

Tror du ljuger mest för dig själv.

Beroende människor brukar göra det.
Citat:
Som jag skrev. Svårt att ha koll när man har alzheimers. Personer med denna sjukdom har tyvärr inte så mycket koll på saker.
Koll på simpel matte till exempel.
Citat:
Jag lider med dig!
Tveksamt.
Citera
2020-08-01, 14:38
Medlem
Citat:
Som duktig trader är inte 1% om dagen något löjligt. Då pratar jag om en duktig trader som har det som sitt ”yrke”. Felet är alla börjar räkna med även heldagar och ena och andra.

För det finns ingen idag som inte tradar med någon form av leverage. Till och med Avanza ger ju ut aktielån till valfri Svensson idiot även.

Sedan finns det självklart dom som kan även göra över 1% om dagen men för varje % högre blir det väldig mindre fåtal som lyckas med det. Sedan beror helt vad man handlar vissa olika marknader ger bättre eller sämre förutsättningar för högre avkastning.

Sedan är jag medveten om alla bli rik på internet tjäna 100% på en dag eller 100% på en vecka. Och alla idioter som betalar dom för deras ”kurser” eller dom ska handla åt dom.
Återigen, 1% om dagen gör att 150000 kr blir 1000 miljarder på 5 år. Efter 10 år det mer än vad som existerar i hela världen. Orimligt.

https://www.thecalculatorsite.com/finance/calculators/compoundinterestcalculator.php
Citera
2020-08-01, 14:39
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Som duktig trader är inte 1% om dagen något löjligt.
Jo det är det.
Citat:
Nej det är det inte.
Citat:
Du ger råden gratis istället.
Citera
2020-08-01, 14:42
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Men eftersom du är mytoman så är det såklart inte trovärdigt vad du skriver.
Mytoman bara för att jag kan tjäna pengar på börsen men inte du. Gulligt

Jo jag har empati för personer med funktionsnedsättning. Därav lider jag med dig!
Citera
2020-08-01, 14:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Mytoman bara för att jag kan tjäna pengar på börsen men inte du. Gulligt
Nej tvärtom faktiskt.

Du kan inte tjäna pengar på börsen men säger att du gör det. Därför är du en mytoman.

Jag vet att du ljuger just på grund av att jag kan.

Förstår du?

Du kan inget, vet inget, begriper inget, men låtsas vara duktig.

En bra lögn bör innehålla korn av sanning, och det enda man basunerar ut när man säger att det är möjligt att göra 1% om dagen är att man är ett troll som inte kan räkna.

Om jag säger att jag lyfter 5000 kilo bänkpress lätt, blir du imponerad då?

Om jag skulle skriva det i ett forum för folk som pressar, skulle de tro mig då?

Om jag kallade dem svaga idioter som inte har koll på muskler, skulle jag då framstå som kunnig på området?

Vad tror du?
Citat:
Jo jag har empati för personer med funktionsnedsättning. Därav lider jag med dig!
Du har en fantastisk retorik. Hur ska jag någonsin värja mig mot denna strida ström av argument?
Citera
2020-08-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han menar förstås att han kan göra 1% på satsat kapital. Han satsar förstås inte hela kapitalet. Själv ligger jag lite högt och satsar ca 2% av mitt kapital per affär när jag swingar.

Citat:
Nämen se på fan! Någon som kan använda sin hjärna och tänka lite
Härligt att se
Så nu är det på satsat kapital per affär du gör 1% , konstigt att du inte har nämnt det innan!
Samtidigt säger du att du satsar 50% av ditt kapital i varje affär du gör, make no sense!

Förresten så har dom flesta trayders en grundregel att inte satsa mer än 2% av sitt kapital i en affär, du är verkligen en stor "spelare", och om du gör en dålig affär med 50% av ditt kapital måste det ju riktigt suga.

Du har sett dessa fake gurus på youtube som lever på att scamma folk , där dom påstår att dom sitter på hemligheten ,dom kan ge dig nycklarna för att just du skall få ett övertag i marknaden, det enda som du behöver göra är att gå deras kurs , och kursen är billig ,bara 25000kr.

Du har blivit scammad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in