2020-08-01, 15:20
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Stackars alzheimers pojken
Fick fly från Sverige och bosätta sig i västeuropa för ingen ville ha dig i närheten. Ajajaj.
Kanske ska ta och tänka på ditt beteende i framtiden. Annars kommer det nog leda till självmord då ingen ens vill interagera med dig. Tufft jävla liv. Jag förstår det...
Ja som alla kan läsa är det du, den empatiska och välfungerande knarkande mytomanen med spelberoende som folk inte kan undvika att interagera med.
Citat:
En av Sveriges kända daytraders: Ekka Lundin
"Succéår för trading-profilen: Portföljen rusade 200 procent"
Hahaha!

Hur kan 200 procent på ett år vara ett succéår för "en av Sveriges kända daytraders" när du enkelt gör 1% om dagen under 250 handelsdagar?

Låter ju som att "en av Sveriges kända daytraders" hade ett riktigt uselt år jämfört med helt normala år för dig.
Citat:
Tur vi har CelenoII som är insatt i precis allting och kan klargöra att detta INTE är möjligt.
Ja, det är tur.
Citera
2020-08-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Om du snittar 1% om dagen kommer du efter 5 år ha mer än 1000 miljarder. Efter 10 år har du mer pengar är vad som finns i världen, pga ränta-på-ränta-effekten. Ingen kan snitta 1% om dagen.

https://www.thecalculatorsite.com/fi...calculator.php

Finns en orsak varför sådana som du aldrig kommer lyckas bli något i livet. För det första rimligt räkna max 200 börsdagar per år max då. Om du vill ha något ledig tid extra. Då är vi uppe 200% om året. Och är självklart så ingen är så jävla korkad och räknar något 100% linjärt att du just ska tjäna 1% exakt linjärt varje dygn.

Om man räknar 200% om året så blir det bara förövrigt 36 miljoner något från 150k. Och samtidigt får man vara korkad inte tro man behöver ta ut pengar för att leva på med. Och samtidigt efter en viss summa kan du inte hålla samma höga leverage samtidigt du inte kan handla mycket för funkar inte med den lilla likviditet som finns på vissa saker. Lycka till handla bolag där din minsta trade är större är hela bolagets marketcap.
Citera
2020-08-01, 15:34
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja som alla kan läsa är det du, den empatiska och välfungerande knarkande mytomanen med spelberoende som folk inte kan undvika att interagera med.

Hahaha!

Hur kan 200 procent på ett år vara ett succéår för "en av Sveriges kända daytraders" när du enkelt gör 1% om dagen under 250 handelsdagar?

Låter ju som att "en av Sveriges kända daytraders" hade ett riktigt uselt år jämfört med helt normala år för dig.

Ja, det är tur.
Tack för mig. Har slösat alldeles för mycket tid på dig. Har faktiskt ett liv, vilket du inte har. Sitter och slöar bakom en skärm varje dag och skriver på flashback. Glamoröst liv.
Har friheten och kunna jobba hemifrån och inte behöva vara en slav för ett företag vilket jag uppskattar enormt! Slava på tills ni tar pension.

Im out. Peace!
Citera
2020-08-01, 15:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Tack för mig. Har slösat alldeles för mycket tid på dig.
Ja inte konstigt att argumenten tog slut, så många som du har levererat.

Fullkomligt sprutar kunskap!

Men måste du sluta just nu när det visar sig att ditt exempel på en bra trader bleknar i jämförelse med hur duktig du är?

Det blev ju genast mycket intressantare.
Citat:
Har faktiskt ett liv, vilket du inte har. Sitter och slöar bakom en skärm varje dag och skriver på flashback. Glamoröst liv.
Har friheten och kunna jobba hemifrån och inte behöva vara en slav för ett företag vilket jag uppskattar enormt! Slava på tills ni tar pension.
Eh, jag är ekonomiskt oberoende. Du kanske missade det.
Citat:
Im out. Peace!
Peace!
Citera
2020-08-01, 15:44
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Och samtidigt får man vara korkad inte tro man behöver ta ut pengar för att leva på med.
Varför?

Gör man 200% om året så är det ju ekonomiskt efterblivet att ta ut pengar till konsumtion.

Till och med usel kreditkortsränta på 16% är ju mycket bättre att konsumera för än 200%.

Konstigt att ni som är så extremt duktiga traders inte har räknat ut det.
Citat:
Och samtidigt efter en viss summa kan du inte hålla samma höga leverage samtidigt du inte kan handla mycket för funkar inte med den lilla likviditet som finns på vissa saker. Lycka till handla bolag där din minsta trade är större är hela bolagets marketcap.
Vilken summa är det?
Citera
2020-08-01, 15:52
Medlem
Citat:
Finns en orsak varför sådana som du aldrig kommer lyckas bli något i livet. För det första rimligt räkna max 200 börsdagar per år max då. Om du vill ha något ledig tid extra. Då är vi uppe 200% om året. Och är självklart så ingen är så jävla korkad och räknar något 100% linjärt att du just ska tjäna 1% exakt linjärt varje dygn.

Om man räknar 200% om året så blir det bara förövrigt 36 miljoner något från 150k. Och samtidigt får man vara korkad inte tro man behöver ta ut pengar för att leva på med. Och samtidigt efter en viss summa kan du inte hålla samma höga leverage samtidigt du inte kan handla mycket för funkar inte med den lilla likviditet som finns på vissa saker. Lycka till handla bolag där din minsta trade är större är hela bolagets marketcap.
Har du 200% avkastning efter 1 år har du haft en genomsnittlig daglig avkastning på 3^(1/200) = 0,5508%

Du kan inte ta 1% och multiplicera med antalet börsdagar för att få 200%, avkastning är en exponentialfunktion. Om man har 1% i genomsnittlig avkastning per dag som det andra puckot skrev i posten jag citerade så blir det 1,01^200 - 1 = 631% avkastning på årsbasis.

1% per dag är INTE linjärt, det är exponentiell avkastning.

Med 200 börsdagar om året och 1% i genomsnittlig dagsavkastning får vi ett värde på 65893 miljarder kronor efter 10 år (2000 börsdagar). Eftersom du är imbecill gjorde jag en bild åt dig: https://imgur.com/rhzSaM3

Ingen har någonsin, eller kommer någonsin, ha en genomsnittlig daglig avkastning på 1% ÖVER TID.
Senast redigerad av gaggzi 2020-08-01 kl. 16:04.
Citera
2020-08-01, 16:08
Medlem
Citat:
Du kan inte ta 1% och multiplicera med antalet börsdagar för att få 200%, avkastning är en exponentialfunktion. Om man har 1% i genomsnittlig avkastning per dag som det andra puckot skrev i posten jag citerade så blir det 1,01^200 - 1 = 631% avkastning på årsbasis.

Med 200 börsdagar om året och 1% i genomsnittlig dagsavkastning får vi ett värde på 65893 miljarder kronor efter 10 år (2000 börsdagar). Eftersom du är imbecil gjorde jag en bild åt dig: https://imgur.com/rhzSaM3

Ingen har någonsin, eller kommer någonsin, ha en genomsnittlig avkastning på 1% ÖVER TID.

Har du 200% avkastning efter 1 år har du haft en genomsnittlig daglig avkastning på 3^(1/200) = 0,5508%

Är bara en icke trader som hade fått för sig även räkna avkastning på dagar börsen även är stängd. Och bara en icke trader som inte förstått att ingen gör just 1% varje dag exakt linjärt utan bara ett mått vad en bra day trader genomsnitt göra per dag. Så om du gör 3% enda dagen och andra dagen -1%.

Så blir bara oseriöst räkna så du gör, för lika korkat räkna en konsult som har en genomsnitt avkastning per dag men betyder konsulten kanske bara jobbar 1 vecka ändå på hela månaden.

Och pratar man om en day trader är det självklart så man får räkna ut ett genomsnitt avkastning varje dag du tradar som en referens punkt. Är dock väldigt korkat inte förstå att ingen har en 24h linjär avkastning exakt samma dagligen.
Citera
2020-08-01, 16:11
Medlem
Citat:

Med 200 börsdagar om året och 1% i genomsnittlig dagsavkastning får vi ett värde på 65893 miljarder kronor efter 10 år (2000 börsdagar). Eftersom du är imbecill gjorde jag en bild åt dig: https://imgur.com/rhzSaM3

Ingen har någonsin, eller kommer någonsin, ha en genomsnittlig daglig avkastning på 1% ÖVER TID.
i och för sig är det ingen av dessa tomtar som påstår att dom gör 1% dagligen, utan en enda förlust dag. eller har jag missuppfattat tomtarna.
Citera
2020-08-01, 16:12
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
För det första rimligt räkna max 200 börsdagar per år max då. Om du vill ha något ledig tid extra. Då är vi uppe 200% om året.
Förresten:

Citat:
En optimerad robot som klarar igenom 5 års backtest eller mer ger runt 5-20% vinst per månad och då klarar den MDD. Är dock inte optimalt i avkastning då stora MDD handlar om händelser på marknad som händer kanske 2-4 veckor per 5 års period.

Tar man kör med högre risk går det få 50-100% per månad. Dock kommer den inte överleva lämna den helt ensam i alla väder.

Behöver dina robotar verkligen ledig tid?
Citera
2020-08-01, 16:15
Medlem
Citat:
Är bara en icke trader som hade fått för sig även räkna avkastning på dagar börsen även är stängd. Och bara en icke trader som inte förstått att ingen gör just 1% varje dag exakt linjärt utan bara ett mått vad en bra day trader genomsnitt göra per dag. Så om du gör 3% enda dagen och andra dagen -1%.

Så blir bara oseriöst räkna så du gör, för lika korkat räkna en konsult som har en genomsnitt avkastning per dag men betyder konsulten kanske bara jobbar 1 vecka ändå på hela månaden.

Och pratar man om en day trader är det självklart så man får räkna ut ett genomsnitt avkastning varje dag du tradar som en referens punkt. Är dock väldigt korkat inte förstå att ingen har en 24h linjär avkastning exakt samma dagligen.
Jag räknar inte linjärt, jag räknar helt vanlig avkastning (CAGR), grundläggande gymnasiematte. Mina beräkningar tar även hänsyn till att vissa dagar kan man få -1%, andra dagar kan man få +3%, det är just därför jag säger GENOMSNITT 1%. Jag räknar dessutom med 200 börsdagar per år, precis som du skrev.
Citera
2020-08-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
i och för sig är det ingen av dessa tomtar som påstår att dom gör 1% dagligen, utan en enda förlust dag. eller har jag missuppfattat tomtarna.
Det gör inte jag heller, mina beräkningar antar GENOMSNITT 1%, helt vanlig CAGR. Vissa dagar kan vara plus, vissa dagar kan vara minus. Jag kan göra en ny bild där jag slumpar fram varje dags avkastning enligt en normalfördelning med medelvärde 1% och vi kommer se att det blir i stort sett samma resultat.
Citera
2020-08-01, 16:18
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Om de menar att de en gång gjorde 1% en dag, och sen gjorde de 1% till en annan dag, och de är jättestolta över detta, ja då är vi nog alla överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in