2020-08-01, 12:18
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Jag får mer än spagetti och köttfärssås för alla miljoner spenderar om året ha levnadsstandard.

Kan dock inte minnas när åt spagetti sist. Men visst var på en Italiensk restaurang visst antal veckor sedan så händer äter pasta några gånger per år. Dock äter jag dock mycket asiatisk mat och där är så klart vanligt är nudlar.
Varför la du upp det på Instagram då?
Citat:
Men det är just skillnaden att jag äger mitt liv. Jag behöver inte bry mig om vad det kostar men betyder inte maten måste vara dyr.

Är dock mer bekvämt liv sitta här i vår privata lounge på våning 123 och kolla utsikt och dricka kaffe. Är det som ingår när man typ betalar 25k$ om året endast i service avgifter för bo här.
Låter ju imponerande tills man ser ditt Instagram.

Tror min mormor har ett mer spännande flöde.
Citera
2020-08-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Varför la du upp det på Instagram då?

Låter ju imponerande tills man ser ditt Instagram.

Tror min mormor har ett mer spännande flöde.

Ja om du hittat 1 bild av spaghetti av 100 andra matbilder så har du verkligen ett tråkigt liv. Kom tillbaks när du har någon komma med istället spendera tid lyckas hitta en spagetti bild.
Citera
2020-08-01, 12:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ah, "rimliga summor".

Så en trader kan göra 1% med "rimliga summor".

Två traders kan då göra 1% var med rimliga summor.

Tre traders?

Kan fyra traders göra 1% eller är du ensam i världen?

Om fyra traders kan göra 1% med rimliga summor så kan en trader göra 1% med 4x rimliga summor eller hur?
Han menar förstås att han kan göra 1% på satsat kapital. Han satsar förstås inte hela kapitalet. Själv ligger jag lite högt och satsar ca 2% av mitt kapital per affär när jag swingar.
Citera
2020-08-01, 12:32
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han menar förstås att han kan göra 1% på satsat kapital. Han satsar förstås inte hela kapitalet. Själv ligger jag lite högt och satsar ca 2% av mitt kapital per affär när jag swingar.
Nämen se på fan! Någon som kan använda sin hjärna och tänka lite
Härligt att se
Citera
2020-08-01, 12:43
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ja om du hittat 1 bild av spaghetti av 100 andra matbilder så har du verkligen ett tråkigt liv. Kom tillbaks när du har någon komma med istället spendera tid lyckas hitta en spagetti bild.
Vadå, lägger du inte upp spännande bilder på Instagram?

Lägger du bara upp tråkiga bilder med vilje?

Ok, Red Lobster, tycker du att det är lyxmat?

Vi säger så här istället: Av alla dina 100 matbilder, säg vilken som verkligen speglar din lyxiga livsstil och inte bara är en sketen hamburgare eller bränd köttbit.
Citera
2020-08-01, 12:47
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nä, givetvis satsar man inga pengar när man kan göra 1% per dag.

Man vill ju inte bli rik.

Så när någon säger "Har aldrig sagt att du kan göra 1% per dag med hur stora summor som helst" så menar han egentligen att han gör 1% på satsat kapital?

Hur stort är "satsat kapital" då?

För han började med 10000 som han dubblade lätt på en månad. Var 10000 satsat kapital eller satsade han 1 krona som han tiotusendubblade?

Nej, det är fan lyteskomik när efterblivna mytomaner låtsas kunna nånting.
Citera
2020-08-01, 12:49
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Nämen se på fan! Någon som kan använda sin hjärna och tänka lite
Härligt att se
Efter en ordentlig tabbe där jag förlorade en sexsiffrig summa så har jag lärt mig min läxa.
Citera
2020-08-01, 12:50
Medlem
Citat:
Vadå, lägger du inte upp spännande bilder på Instagram?

Lägger du bara upp tråkiga bilder med vilje?

Ok, Red Lobster, tycker du att det är lyxmat?

Vi säger så här istället: Av alla dina 100 matbilder, säg vilken som verkligen speglar din lyxiga livsstil och inte bara är en sketen hamburgare eller bränd köttbit.

Jag äter ute varje dag så, och lobster och övriga skaldjur är bra mat. Även om Redlobster tråkigt ställe men är fortfarande lobster som kommer från ett levande i akvarium inte något fryst skit.

Är du som har en konstig syn mat måste kosta en viss summa för den ska vara bra och hög kvalitet. För övrigt är det bland annat wagyu kött i burgarna men för en som endast äter skit ifrån Mcd svårt se skillnad.
Citera
2020-08-01, 12:53
Bannlyst
Citat:
Efter en ordentlig tabbe där jag förlorade en sexsiffrig summa så har jag lärt mig min läxa.
Vad lärde du dig då?
Citera
2020-08-01, 12:58
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag äter ute varje dag så, och lobster och övriga skaldjur är bra mat. Även om Redlobster tråkigt ställe men är fortfarande lobster som kommer från ett levande i akvarium inte något fryst skit.

Är du som har en konstig syn mat måste kosta en viss summa för den ska vara bra och hög kvalitet. För övrigt är det bland annat wagyu kött i burgarna men för en som endast äter skit ifrån Mcd svårt se skillnad.
Jag äter inte på McDonalds.

Jag kan faktiskt inte se en enda matbild som ser aptitlig ut. Jag äter tio gånger bättre mat för en tiondel av priset.

Jag lever alltså 100 gånger smartare än vad du gör.

Jag skiter i vad du äter. Jag skiter fullständigt i att du sitter ensam och glor ut genom ett panoramafönster.

Jag skiter helt i att det mest spännande i ditt liv verkar vara när du får en smiley på din jävla Starbucks-mugg.

Du får leva precis hur du vill, precis som jag.

Men du bör sluta med att kalla andra för "Svante" för ditt liv är det mest "Svante" jag någonsin har sett.
Citera
2020-08-01, 13:47
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Skillnaden du måste leva 100 gånger ”smartare” för du har inga pengar kunna göra annat.
Och du måste leva 100 gånger smartare än den som bränner ännu mer pengar. Än sen?
Citat:
Och kalla det smart kunna få bra billig mat i många asiatiska länder från 1-2$ är ju inget Nobel pris för.
Jag bor i Västeuropa.
Citat:
Men jag behöver inte bry mig, kan åka till orten här med och äta billigt på indiska och pakistanska ställen om hade velat.
Jag bryr mig inte.
Citat:
Enda problemet är du som inte klarar av andra klarar tjäna pengar och har andra möjligheter i livet.
Nej, jag har inte det minsta problem med att folk tjänar pengar och/eller lyckas i livet.

Jag har minst två barndomsvänner som nu bor i ~50-miljoners hus i USA respektive Australien. En fd kollega blev mångmiljonär på bitcoin. Jag är glad för dem och hoppas att de lever sina liv som de vill.

Det hoppas jag du gör också. Du har ju definitivt råd med det.

Problemet är mytomaner i forumet.

Ni lurar okunniga nybörjare.

Du har åtminstone hållt dig någorlunda saklig fram tills nu, och dämpat dina överdrifter så gott det går.
Citat:
Och säg inte placera pengar i passiva index fonder är faktisk är något att lyckas med. Det krävs inget för.
Det är inget att skryta med att man sitter framför en jävla börsskärm heller.
Citera
2020-08-01, 14:08
Medlem
Citat:
Och du måste leva 100 gånger smartare än den som bränner ännu mer pengar. Än sen?

Jag bor i Västeuropa.

Jag bryr mig inte.

Nej, jag har inte det minsta problem med att folk tjänar pengar och/eller lyckas i livet.

Jag har minst två barndomsvänner som nu bor i ~50-miljoners hus i USA respektive Australien. En fd kollega blev mångmiljonär på bitcoin. Jag är glad för dem och hoppas att de lever sina liv som de vill.

Det hoppas jag du gör också. Du har ju definitivt råd med det.

Problemet är mytomaner i forumet.

Ni lurar okunniga nybörjare.

Du har åtminstone hållt dig någorlunda saklig fram tills nu, och dämpat dina överdrifter så gott det går.

Det är inget att skryta med att man sitter framför en jävla börsskärm heller.

Är fortfarande skillnaden att behöva tänka vad man inte kan äta eller inte. Nej jag kan inte spendera 10k$ per dag för mat / dryck men jag behöver inte bry mig vilket land eller resturang rent allmänt kan gå till. Men är inte samma sak man inte kan ta dyraste resturang som finns och det dyraste att äta där varje dag.

Åt andra sidan aldrig haft som mål i livet kunna slösa 10k$ dagen på det. Där emot mål i livet inte behöva bry mig allmänt vara begränsad vad inte kan gå till eller inte.

Hade man tagit 5 år och inte spenderat något knappat då hade man dubblat antal miljoner man kunnat ha om året flera gånger.

Och nej jag sitter inte framför en börsskärm så mycket. För har inget behov eller intresse lägga massa timmar om dagen på det.

Men hävda inte går tjäna väldigt bra pengar som trader det är bara löjligt. Bara för flesta inte lyckas med något i livet. Samma sak flesta i världen lyckas inte bli mer än arbetarklass och får ut fika pengar. Men hävda det är omöjligt bara för man själv inte lyckas. Och är fortfarande lättare tjäna mer pengar på börsen än bli något som arbetarklass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in