2020-07-30, 17:20
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Är väl för det i grund och botten är ett Xbox One spel svårare än så är det inte. De har några månader kvar att polera upp det grafiska. Många verkar tycka grafiken är det viktigaste för mig personligen så är gameplayet det viktigaste plus att de håller 60 FPS. Vi lär få se en senare build nu på augusti eventet och göra en jämförelse .

Gameplay och grafik hör helt klart ihop, t.ex. nyaste Pokémon-spelet tycker jag är nästan helt ointressanta för att det i princip ser grafiskt likadant ut som det gjort sedan Gamecube, med platt och livlös spelvärld. Med tanke på beräkningskraften Xbox Series X har så kunde man tycka att det både skulle kunna vara snyggt och hålla 60fps.
Citera
2020-07-30, 18:33
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Gameplay och grafik hör helt klart ihop, t.ex. nyaste Pokémon-spelet tycker jag är nästan helt ointressanta för att det i princip ser grafiskt likadant ut som det gjort sedan Gamecube, med platt och livlös spelvärld. Med tanke på beräkningskraften Xbox Series X har så kunde man tycka att det både skulle kunna vara snyggt och hålla 60fps.

Nu har väl 343 Industries aldrig räknats som några grafikgudar vad jag vet. Finns väl givetvis utgivare som kommer pusha hårdvaran betydligt bättre än vad Halo Infinite gör.
Citera
2020-07-30, 18:45
Medlem
soulfly82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Nu har väl 343 Industries aldrig räknats som några grafikgudar vad jag vet. Finns väl givetvis utgivare som kommer pusha hårdvaran betydligt bättre än vad Halo Infinite gör.

Rockstar skulle nog kunna kötta på grafiken rätt kraftigt i nästa GTA
Citera
2020-07-30, 20:17
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

Du får kika in ms flight sim så får du grafikgodis så det räcker och blir över
Citera
2020-07-30, 20:24
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Det blir väl multispel i såna fall som i alla fall delvis drar nytta av kraften.
Tycker det är märkligt att Microsoft bara köpt på sig tekniskt okunniga spelstudios.
Lite komiskt, det blir väl rentav Obisian som kommer göra de snyggaste "exklusiva" Series X-spelen, och då blir de nog ändå inte särskilt snygga titlar. Rare gör spel som i bästa fall skulle se tekniskt OK ut på Nintendo Switch eller XBox 360, nya paradspelet i Halo-serien ser ut som 2001-klassikern i HD. Samtidigt som man väl får anta att Sony fixar de snyggaste spelen hela generationen och vinner all marknadsföring på så sätt.
Citera
2020-07-30, 22:19
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Det blir väl multispel i såna fall som i alla fall delvis drar nytta av kraften.
Tycker det är märkligt att Microsoft bara köpt på sig tekniskt okunniga spelstudios.
Lite komiskt, det blir väl rentav Obisian som kommer göra de snyggaste "exklusiva" Series X-spelen, och då blir de nog ändå inte särskilt snygga titlar. Rare gör spel som i bästa fall skulle se tekniskt OK ut på Nintendo Switch eller XBox 360, nya paradspelet i Halo-serien ser ut som 2001-klassikern i HD. Samtidigt som man väl får anta att Sony fixar de snyggaste spelen hela generationen och vinner all marknadsföring på så sätt.

Vi får väl se, Ninja Theory vet ju uppenbart hur man gör snygg grafik iaf, Hellblade 2 har ju klart potential. The Coalition gör också fina grejer.
Apropå Rare så ser ju Everwild jävligt coolt ut men det verkar ju tyvärr vara långt bort.
Sen har vi att vänta vad The Initiative hittar på, ryktas ju om ett nytt Perfect Dark men det återstår väl att se.
Jag hade ju gärna sett ett uppköp av Moon Studios men men...
Citera
2020-07-31, 10:51
Medlem
Besticks avatar
Grafik hit och grafik dit, exklusiva titlar hit och exklusiva titlar dit... Xbox vinner alla dagar i veckan tack vare Gamepass. Sinnessjukt prisvärd tjänst. För bra för att vara sant. Kanske inte håller för evigt men man får vara glad så länge det varar. Gissar på en prisökning framöver.
Citera
2020-08-01, 01:03
Medlem
Tvonds avatar
Halo multiplayer blir gratis och 120 FPS på Series x inte illa alls.

Citat:
Halo is for everyone. We can confirm #HaloInfinite multiplayer will be free-to-play and will support 120FPS on Xbox Series X. More details will be shared later!

https://mobile.twitter.com/Halo/status/1289298976550731776
Citera
2020-08-01, 12:39
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Halo multiplayer blir gratis och 120 FPS på Series x inte illa alls.

https://mobile.twitter.com/Halo/status/1289298976550731776
Jävlar 120 FPS, najs!
Citera
2020-08-01, 22:37
Medlem
Elementarts avatar
Jag är lite sugen på att skaffa Xbox Series X främst för att lira gamla Xbox-spel som man har missat .
Citera
2020-08-10, 20:05
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Jävlar 120 FPS, najs!
Själv ser jag alltid till att komma upp i över 120fps när jag spelar på PC, helst 165hz men lite under är ok. '

Lyftet från 60fps till 120fps är riktigt fint och xbox series X har hårdvara nog att leverera det i många spel, det hänger på att spelutvecklare ger folk 120hz alternativ (ex med sänkt upplösning eller sämre grafik).

https://www.youtube.com/watch?v=MXLcaGNp8GY
Citera
2020-08-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Xbox vinner alla dagar i veckan tack vare Gamepass. Sinnessjukt prisvärd tjänst. För bra för att vara sant. Kanske inte håller för evigt men man får vara glad så länge det varar. Gissar på en prisökning framöver.
Själv köper man nycklarna på eBay. Kostar cirka 22 kr för 1 månad.

https://www.ebay.com/itm/Xbox-Live-1-Month-Gold-Game-Pass-Ultimate-2-x-14-Day-Trial-Instant-Delivery/153805892165
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in